suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:56 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 23, 2013 11:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Z Rancho ani z Monroe nie ma nic dedykowanego do przedniego zawiasu Vitary.
Producenci tłumaczą się tym, że powyżej 35mm liftu nie można zrobić w Vitarze.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Aha.
Te przedłużone Ironmany liczą 50,5cm rozsunięty i 32 cm zsunięty.
Radzik mógłbyś policzyć od jakiego punktu do jakiego oni to liczą? :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 11:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
danthe pisze:
rgb team pisze:
Zax to pomierz te amory długość lagi, skok....
https://plus.google.com/u/0/photos/1123 ... 7891502777



To co mierzysz to nie jest skok. Skok to jest różnica w długości amortyzatora rozprężonego i sprężonego.



No to ustalmy wspólnie Jak Mierzymy skok McPersona....
Jest nas tyle ze jakiś wspólny wzór trzeba ustalić bo wtedy amory jest łatwiej znaleźć jak wiemy czego szukamy..

Moim sposobem mierze tłok całkowicie Rozsunięty jak koło jest podniesione (łatwy sposób i szybki, prosty dla każdego bez demontażu)
a jeśli ktoś znajdzie dłuższy ten mój wymiar to już bede zainteresowany bo to już będzie jakaś możliwość

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: pn gru 23, 2013 12:55 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
rgb team pisze:
Moim sposobem mierze tłok całkowicie Rozsunięty jak koło jest podniesione (łatwy sposób i szybki, prosty dla każdego bez demontażu)
a jeśli ktoś znajdzie dłuższy ten mój wymiar to już bede zainteresowany bo to już będzie jakaś możliwość


Wszystko o metodyce pomiarów jest napisane w tym wątku.
Przedni najlepiej mierzyć na dole od środka dolnego otworu na śrube a na górze od dolnej płaszczyzny tulejki mocowania nakładanej na tłok.

a tutaj masz przykład alternatywy na przód:
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=7475&start=75#p106623

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 9:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
Ja spróbuje z tymi Amorami, teraz musze to wszystko pomierzyć w sklepie, skok tloka i czy śruby dolne do sworznia bedzie dało się dopasować bez spawania. Studiując neta te wydają się ok.

Od renault Kangoo jest dużo miejsca na zrobienie nowych otworów i zniwelowanie "efektu Tatry"
http://allegro.pl/amortyzatory-renault- ... 59552.html
http://allegro.pl/amortyzator-przod-ren ... 50336.html

Jest jeszcze Renault Clio http://allegro.pl/amortyzatory-renault- ... 67002.html

Na tym od od Vectry C chciałbym sie skupić http://allegro.pl/bilstein-amortyzatory ... 61680.html

Może ktoś ma możliwość sprawdzenia wymiarów tych amorów np. w sklepie... Chodzi głównie o skok tłoka.

Ja mierze to tak na tym albumie https://lh4.googleusercontent.com/-koGb ... 13+028.JPG

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: pn sty 06, 2014 1:39 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
[quote="rgb team"]Ja spróbuje z tymi Amorami, teraz musze to wszystko pomierzyć w sklepie, skok tloka i czy śruby dolne do sworznia bedzie dało się dopasować bez spawania. Studiując neta te wydają się ok.

Od renault Kangoo jest dużo miejsca na zrobienie nowych otworów i zniwelowanie "efektu Tatry"
http://allegro.pl/amortyzatory-renault- ... 59552.html
http://allegro.pl/amortyzator-przod-ren ... 50336.html

Jest jeszcze Renault Clio http://allegro.pl/amortyzatory-renault- ... 67002.html

Na tym od od Vectry C chciałbym sie skupić http://allegro.pl/bilstein-amortyzatory ... 61680.html

Może ktoś ma możliwość sprawdzenia wymiarów tych amorów np. w sklepie... Chodzi głównie o skok tłoka.


I jak kolego dobrałeś coś ? bo wg mnie ciężko będzie dobrać coś z dłuższym skokiem, ewentualnie długie amorki to polecam omegę.
Obrazek
Obrazek

Albo kobminacja z wkładami od audi. Skok w zależności od producenta po wywaleniu odbojów 19-20 cm dodatkowo amor jest na grubej sztycy. Jutro może wstawię foto.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 11:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
Ten twój amor zmierz samą lage bez gwintu bo gwint nie skacze...
Np. ten amor teoretycznie ma 200mm skoku tak go zmieżymy jak na zdjęciu

https://lh5.googleusercontent.com/-jE0A ... ble+10.jpg

A zasada taka sama jak w amorach rowerowych np.
https://lh6.googleusercontent.com/V57ug ... 6Q=s574-no


Już bym miał amory w rękach ale czekam na wypłate, :evil: w lutym coś już bede wiedział....

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 11:36 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak już znajdziecie odpowiednio długie amortyzatory to jaki macie pomysł na górne mocowanie?
Amortyzatory z osobówek ze względu na konstrukcję mcpersona, w większości, podczas skrętu obracają się w łożysku umieszczonym w kielichu. W vitarze jak wiadomo tak nie jest. Czy takie amortyzatory mogą się obracać na takiej samej zasadzie (tłoczysko w cylindrze) ?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 11:39 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Amortyzatory z osobówek, w większości, podczas skrętu obracają się w łożysku umieszczonym w kielichu. W vitarze jak wiadomo tak nie jest. Czy takie amortyzatory z osobówek mogą się obracać na takiej samej zasadzie (tłoczysko w cylindrze) ?


W jednym z postów powyżej podawałem link gdzie jest zamontowany na przód amortyzator tylny z jakiegoś vana. I jak widać zadziałało. Szkoda tylko że nie ma informacji jak długo :)
Kusi mnie żeby przetestować bo nie są drogie te amorki w USA.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw sty 09, 2014 11:48 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ok, z tym że amortyzator z Twojego postu też nie jest pod typowego mcpersona, i nie wiadomo czy to robi różnicę czy nie.
:roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 5:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
mówiłem że się da to zrobić:) tylko dospawać kawałek rury z gwintem i po sprawie.
Długość całkowita 63cm skok 19cm (możliwe że występują też 20cm), dostępność nieograniczona cena śmieszna :D Nie potrzeba już żadnych podkładek ani przedłużaczy do dystansów, odwróconych mocowań i żadnych innych bajerów :)
Obrazek

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 6:09 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Można wiedzieć z jakiego modelu audi ten amortyzator?
Mam dwa stare z vitki to by można coś wykombinować.
Fajnie by było jakbyś opisał całą przeróbkę. :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 6:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
co tu opisywac? co tu kombinować?
amorki juz pisałem kilka razy audi 100, A6, (prawdopodobnie A4) wkłady przód. Obudowy vitary obcinamy poniżej zaprasowania dospawywujemy kawałek rury z gwintem pod nakrętkę dodawaną do amortyzatora (tokarz albo obcięte oryginały z audi) , skręcamy i cieszymy się długim amorem (np bilstein za 300zł kpl) Z samego amora wywalamy lub nie jak kto woli odbój który ogranicza skok w górę. Cieszymy się niezniszczalnymi mocnymi amorami. Dodatkowo powiem że np tanie GH lub inna kamoka 100pln kpl ;P i kto mnie przebije ?
Najśmieszniejsze jest to że górne mocowanie pasuje P&P.
Trochę mi zeszło z szukaniem i dopasowywaniem ale było warto. Amory do liftu 4- 6 cali.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 6:59 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To jeszcze jedno pytanie.
Wkład pasuje idealnie do obudowy z vitary, czy trzeba toczyć jakieś tuleje centrujące (szczególnie w dolnej części) ?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 7:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
w dolnej części (dół obudowy vitary to wycinek kuli) wg mnie po ściśnięciu nakrętką nie drgnie nawet o mm. Można wycentrować oringami, można wywiercić otwór i dokręcić amor do dołu (chyba że przegub nie wejdzie nie pamiętam już) Możliwości jest wiele wg mnie wkłady to świetna alternatywa. Dodatkowo mierzyłem springi (merce) nie wiem czy da się je tyle ścisnąć aby wykorzystać cały skok.
mam nadzieje że pomogłem :D

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 7:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Bardzo :D
Czekamy na pierwsze testy .

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 711 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl