suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 4:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 14, 2016 9:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
marshallx pisze:
Ktoś już poruszył sprawę amortyzatorów Merc sprinter. Wydaje mi się dosyć ciekawe i sensowne rozwiązanie. Czy oprócz tego muszą być dystanse pod amory?


Na Mojej jezdziłem z amorami MB SPRINTERA..
Nawet się na tym jezdziło spoko, lepiej niż orginały na pewno.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: ndz lut 14, 2016 10:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
Amor za Sprintera wymusza troche roboty, ale jak ktoś ogranicza budżet i ma na to czas to jest to jakieś wyjście.
Trzeba zrobić adaptery które połączą zwrotnice z amortyzatorami Sprintera i jeszcze takie cztery blachy dystansowe które wchodzą w to puste miejsce na zdjęciu i skręcić do kupy. Ale nie wiem jak te Amortyzatory mają się w porównaniu do np. IRONMAN. Moja jak jeszcze jeżdziła była w pełni dociążona w zdeżaki i wyciągarke, płyty. A po np. skoku amor zawsze fajnie wybierał, przy zeskoku też były fajne. Teraz mam już drugą vitare, a ta ze zdjęć taka pordzewiała bo już dawno nie używana. A teraz przyszedł czas na zrobienie czegoś co miałem, do nowej..


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: wt mar 22, 2016 12:01 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt gru 15, 2015 9:08 pm
Posty: 9
Lokalizacja: O-ka
Silnik: 1.6 8v i 2.7 185KM
Model: Cabrio 91r i 5d 06r
A ja wrzucilem amorki od gv2 skok 19 cm!!!. Kupilem dwie uzywane kompletne golenie na alle za 260 pln z mocowaniami i odbojami.
Wydaje mi sie ze pasuja do liftu 4cale od Radka bo amorki u mnie sa troszeczke bardziej wysuniete niz polowa. Z przodu mam sprezyny focus kombi mk2 i jest na bank nie za miekko :).
Trzeba jednak troszke je przerobic t.j.:
- szersza zwrotnica w gv2 wiec trzeba wrzucic blaszke 3 mm.
- sruby sa o 1cm szezej rozstawione i otwory m14 a nie 12 wiec przyspawalem 4 podkladki pozostawiajac gorny otwor na miescu.
- nie mialem czasu na szukanie gornych mocowan wiec dalem od gv2 odwrocone i nalozone od gory na rame (zmniejszajac jednoczesnie max rozstaw srub poprzez ich przespawanie i zwiekszajac przez rozpilowanie otworow w ramie) takie rozwiazanie daje 2 cm wiecej miejsca dla amoreka.
- laga amora nie chowa sie cala bo zostaje 3 cm wiec dalem odboje od gv2.
Mam wachacze z mocowaniem sworznia plus 1cm na zewnatrz i tatry brak ale z tego co kojaze bylo zrobione pol centymetrowe jajko na gornym otworze amor-zwrotnica. Geometria ustawiona i jest ok.
Wymiar amorka rozlozony 59cm zlozony 19 mniej mierzone od
Dolnej krawedzi amora do mocowania.
Dopiero raczkuje wiec pewnie popelnilem kilka bykow godnych krytyki ale tak sie uczy tej zabawy :).
Polecam przeeksperymentowac bo wydaje sie byc ok.

https://goo.gl/photos/Z9ZMGvtDEutQprWt5

Fotki


Ostatnio zmieniony wt mar 22, 2016 8:32 pm przez Mrozozof, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt mar 22, 2016 8:26 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ciekawe jaka jest różnica w sotsunku do Vitarowego.
A możesz podać oznaczenie tych amortyzatorów i wymiary zdjęte zgodnie z metodyką podaną w pierwszym poście?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt mar 22, 2016 12:51 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt gru 15, 2015 9:08 pm
Posty: 9
Lokalizacja: O-ka
Silnik: 1.6 8v i 2.7 185KM
Model: Cabrio 91r i 5d 06r
Witam amorki przemalowałem więc nie znam producenta i typu. Wiem tylko iż moje od GV2 2,7 i te nadesłane podobno od GV2 2.4 były identyczne. Ogólnie z katalogu IP wynika iż do wszystkich wersji silnikowych są identyczne.
Wymiary na rysunku mogą odbiegać +-0,5cm poza skokiem. Aha rozstaw śrub do zwrotnicy w gv2 8.5 cm.
W GV2 nie ma podtoczenia do mocowania amora w ramie więc wymiar jest pod gwint.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw mar 24, 2016 5:13 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt gru 15, 2015 9:08 pm
Posty: 9
Lokalizacja: O-ka
Silnik: 1.6 8v i 2.7 185KM
Model: Cabrio 91r i 5d 06r
Ma ktos moze do obmierzenia amorki od rav4 ver.1 i ver.2 ???Wygladaja ciekawie.

KYB Excel-G 334482 przednia oś Toyota RAV 4 98- maks. długość [mm]: 600

KYB Excel-G 334251 przednia oś Toyota RAV 4 (SXA11) 8/96-4/00 maks. długość [mm]: 545


Na górę
Post: pt mar 25, 2016 10:31 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
numer_: max/min/skok

334251: 20,47"/15,74"/4,73"
Ten ciekawszy:
334241: 22,75"/15.51"/7,24"

Dla porównania katalog KYB podaje taki wymiar przedniego dla Vitary(Sidekick):

235036: 18,23"/11,77"/6,46" - to się zgadza z Twoimi pomiarami od dolnej śruby do pierwszego wcięcia na tłoczysku.

GV2:
334465: 22,73"/15,55"/7,18"

Niestety dolne mocowanie nie jest opisane.

Więcej tutaj: http://showmetheparts.com/kyb/

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 14, 2017 9:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob kwie 19, 2014 6:51 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Małopolska
Silnik: 1,6 8V
Model: 3D
Rok prod.: 1991
Podepnę się pod temat bo w mojej Vitarce 3D z liftem 4" od Radzika mam do wymiany przednie amortyzatory, po przeczytaniu wielu postów nadal jestem w punkcie wyjścia bo chciałbym kupić dobre i tanie ale wiadomo że te dwie rzeczy za bardzo nie idą w parze więc pozostanę przy dobrych sprawdzonych, może ktoś ma jakieś sprawdzone i godne polecenia amortyzatory na przód.

_________________
Był Samuraj, Pajero Pinin, jest błękitna Suzi na MT Nexen z liftem 4" od Radzika.


Na górę
Post: pn maja 15, 2017 9:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Najtańsze i najlepsze to wg mnie Kayaba z GV I - Japoński amor nie do zdarcia w dobrej cenie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 29, 2018 8:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W końcu dostałem w swoje łapki KYB z Chevroleta Lumina.
Pierwsze fotki:
Załącznik:
KYB236003_vs_ori_5cm.png


W porównaniu z tokico z dystansem 5cm i odwróconym mocowaniem jest około 1cm dłuższy przy max rozciągnięciu. I około 3cm krótszy przy złożeniu. Czyli mamy dodatkowe 4cm zakresu pracy zawieszenia. U mnie i tak skok w górę ogranicza sprężyna.
Niestety dolne mocowanie będzie wymagało kilku przeróbek. Otwory na śruby są większe i jest inny rozstaw. Dodatkowo jest około 5mm większa szerokość miejsca na ramie zwrotnicy. Będzie potrzebny kawałek z blachy 5mm.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt mar 09, 2018 9:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob sty 27, 2018 6:43 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Najtańsze i najlepsze to wg mnie Kayaba z GV I - Japoński amor nie do zdarcia w dobrej cenie.


O jakim symbolu ?


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2018 8:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W końcu udało się coś złożyć do kupy :)
Załącznik:
kyb_lumina_01.png


Nie trzeba dużo rozwiercać, wystarczy górny otwór o 1,5mm w kierunku dolnego:
Załącznik:
kyb_lumina_02.png


Podsumowując jakie zmiany są konieczne:
  1. Rozwiercenie podkładki zabezpieczającej do 17,2 mm - ta ośmiokątna nad mocowaniem z otworem "D"
  2. Wykonanie dystansu 5 mm (lub 2x 2,5 mm)
  3. Dostosowanie osłony amortyzatora. Można kupić osłony dedykowane do tych amortyzatorów, ale akurat ich nie miałem pod ręką. Zastosowałem dwie osłony: jedna chyba z audi, druga na wierzch z vitary. Do tego duża podkładka pod osłonę rozwiercona na 17,2 mm
  4. Rozwiercenie otworu górnego w amortyzatorze jak widać na zdjęciu.
  5. Dłuższe śruby modujące do zwrotnicy (65 mm)
  6. Duże twarde podkładki po dwie na stronę, czyli po 4 na śrubę. Przy dokręcaniu zwykłe podkładki potrafią się wygiąć.

Otwory na śruby mocujące amortyzator do zwrotnicy są osadzone o 6mm dalej od osi amortyzatora niż w oryginalnym amortyzatorze. Powoduje to, że oś obrotu zwrotnicy nie pokrywa się z osią amortyzatora. Nic nie koliduje z innymi elementami zawieszenia ani karoserii, ale jak się amor sprawdzi to będzie trzeba zastanowić się nad wykonaniem nowych otworów bliżej osi amortyzatora.
Plus jest taki, że koła wykładają się w skręcie jak w mercedesie :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 28, 2019 9:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wrażenia po sezonie jazdy: amortyzator z luminy jest bardzo miękki ale nic nie wycieka i trzyma się dobrze.

Rozkroiłem stare amortyzatory TOKICO z vitary i nie zauważyłem żadnych specjalnych łożysk w środku które by miały wspomagać amortyzator przy obrotach układu kierowniczego. Więc wydaje mi się że anortyzatory przednie vitary nie są jakoś specjalnie przysposobione do działania jako element skrętny układu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lut 25, 2022 10:40 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob sty 08, 2022 4:21 pm
Posty: 5
Odgrzeje kotleta może jeszcze ktoś tutaj zajrzy i coś podpowie. Jestem na etapie kupna liftu od radzika 4' ale chciałbym jednak przednie amory dać dłuższe, żeby wyeliminować podkładki. Po przeczytaniu całego postu raczej nie padła żadna konkretna konfiguracja. Czy ma ktoś konkretny set którym można zastąpić przednie amory z podkładkami na same amortyzatory ? Nie mówię o niczym plug and play, ale o czymś co działa nie kosztuje miliona i stopień przerobienia ich nie wymusza stosowań technologii NASA. :D


Na górę
Post: ndz lut 27, 2022 3:11 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Masz 2 posty wyżej przepis na sukces.
U mnie działało w miarę poprawnie. Musiałem wrócić do starego setupu z dystansami na ori amortyzatorach i ograniczyc skok jak wymieniłem półosie na mocniejsze z mniejszym zakresem pracy.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 11 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl