suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

zasady projektowania zawieszenia
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=11544
Strona 1 z 1

Autor:  gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 11:08 am ]
Tytuł:  zasady projektowania zawieszenia

witam
czy są jakieś zasady projektowania tylnego zawieszenia z sierżantem??
kiedyś widziałem wytyczne do zawieszenia 4-link ale mnie to nie potrzebne.
chcę zrobić nowe wahacze i sierżanta na jakieś konkretnej końcówce pytanie tylko jak powinny być rozmieszczone osie mocować względem siebie??

Autor:  NuVo [ pn sty 27, 2014 11:53 am ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

Coś takiego by Cię interesowało?

https://www.google.pl/search?q=3+link+s ... =629&dpr=1

Jak nie znajdziesz wersji do Excela to daj znać, mam gdzieś na kompie.

Konkretna końcówka (uniball) to wydatek rzędu 150-300 zł. W zależności jaka duża ma być i czy z regulacją czy bez.
M.in. niejaki Cybul w Nieporęcie koło Warszawy czymś takim handluje.

Autor:  gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 6:34 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

no to trochę trzeba będzie się zgłębić żeby to zrozumieć, myślałem o czymś prostszym

Autor:  marirus [ pn sty 27, 2014 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

Jak chcesz prościej to wzorem samuraia resory piórowe motaj :mrgreen:

Autor:  gutek.a4 [ pn sty 27, 2014 7:05 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

e no bez przesady:)
w sumie to nie chcialem tego robić z takim rozmachem, nie mam zamiaru zmieniać miejsc mocowań w ramie, zastanawia mnie to że widzi się sierżanta mocowanego np na główce jak w oryginale a widuje się mocowane na pochwie praktycznie w osi mostu, ciekaw byłem jakie są powody

Autor:  Robsik [ wt sty 28, 2014 12:17 am ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

zrób se sierżanta na sworzniu przedniego wahacza
jak nie chcesz zmieniac pkt mocujacych wahaczy-wydłużać ich więcej niż potrzebuje lift to nie widze sensu stosowania uniball'a w sierżancie

Autor:  danthe [ wt sty 28, 2014 8:28 am ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

ps:
Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy.
Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku.

Autor:  radzik071 [ wt sty 28, 2014 9:30 am ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

np: dłuższy sierżant montowany do mostu nad główką daje to, że wał podczas pracy zawieszenia mniej wsuwa i wysuwa się z reduktora (czyli zwiększa jego żywotność i umożliwia większy lift)

PS.
mój sworzeń od wahacza na sierżancie wytrzymał 2.5 roku (yamato)
Pewnie wytrzymał by dłużej gdyby nie całkiem rozwalona osłonka gumowa i pełno błota w środku

Autor:  gutek.a4 [ wt sty 28, 2014 4:11 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

danthe pisze:
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

coś Ci umknęło ja znalazłem kalkulator który liczy dla sierżanta i panharda ale krochę trzeba poświęcić mu czasu żeby ogarnąć i jeszcze pasowałoby mieć ramę w pokoju:)

a końcówka sierżanta mocowana na głowce (w osi mostu) ok tylko znowu jest kwestia taka że im wyżej nad osią tym większe ramie przesuwające most w bok przy przechyle, ale nie da się chyba pogodzić jednego z drógim

to tak sobie luźno teoretyzuję i mogę być w błędzie

Autor:  NuVo [ wt sty 28, 2014 4:14 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

Coś takiego wygrzebałem na kompie.
I nie ma tam panharda. W 3 linku z sierżantem nie ma potrzeby montowania.
Chyba że górny wahacz ma tylko 2 punkty mocowania to owszem.

Autor:  gutek.a4 [ wt sty 28, 2014 4:30 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

no dokładnie ten sam plik, i jest tam też obliczenie na panhard

Autor:  Niedzwiadz [ wt sty 28, 2014 5:17 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

danthe pisze:
Wszystkie kalkulatory 3-link sa z panhardem albo mi gdzieś coś umknęło.

ps:
Ja bym chetnie wymienił sworzeń w sierżancie polcalmini na jakiś trwalszy.
Wymieniam go mniej wiecej raz na pół roku.


Ja kiedyś jak szukałem to oglądałem fajne od ciężarówek, większe i dużo lepiej wykonane niż te nieszczęsne ursusowe. Tylko było jedno ale - ten ciągnikowy ma skok 2 albo i 2,5, a wszystkie normalne mają 1,5, trzeba by przerabiać mocowanie. Może jakby gwint był o mniejszym skoku to by się też skurczybyk tak nie luzował łatwo.

Autor:  NuVo [ wt sty 28, 2014 7:02 pm ]
Tytuł:  Re: zasady projektowania zawieszenia

To masz tu wersję bez panharda. dla 4 linka, jak wykasujesz dane z komórki H5 to masz jak sierżant.

Tutaj przykład jak zostało to wykorzystane do zawieszenia w samcu:

http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=5299

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/