suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
zasady projektowania zawieszenia http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=11544 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 11:08 am ] |
Tytuł: | zasady projektowania zawieszenia |
witam czy są jakieś zasady projektowania tylnego zawieszenia z sierżantem?? kiedyś widziałem wytyczne do zawieszenia 4-link ale mnie to nie potrzebne. chcę zrobić nowe wahacze i sierżanta na jakieś konkretnej końcówce pytanie tylko jak powinny być rozmieszczone osie mocować względem siebie?? |
Autor: | NuVo [ pn sty 27, 2014 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
Coś takiego by Cię interesowało? https://www.google.pl/search?q=3+link+s ... =629&dpr=1 Jak nie znajdziesz wersji do Excela to daj znać, mam gdzieś na kompie. Konkretna końcówka (uniball) to wydatek rzędu 150-300 zł. W zależności jaka duża ma być i czy z regulacją czy bez. M.in. niejaki Cybul w Nieporęcie koło Warszawy czymś takim handluje. |
Autor: | gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 6:34 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
no to trochę trzeba będzie się zgłębić żeby to zrozumieć, myślałem o czymś prostszym |
Autor: | marirus [ pn sty 27, 2014 6:45 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
Jak chcesz prościej to wzorem samuraia resory piórowe motaj ![]() |
Autor: | gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 7:05 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
e no bez przesady:) w sumie to nie chcialem tego robić z takim rozmachem, nie mam zamiaru zmieniać miejsc mocowań w ramie, zastanawia mnie to że widzi się sierżanta mocowanego np na główce jak w oryginale a widuje się mocowane na pochwie praktycznie w osi mostu, ciekaw byłem jakie są powody |
Autor: | Robsik [ wt sty 28, 2014 12:17 am ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
zrób se sierżanta na sworzniu przedniego wahacza jak nie chcesz zmieniac pkt mocujacych wahaczy-wydłużać ich więcej niż potrzebuje lift to nie widze sensu stosowania uniball'a w sierżancie |
Autor: | danthe [ wt sty 28, 2014 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło. ps: Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy. Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku. |
Autor: | radzik071 [ wt sty 28, 2014 9:30 am ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
np: dłuższy sierżant montowany do mostu nad główką daje to, że wał podczas pracy zawieszenia mniej wsuwa i wysuwa się z reduktora (czyli zwiększa jego żywotność i umożliwia większy lift) PS. mój sworzeń od wahacza na sierżancie wytrzymał 2.5 roku (yamato) Pewnie wytrzymał by dłużej gdyby nie całkiem rozwalona osłonka gumowa i pełno błota w środku |
Autor: | gutek.a4 [ wt sty 28, 2014 4:11 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
danthe pisze: Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło. coś Ci umknęło ja znalazłem kalkulator który liczy dla sierżanta i panharda ale krochę trzeba poświęcić mu czasu żeby ogarnąć i jeszcze pasowałoby mieć ramę w pokoju:) a końcówka sierżanta mocowana na głowce (w osi mostu) ok tylko znowu jest kwestia taka że im wyżej nad osią tym większe ramie przesuwające most w bok przy przechyle, ale nie da się chyba pogodzić jednego z drógim to tak sobie luźno teoretyzuję i mogę być w błędzie |
Autor: | NuVo [ wt sty 28, 2014 4:14 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
Coś takiego wygrzebałem na kompie. I nie ma tam panharda. W 3 linku z sierżantem nie ma potrzeby montowania. Chyba że górny wahacz ma tylko 2 punkty mocowania to owszem. |
Autor: | gutek.a4 [ wt sty 28, 2014 4:30 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
no dokładnie ten sam plik, i jest tam też obliczenie na panhard |
Autor: | Niedzwiadz [ wt sty 28, 2014 5:17 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
danthe pisze: Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło. ps: Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy. Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku. Ja kiedyś jak szukałem to oglądałem fajne od ciężarówek, większe i dużo lepiej wykonane niż te nieszczęsne ursusowe. Tylko było jedno ale - ten ciągnikowy ma skok 2 albo i 2,5, a wszystkie normalne mają 1,5, trzeba by przerabiać mocowanie. Może jakby gwint był o mniejszym skoku to by się też skurczybyk tak nie luzował łatwo. |
Autor: | NuVo [ wt sty 28, 2014 7:02 pm ] |
Tytuł: | Re: zasady projektowania zawieszenia |
To masz tu wersję bez panharda. dla 4 linka, jak wykasujesz dane z komórki H5 to masz jak sierżant. Tutaj przykład jak zostało to wykorzystane do zawieszenia w samcu: http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=5299 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |