suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 11:24 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 16, 2014 10:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
zbys19 pisze:
...dziś pierwszy raz od 3tyg byłem w garażu
Miałeś szlaban na przebywanie w garażu :?: :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr kwie 16, 2014 10:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
mockba pisze:
Teraz to radzik pojechałeś, robisz z siebie pośmiewisko , masz zestaw i dajesz gwarancje to weź to na klatę, a jak szukasz problemów to lepiej pochwal się złe zespawanymi elementami z twojego lifu, albo poliuretanami które są nic niewarte a masa ludzi je od Ciebie kupiła...
Nie zaczynaj wojny bo źle na tym wyjdziesz !

Można próbować oddać takie springi na gwarancję, ale czy to przejdzie to pewności nie ma...
A co było źle zespawane i które poliuretany się nie nadają?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr kwie 16, 2014 10:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Dziwne że sprężyny od zaworów w głowicy nie pękają. A wykonują miliard razy wiecej ugięć w różnych odstępach czasu(zależnych od obrotów silnika) niż jakiś zamiennik mercedesowej sprężyny w jakimś leciwym pokrzywionym suzuki vitara. Daleki jestem od tezy że pękanie sprężyn zawieszenia to coś zupełnie normalnego!?!?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr kwie 16, 2014 10:57 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
mockba pisze:
Teraz to radzik pojechałeś, robisz z siebie pośmiewisko , masz zestaw i dajesz gwarancje to weź to na klatę,

W warunkach gwarancji mam napisane, że trzeba wysłać uszkodzony element i mam 2 tygodnie na rozpatrzenie reklamacji a w tym przypadka osoba, która do mnie zadzwoniła, że pękła sprężyna już po 2 dniach miała nową sprężynę a starą pękniętą dostałem po miesiącu więc wydaje mi się że moja klata jakoś to przyjęła.
I nie musisz się denerwować bo ja Ci nie mam za złe, że sprężyna tarła. zdarza się tak samo jak pękające springi :wink:
mockba pisze:
a jak szukasz problemów to lepiej pochwal się złe zespawanymi elementami z twojego lifu,...


Problemy to jem z mlekiem rano na śniadanie :wink: a źle pospawane dystanse sierżantów które poszły w 2013 już prawie wszystkie zostały bezpłatnie wymienione na nowe z 3 letnią gwarancją.

mockba pisze:
albo poliuretanami które są nic niewarte a masa ludzi je od Ciebie kupiła...
...


Chodzi Ci o te co kiedyś sprzedawałem z "ElastPol Zdzisław Kajda" czy te co teraz mam z Deuter S.C. ?

Jak do tej pory dostałem tylko jeden zwrot od Geochrisa jak polibusze do sierżanta z ElastPolu okazały się za luźne.
Ale może o czymś nie wiem ?

PS.
W swojej karierze spotkałem się z 3 pękniętymi springami:
jedna to co mowa o niej wyżej (tarła o odbój - zdjęcia na poprzedniej stronie)
druga Zdysia (Tarła o odbój)
trzecia ostatnio nie pamiętam ale ktoś z forum (Tarła o odbój - dwa zdjęcia poniżej)

Zbyś a u Ciebie też pękła w miejscy tarcia ? pokaż foto bo jak tak to był by dziwny zbieg okoliczności :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 16, 2014 11:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Piękne banany. W takiej pozycji to każda jebnie.W dodatkujeszcze jak trze. Spring nie jest zrobiony do pracy po łuku, lecz w lini prostej

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr kwie 16, 2014 11:45 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jakoś większość springów z bananami latami jezdzi i jest ok

ale wie że nie ma rzeczy nawet z metalu jakiej bezmyślny człowiek nie zniszczy :D

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 12:00 am 
Tak przychodzi mi na myśl cięcie butelki szlifierką. Na szkle prawie nic nie widać a pęka ładnie w poprzek. Tak samo fiolki do zastrzyków. Metal to nie szkło, wiem, ale wydaje mi się że zakłócenie struktury powierzchni sprężyny ma duży wpływ na jej wytrzymałość.

