radzik071 pisze:
...z tego co kojaże to levelsy nie mają większego skoku niż oryginał.
czaya pisze:
a jednak mają - tak samo jak OME, TM, IM i Dob.
OME, TM, IM i Dob. mają dłuższy skok o 30-35mm
Ale lovells ?
Wymiary
rozłożony - 460 mm
złożony - 295 mm
to niby gdzie ten dłuższy skok ? (oryginał 165mm)
czaya pisze:
ile dokładnie (no plus/minus 5), bo jakoś Ci już w ogóle nie wierzę
ja Tobie też
radzik071 pisze:
Może w GV te zawieszenia lepiej pracują jak np w Pajero ale w do Vitar robią strasznie sztywne.
czaya pisze:
No to po co coś piszesz jak nie wiesz tylko Ci się coś wydaje ?
? Co mi się wydaje ?
Napisałem że może w GV a temat jest o Vitarze którą znam i nic mi się w niej nie wydaje
radzik071 pisze:
Do jazdy na co dzień czy do taplania w błocie nikomu bym tych firmowych sprężyn nie polecał. (chyba, że do dłuższych przednich wahaczy)
czaya pisze:
do jakich dłuższych wahaczy ?
mylisz całkowicie przeznaczenie dedykowanych zawieszeń - po to są liczone i produkowane, aby nie trzeba było przespawywać
mocowań sworzni
autor pisał przecież wyraźnie - lift 2" ...
O co Ci chodzi ?
Przecież napisałem że Lovelsy do liftu 2" vitary na wyprawy będzie git:
radzik071 pisze:
czyli na wyprawy załadowanym autem dla kolegi zajxt może być...
I tak jak mówisz te firmowe springi są dedykowane do dodatkowego obciążenia czyli tak jak jesteśmy zgodni na wyprawy się nada.
Ale chcesz mi powiedzieć że do taplania w błocie też będą dobre ?
w czym ?
---------------------------------
widzę że na siłę chcesz napisać, że ja nie mam racji a Ty masz ale too ?
radzik071 pisze:
...najlepiej mieć bardziej miękkie springi lub standarowe tylko dłuższe i do tego jakiś twardszy amor.
czaya pisze:
nieprawda, najlepiej sprawdza się sprężyna o zbliżonej do fabrycznej twardości i lepiej tłumiący...amor..
czaya pisze:
...a już na pewno nie negowanie tego, co od lat, bezpiecznie porusza się po całym świecie...
Fiat Marea też jeździ po całym świecie. Czy to świadczy o tym że jest bardzo dobrym samochodem ?
Nie neguje tego, że zamieszenia OME i Lovells są dobre bo są nawet bardzo dobre.
Ale dobre na wyprawy lub do szybkościówek a nie do taplania w błocie !
Iron man i trail master to badziewie i płaci się tylko za naklejkę nie za jakość.
Poza tym lift składający się z 4 sprężyn i 4 amorów nie jest kompletny... (np zostaje tatra)
czaya pisze:
Ja rozumiem że żyjesz z tego że wkładasz te wszystkie dystanse, trytki, odwrotnie montowane sprężyny czy przycinane amortyzatory i kasujesz za to hajs, ale pamiętaj że oprócz choćby podstaw wiedzy o bezpiecznym tego przeznaczeniu, przydaje się także znajomość rozwiązań, nad którymi myślał ktoś o jednak nieco większej kulturze mechanicznej,...
Myślę, że trzeba by wyznaczyć osobny wątek o moim lifcie, o którym z tego co piszesz, raczej za dużo nie wiesz...
wg mnie moja praca na 2 etaty TYLKO wokoło Vitar już od 6 lat jednak trochę owocuje...
Efektem tej pracy jest m.in. lift 4", który nie wziął się z kopiowania, jak to niektórzy myślą, pomysłów z zagramanicznych forów, tylko z doświadczenia w projektowania zawieszeń i części samochodowych oraz doświadczenia z jazdy w terenie, właśnie Vitarami.
PS.
Temat tego nie dotyczy, ale co masz do mojego lift 4" ?
Jest niebezpieczny ?
daję trytki do przypięcia linek ręcznego ? to źle ?
dystanse ? niepotrzebne ?
amory po 105zł/szt wytrzymujące dłużej niż kilkukrotnie droższe ironman czy trail master ?
Jacyś niezadowoleni klienci ?
I jeszcze mówisz coś o "kulturze mechanicznej"
znasz moją kulturę ? czy chińczyka który robi Ironamany ?
nie rozumiem
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !