suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

odleglosc miedzy mostem a rama w seryjnej vitarce
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=370
Strona 2 z 2

Autor:  mdeja [ wt wrz 04, 2007 8:01 am ]
Tytuł: 

ale zbadajcie kiedyś te o których ja pisze też :wink:

Autor:  Masmo [ wt wrz 04, 2007 9:36 am ]
Tytuł: 

mdeja pisze:
A dla potomnych co mnie pytali skąd i z jakiej Audicy miałem sprężyny które sprzedałem Gruzinowi i Żonie Gruzina.
To są sprężyny tylne z AUDI 90. Kupiłem właśnie takie same ale nowe z firmy KAGER do mojego Koziołeczka na tył.
Parametry:
długość 400 mm
drut wg suwmiarki 10,5 mm a wg kataloga 11 mm
Średnica zewnętrzna sprężyny 99 mm (albo 105 - zapomniałem...)

Fajne, miękkie, długie i węższe od samarowskich. Cena - na zniżke kumpla 60 zł za sztuke nówki - dostępne w FOTA S.A.
Tylko nie wiem Tomaszu czy ich miękkość by Tobie odpowiadała. DLa mnie Samara w samuraju była za twarda, po za tym za szerokie zwoje powodowały że źle siedziała na gnieździe i bałem sie że wypadnie z gniazda.

Z tego co piszesz to te od audi są bardziej miekkie niż Samara tak??
To ja raczej się nie piszę. Samara jest już dość miekka.
A jak z długością i pasowaniem w gniazda??

Autor:  mdeja [ wt wrz 04, 2007 9:54 am ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
mdeja pisze:
A dla potomnych co mnie pytali skąd i z jakiej Audicy miałem sprężyny które sprzedałem Gruzinowi i Żonie Gruzina.
To są sprężyny tylne z AUDI 90. Kupiłem właśnie takie same ale nowe z firmy KAGER do mojego Koziołeczka na tył.
Parametry:
długość 400 mm
drut wg suwmiarki 10,5 mm a wg kataloga 11 mm
Średnica zewnętrzna sprężyny 99 mm (albo 105 - zapomniałem...)

Fajne, miękkie, długie i węższe od samarowskich. Cena - na zniżke kumpla 60 zł za sztuke nówki - dostępne w FOTA S.A.
Tylko nie wiem Tomaszu czy ich miękkość by Tobie odpowiadała. DLa mnie Samara w samuraju była za twarda, po za tym za szerokie zwoje powodowały że źle siedziała na gnieździe i bałem sie że wypadnie z gniazda.

Z tego co piszesz to te od audi są bardziej miekkie niż Samara tak??
To ja raczej się nie piszę. Samara jest już dość miekka.
A jak z długością i pasowaniem w gniazda??

Masmo - pytasz o długość a napisałem ze 40 cm mają.
Pasowanie do gniazda bardzo dobre -tj ma średnice taką na całej długości jak oryginalna góra spręzyny VItary - więc nic nie trze o ramę. Na dolne gniazdo trzeba mocno nabić i siedzi.
Pamiętajcie ze sama sprężyna twardego auta nie zrobi. Czy nie jest lepiej mieć w miarę miękką sprężynę i twardy amortyzator? Spytajcie Gruzina jak sie mu jeździ Vitarą na tych spręzynach - ma je już dośc długo.

Autor:  Masmo [ wt wrz 04, 2007 10:07 am ]
Tytuł: 

mdeja pisze:
....Pamiętajcie ze sama sprężyna twardego auta nie zrobi. Czy nie jest lepiej mieć w miarę miękką sprężynę i twardy amortyzator? Spytajcie Gruzina jak sie mu jeździ Vitarą na tych spręzynach - ma je już dośc długo.

Jasne że warto mieć w miarę miekką spreżynę i twardy amortyzator. Ale za duże przechyły na zakrętach gdy masz w bagażniku tifor i inny szpej, na kole hi-lift a z tyłu pasażerów właśnie odpowiedzialne są miękkie spreżyny. Na Samarze dało się jeszcze jechać choć musiałem sporo zwolnić. Gdyby były jeszcze bardziej miekkie to już byłby dramat.
Dla pustego cabrio bez body lifta Samara jest akurat jeśli chodzi o twardość.
Dobranie twardości to faktycznie sztuka. W Tucsonie korenańcom się nie udało. Sprezyny za twarde, amory za miekkie i auto podskakuje jak piłka i wątrobę obija :wink:

Autor:  Masmo [ ndz wrz 09, 2007 11:46 am ]
Tytuł: 

slaw pisze:
albo w teren albo na czarne złotego liftu nie ma :wink:
a mocniejsze amory pomogą stosuje przy wiekszym lifcie i jest ok :wink:

Jak byś jeszcze zdradził jakie to mocniejsze amory można założyć??
Bo taki Blistain np (pomijam cenę rozkładającą) ma tylko B4 do fiata 132 (co jak przypuszczam byłoby podobne do Poloneza).

Autor:  slaw [ ndz wrz 09, 2007 11:58 am ]
Tytuł: 

do powiedzmy małego lifta wsadzam zawsze poloneza
do wiekszego 3-4 cale tez wsadzam springi samary z dystansem i amorki od ciezarowego czyli merc 207 lub lublin i tylko olejowe podwujnego działania i jest bardzo dobrze :wink:

Autor:  Masmo [ ndz wrz 09, 2007 12:03 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
....do wiekszego 3-4 cale tez wsadzam springi samary z dystansem i amorki od ciezarowego czyli merc 207 lub lublin i tylko olejowe podwujnego działania i jest bardzo dobrze :wink:

Hmmm, a mocowania pasują czy trzeba przerabiać???

Autor:  Hadek [ ndz wrz 09, 2007 12:55 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
slaw pisze:
....do wiekszego 3-4 cale tez wsadzam springi samary z dystansem i amorki od ciezarowego czyli merc 207 lub lublin i tylko olejowe podwujnego działania i jest bardzo dobrze :wink:

Hmmm, a mocowania pasują czy trzeba przerabiać???


Mietek mocowania ucho-ucho. Lublin nie znaju.
Amory z 207 po kilku km wyjebów potrafią rozgrzac sie do czerwoności :roll:

Autor:  mdeja [ wt wrz 11, 2007 8:19 am ]
Tytuł: 

Lublin przedni ucho -ucho. Długość fest (rozciągnięty 66 cm).
Masmo - a wiesz ze im wyższe auto tym musisz bardziej zwalniać na zakrętach, bez względu jak twarda spręzyne dasz. Fizyki sie nie da oszukać - owszem sprężyna pomoże - ale po prostu na zakrętach z rozwagą trzeba. No i pomaga poszerzenie rozstawu osi - bardzo pomaga

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/