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: czw kwie 17, 2014 6:19 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
radzik wsio ci pokaże jak zabiorę się za wymianę (myślę że w ten week coś posiedzę w garażu)
tylko teraz nie wiem które pęknięcie wystąpiło najpierw 8) :lol:
nie mam zamiaru się kłócić o jakąś sprężynę za 115zł bo będą się ze mnie śmiać we wsi
wiem że zjebałem ułożenie sprężyny i dystanse (tarła o ostry kant)i jestem tego świadom i piszę jak jest

kurde przez to wszystko zapomniałem się ciebie zapytać czy nie masz może gdzieś gumek oryginalnych nad springa :(

pozdrawiam i życzę miłego dzionka 8) :mrgreen: :P

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 6:20 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
marirus pisze:
zbys19 pisze:
...dziś pierwszy raz od 3tyg byłem w garażu
Miałeś szlaban na przebywanie w garażu :?: :mrgreen:


a ty mnie tu się nie śmiej bo ja zarabiał grube meliony co by znów vitarką się przejechać w jedną niedziele 8) :lol: :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 11:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Nie za bardzo powinieniem się wtrącać, ale jeżdżę na kupionych (używanych) sprężynach MB 300d, banan jest, trą czasami (bo jest banan), jeżdżę w terenie 2 lata, nic nie pęka.

Myślę że taką pęknięta sprężynę powinno się odesłać do producenta (lub swojego dostawcy) i niech on zadecyduje o wymianie lub nie. Producent nie musi wiedzieć że to jeździło w Vitarze a nie MB, jak zależy mu na dobrej opinii, zapewne przyjmie reklamację i wymieni produkt. Pracowałem w 2 sklepach, cuda się robiło z uszkodzonymi elementami, tworzyło piękne historie dla dostawców, wszytko aby potem klient był zadowolony z obsługi i pozostał moim klientem.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 12:12 pm 
No i do reklamacji należy dołączyć odciętą część sprężyny i powiedzieć że merc stał za wysoko...:grin:

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: czw kwie 17, 2014 9:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
cielaczek pisze:
...Metal to nie szkło, wiem, ale wydaje mi się że zakłócenie struktury powierzchni sprężyny ma duży wpływ na jej wytrzymałość...


Też jestem tego zdania. Na tych zdjęciach z pierwszej strony może za dobrze nie widać (zrobię lepsze) ale całe "pręgi" pęknięcia zaczynają się w przetarciu i rozchodzą po całym obwodzie sprężyny (kierunki zaznaczone czerwonymi liniami).

Wg mnie banan nie ma nic do rzeczy bo jest to stal sprężynowa i jest przystosowana do wyginania się.
Za to można zwrócić uwagę przy obcinaniu sprężyny, że wystarczy naciąć ją do 3/4 grubości i jebnąć o glebę żeby pękła do końca.

Jednego jestem pewien - przetarcie na sprężynie na pewno nie zwiększa jej wytrzymałości :lol:
Na pewno nie jest też zasadą, że każda lekko przytarta sprężyna ma od razu pęknąć.
Ale i tak trzeba mocno zwracać uwagę przy montażu sprężyn, żeby o nic nie tarły.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 10:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
ze zdjęć nie mogę dopatrzeć ale jeśli przetarło z zauważalnym zmniejszeniem pola przekroju a do tego powstał ząb/ nie regularność to musi pęknąć w tym miejscu. Doszło do koncentracji naprężeń, w dodatku działających na mniejszy przekrój. inna sprawa że ta sprężyna ma ciężko i zmęczenie materiału następuje znacznie szybciej a pamiętajmy że nawet w plaskich pękają sprężyny.
wobec tego możemy stwierdzić że ratcie sprężyny ma procentowy udział w pękaniu. Jednak ilość zdarzeń karze nam stwierdzić że jest główny udział ma tu przypadek losowy.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt kwie 18, 2014 3:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
geochriss pisze:
Daleki jestem od tezy że pękanie sprężyn zawieszenia to coś zupełnie normalnego!?!?

mało w życiu widziałeś
swoja droga to jak sadzicie czy Radzik powinien wymienić pękniętego springa jak ktoś założył zestaw od niego który jest jeszcze na gwarancji??

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: pt kwie 18, 2014 4:17 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wyrwę z kontekstu "Jak ktoś założył", no właśnie JAK? co jeśli założył ciulato, zrobił się banan i sprężyna pękła?

W mercedesie oryginalnie raczej sprężyna o odbój nie ociera, więc jeśli kumaty Pan z działu rozpatrywania reklamacji się pokapuje to pewnie odrzuci. Chyba ze Radzik wymienia na swój koszt... :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl