suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Zawias Calmini
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=10560
Strona 1 z 2

Autor:  geochriss [ pn sie 19, 2013 9:45 am ]
Tytuł:  Zawias Calmini

Co o tym powiecie?

Autor:  mockba [ pn sie 19, 2013 2:20 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

tak powinno być fabrycznie w vitarce.

Autor:  macias320 [ pn sie 19, 2013 2:29 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

myślę że za jakiś czas będzie można kupić kpie tego zawiasu tu na forum...... :mrgreen:

Autor:  danthe [ pn sie 19, 2013 9:02 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Czekam i czekam na tą kopię...
Pytanie tylko czy rozpórka jaka jest w 2.0 jakoś tutaj sie zmieści.

Autor:  gutek.a4 [ pn sie 19, 2013 10:32 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

w górnych wahaczach kalamitki?? to trzeba będzie smarować jak koparkę:) a tak na poważnie to pomysł świetny i otwiera się droga do doboru amortyzatorów.

Niestety przypuszczam że jeśli nawet powstanie wersja "PolCalmini" to cena będzie zabijała:( chociaż jak patrzę na stronie to koszt 700 USD dla tych co mają zestaw 3" więc polska edycja nie powinna kosztować majątku.

ogólnie to miły powiew świeżości dla vitary i gdyby cena polskiego odpowiednika była przystępna to brałbym

Autor:  geochriss [ wt sie 20, 2013 7:43 am ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Generalnie nie ma ( nie widzę) możliwości regulacji kąta pochylenia koła. Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Autor:  danthe [ wt sie 20, 2013 8:03 am ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

geochriss pisze:
Generalnie nie ma ( nie widzę) możliwości regulacji kąta pochylenia koła.

Jest wiecej możliwości niż w oryginale, możesz wstawić śruby mimośrodowe dodatkowo w 3 miejscach :)

geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.

Autor:  himself [ wt sie 20, 2013 4:51 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Radzik to już widział :D ?
pewnie już siedzi przy kompie na autocadzie :D

Autor:  gutek.a4 [ wt sie 20, 2013 7:23 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.[/quote]

generalnie wydaje mi się że gdyby ktoś robił elementy do zamontowania wahacza to reszta mogłaby sobie motać wahacze według własnych potrzeb

Autor:  geochriss [ wt sie 20, 2013 8:16 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

gutek.a4 pisze:
geochriss pisze:
Ciekawe czy zgrało by się to z z naszymi przedłużonymi wahaczami?

Pewnie nie bardzo. Calmini jest przedłużony i lekko przesunięty o ile dobrze pamiętam.

Niektórzy mają przedłużone oryginalne wahacze ( tzn przedłużone na bok i w przód) sam jeżdżę na takowych i jest ok. I właśnie na myśli miałem te przedłużone oryginały.

Autor:  danthe [ śr sie 21, 2013 7:20 am ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

geochriss pisze:
Niektórzy mają przedłużone oryginalne wahacze ( tzn przedłużone na bok i w przód) sam jeżdżę na takowych i jest ok. I właśnie na myśli miałem te przedłużone oryginały.


Jeśli by się okazało że pasuje, to tak jak by trafić 6 w totka :)
Chyba że przedłużane wachacze były robione na wymiar calmini 3".
Czy ważne jest aby oś przechodząca przez element mocujący zwrotnicę była pionowa? Czy też jest dopuszczalne pewne odchylenie? Jeśli tak to w jakich płaszczyznach?

Autor:  kacjen [ śr sie 21, 2013 7:46 am ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Oś pionowa zwrotnicy musi być odpowiednia dla danego modelu.
Inaczej nie będzie Ci wracała kieorwnica, albo auto będzie samo skręcać.

Autor:  danthe [ śr sie 21, 2013 8:05 am ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Fakt, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest ważne, ale i tak po zamontowaniu zmodyfikowanych wahaczy się zmienia.
A co z równoległością płaszczyzn przechodzących przez mocowania (przy ramie i przy zwrotnicy)? Ramiona wahaczy powinny być równe inaczej pochylenie koła było by zależne od wychylenia zawiasu :)

Autor:  radzik071 [ śr sie 21, 2013 9:07 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

danthe pisze:
....Ramiona wahaczy powinny być równe inaczej pochylenie koła było by zależne od wychylenia zawiasu :)


Ramiona wahaczy nie mogą być równe. zwróć uwagę, że standardem jest, że górny wahacz jest krótszy.
Też mnie to kiedyś dziwiło.
Chodzi właśnie o to, żeby koła pochylały się na boki podczas pracy zawieszenia.
Przy ugięciu auta zrobią się /-----\ i "styki opon z asfaltem" kół nie zbliżają się do siebie bo zbliża się tylko góra opon (nie zmienia się rozstaw kół tak jak w oryginalnym zawiasie np vitary.)

Jest to bardzo dobra opcja stosowana w większości aut.
Nie widziałem seryjnego auta z równymi wahaczami góra/dół.

PS.
Nie ma to jak sztywny most :wink:

Autor:  kacjen [ śr sie 21, 2013 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: Zawias Calmini

Poznałem kilka zalet radzieckiego sztywnego :wink:

Pytanie brzmi: Jakie zalety poza dużym wyborem amorów ma mieć wyżej wymieniony zestaw calmini?
Mostu nie wzmocni, liftu nie zwiększy (bo i po co).
Być może poprawi kulturę pracy przedniego zawiasu, ale to w normalnej przeprawie nie ma takiego znaczenia.

Generalnie nie neguję rozwiązania, tylko pytam czemu ma służyć?
(do cross country i tak trzeba zbudować nowy zawias na coiloverze)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/