suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:25 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 18, 2014 6:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jeżeli chodzi o reklamacje na sprężyny czy amory to miałem tylko te 3 tu opisane przypadki i wszystkie 3 tarły.
Amory sprzedaje tylko KYB i jak na razie zero reklamacji.

Dopisałem w instrukcji, że sprężyna nie może o nic trzeć (zawsze da się ułożyć springa tak, żeby nie tarł chyba, że ktoś ma jakąś bardzo krzywą ramę)

Dzisiaj przy montażu przednich sprężyn specjalnie próbowałem źle założyć i prawej nie udało mi się założyć, tak, żeby tarła za to z lewą 3 razy poprawiałem, żeby nie tarło.
Nie ma reguły:
Dzisiaj dostałem telefon, że prawą sprężynę koleś założył i za pierwszym razem jest prosta jak strzała i o nic nie trze a lewej sprężyny nie może ułożyć (oddzwonił, że za 4 razem się udało a robił to pod blokiem na chodniku :)

Podsumowując pęknięte springi wymienię na gwarancji na swój koszt nawet jak mają jakieś lekkie ślady ale jak jest mocne przetarcie jak na zdjęciu z pierwszej strony to nie ma opcji bo w warunkach gwarancji jest napisane, że nie jest uznawana w przypadku nieprawidłowego montażu

Wydaje mi się, że to uczciwe szczególnie, że gwarancja nie jest ustawowo nakazana tylko jest dobrowolną decyzją sprzedającego.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz kwie 20, 2014 9:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zdjęcie sprężyny Zbysia która pękła w 2 miejscach w których tarła o odbój.
Dziwny zbieg okoliczności że wszystkie 4 tu opisane i pokazane pęknięcia są dokładnie po środku obtartych miejsc :roll:

mockba pisze:
...lepiej pochwal się ..... poliuretanami które są nic niewarte a masa ludzi je od Ciebie kupiła...
...


Napiszesz coś więcej co z nimi nie tak ? Chodzi Ci o Elast pol czy Deuter ?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn kwie 21, 2014 6:58 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
przyznaje się to moja sprężynka na moim warsztacie 8)
jak ci ją wyśle to obmacasz sam i oglądniesz dokładnie :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 2:55 pm 
mockba pisze:
radzik pochwal się złe zespawanymi elementami z twojego lifu, albo poliuretanami które są nic niewarte


Czy się w końcu wyjaśni o co chodzi? Mockba się jakoś nie kwapi z rozwinięciem tematu...
Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: śr kwie 23, 2014 4:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
cielaczek pisze:
mockba pisze:
radzik pochwal się złe zespawanymi elementami z twojego lifu, albo poliuretanami które są nic niewarte


Czy się w końcu wyjaśni o co chodzi? Mockba się jakoś nie kwapi z rozwinięciem tematu...
Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...

Dawno, dawno temu dostępne były tylko żółte poliuretany.
Za cholere to nie pasowało w nic.
Radzik chcąc, nie chcąc takie też sprzedawał.
Od bardzo dawna ma poliuretany czerwone i one są ok.

Co do spawania, to napisali przecież, że chodzi o dystanse sierżanta z krótkiego okresu składania i powymieniał je na dobre, m. in. mnie :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 4:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
zax pisze:
cielaczek pisze:
mockba pisze:
radzik pochwal się złe zespawanymi elementami z twojego lifu, albo poliuretanami które są nic niewarte


Czy się w końcu wyjaśni o co chodzi? Mockba się jakoś nie kwapi z rozwinięciem tematu...
Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...

Dawno, dawno temu dostępne były tylko żółte poliuretany.
Za cholere to nie pasowało w nic.
Radzik chcąc, nie chcąc takie też sprzedawał.
Od bardzo dawna ma poliuretany czerwone i one są ok.

Co do spawania, to napisali przecież, że chodzi o dystanse sierżanta z krótkiego okresu składania i powymieniał je na dobre, m. in. mnie :mrgreen:



ooo to ja już wiem po co chciał fotkę ode mnie 8) :P

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 5:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
zax pisze:
Dawno, dawno temu dostępne były tylko żółte poliuretany.
Za cholere to nie pasowało w nic.


Taaa, dawno dawno temu jeszcze w erze kamienia łupanego...

Ja żółte poliuretany kupiłem od Radka w styczniu zeszłego roku. Pamiętam że czerwone weszły jakiś czas potem, ale nie od razu.
Z tym że są do dupy to się zgadzam :wink: Po roku i ca. 500 km przebiegu, dwie tuleje przednich wahaczy można bez wysiłku wyciągnąć. W zakładzie odlewającym je chyba piją od śniadania :mrgreen:

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 6:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
tak miałem na myśli właśnie te żółte poliuretany ale czekałem aby inni się wypowiedzieli bo radzik na wszystko ma zawsze wymówkę i odwraca kota ogonem... ... I tym razem sam zainteresowany pary z ust nie puścił a doskonale wiedział ile sprzedał tych poliuretanów, i co wymienił komuś na nowe ??

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 6:20 pm 
No dobra. Żółte były do niczego. Nie wnikam do kiedy sprzedawał, ale cena była w stosunku do tych prosto od producenta lepsza? No i z tego co pamiętam zastępował oryginalne tuleje metalowe lepszymi oraz śruby. Więc jak rozumiem na tamte czasy nie było lepszych "nic nie wartych" tulei?

Przepraszam za ogonki-piszę z telefonu...


Na górę
   
Post: śr kwie 23, 2014 7:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
śruby były dodatkowo płatne, a poliuretany sprzedawał osobno jako pełnosprawne więc nie rozumiem polemiki cenowej, montowałem najtańsze z allegro i niestety są o niebo lepsze od tego żółtego gowna na którym niestety ja jeżdżę. I tutaj nie chodzi już o same produkt tylko ile jeszcze trzeba poświęcić czasu na kolejną wymianę... I żeby sprawa była jasna mam na myśli tuleje całego zawieszenia nie łap.
Dużo słów padło a ja czekam teraz na to jak postąpi Radzik, bo doskonale wiedział co sprzedaje i że są one niskiej jakości, taką opinie słyszałem już od kilku innych osób i co może Radziu zły montaż był ?

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 8:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
DominikLong pisze:
zax pisze:
Dawno, dawno temu dostępne były tylko żółte poliuretany.
Za cholere to nie pasowało w nic.


Taaa, dawno dawno temu jeszcze w erze kamienia łupanego...

Ja żółte poliuretany kupiłem od Radka w styczniu zeszłego roku. Pamiętam że czerwone weszły jakiś czas potem, ale nie od razu.
Z tym że są do dupy to się zgadzam :wink: Po roku i ca. 500 km przebiegu, dwie tuleje przednich wahaczy można bez wysiłku wyciągnąć. W zakładzie odlewającym je chyba piją od śniadania :mrgreen:



właśnie sprawdziłem swoje, na przełomie 2013/2014 też były żółte.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 9:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
Zaczęło sie od pisania nie na temat, a teraz zmierza w kierunku vendety
Jakie to POLNYSZ
Dajcie na luz

Taki kasztan, nie gorszy niż wcześniejsze

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: śr kwie 23, 2014 10:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
DominikLong pisze:
.... Po roku i ca. 500 km przebiegu, dwie tuleje przednich wahaczy można bez wysiłku wyciągnąć. W zakładzie odlewającym je chyba piją od śniadania :mrgreen:


Nie ma się co śmiać bo niestety po współpracy z tą firmą właśnie tak wywnioskowałem.
Dominik te Twoje po prostu lekko wchodzą czy mają już luz w wahaczu? Jak tak to pisz odeśle się do producenta i złożymy pozew zbiorowy :mrgreen:

Łatwo wyjąć i włożyć można i żółte od "Elast Pol Zdzisław Kajda" i pomarańczowe od "Elast Pol u Pawła".
W mojej Vitarze pomarańczowe polibusze w sierżancie po 2 latach miały spory luz i poszły na śmietnik. Nie wiem ale może teraz jakość się poprawiła jak Macba piszę, że są lepsze od żółtych. Żółte na pewno się nie poprawiły bo jak to Dominik napisał jak pili tak piją :wink:
Ja każdy komplet żółtych zanim wysłałem do klienta to sprawdzałem i niestety nie raz albo ilość się nie zgadzała albo polibusze były różnej twardości o jakości odlewów już nie mówiąc. Zwroty na szczęście przyjmowali bez gadania i pewnie potem szły na allegro :lol:
Z tych kompletów, które ja sprzedałem żaden nie został zareklamowany i nigdy nie słyszałem, żeby ktoś prócz Geochrisa narzekał. Może po prostu ludzie się wstydzą lub boją powiedzieć, że coś jest nie tak - tego nie wiem.


Niestety prawda jest taka, że za jakość trzeba płacić.
Poświęcając trochę czasu i pieniędzy, razem z firmą Deuter zrobiliśmy bardzo dobrze dopasowany komplet polibuszy do vitary. Poliureten jest lepszej jakości, twardość każdej tulei jest taka jak powinna a nie przypadkowa i każdy polibusz jest z taczany na wymiar co eliminuje niedociągnięcia odlewu (szczególnie jak pan który leje poliuretan do formy leje też w gardło). Dodatkowo średnice tulei są zrobione "na plusie" przez co wchodzą bardzo ciasno dzięki czemu po czasie nie robi się luz. Jest też w komplecie smar silikonowy, który ułatwia montaż i zwiększa żywotność. Na koniec coś, czego niestety nie ma u "pomarańczowej" i "żółtej" konkurencji czyli Atestu oraz Gwarancji.
Ile lat więcej wytrzyma Deuter to nie wiem. Jak na razie reklamacji nie było ani pół (chyba, że o czymś nie wiem ale wróżbita maciej ze mnie słaby)

mockba pisze:
...
Dużo słów padło a ja czekam teraz na to jak postąpi Radzik, bo doskonale wiedział co sprzedaje i że są one niskiej jakości, taką opinie słyszałem już od kilku innych osób i co może Radziu zły montaż był ?


Jeszcze parę lat temu żółte polibusze były uważane za super rzecz wiec postanowiłem wystawić je dla forumowiczów 20zł taniej niż u producenta (chciałem dobrze). Mimo, że nikt nie narzekał przestałem je sprzedawać i wprowadziłem Lepiej wykonane "Deutery". Jak różne osoby Ci się skarżyły to czemu nie mówiły mi albo Ty mi nie przekazałeś ? Albo wystarczyło na forum napisać to ludzie kupili by coś lepszego.
A co do montażu to niestety wszystkie sprzedane komplety były źle zamontowane ! Ale nie jest to ani moja ani Twoja ani nikogo z kupujących wina. Dupy dał producent, który nie daje smaru ani informacji, że trzeba go użyć (do dzisiaj)

mockba pisze:
....I tym razem sam zainteresowany pary z ust nie puścił a doskonale wiedział ile sprzedał tych poliuretanów, i co wymienił komuś na nowe ??


Tylko Geochriss się zgłosił że są za luźne i dostał nowe (przysłał 2 dostał 2 i 2 na zapas)
Mam wysyłać nowe polibusze do kogoś kto nie dał znać, że coś jest nie tak ? :roll: Nierozumiem

PS.
Mackba jak montowałeś ostatnio pomarańczowe polibusze to zwróciłeś uwagę jak pasują podpory do stabilizatora ? Te co ja dostałem ze 2 lata temu ni cholery nie pasowały - nie udało się tego wcisnąć.

gutek.a4 pisze:
...
właśnie sprawdziłem swoje, na przełomie 2013/2014 też były żółte.

Coś jest z nimi nie tak prócz koloru ?

volay pisze:
Zaczęło sie od pisania nie na temat, a teraz zmierza w kierunku vendety
Jakie to POLNYSZ
Dajcie na luz

Taki kasztan, nie gorszy niż wcześniejsze


To przecież forum dyskusyjne więc każdy niech pisze co uważa - jak będzie nie na temat ale treściwe to zmieni się nazwę tematu :wink:

Podsumowując moje wywody:
Jak coś jest nie tak, trzeba o tym od razu pisać nawet na forum. (nigdy nie skasowałem żadnego a szczególnie nie wygodnego dla mnie postu)



Ufff

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw kwie 24, 2014 6:01 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Chcialbym podsumowac i wyjasnic cala sprawe, która zaczela sie pd pretensji radzika do mnie o zly montaż springa, nie jest to prawdą o czym mu powiedziałem ale radzik dalej ciagnie sprawe, wiec i ja też zadzialalem. Mysle ze wystarczy udowadniania sobie winy.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: czw kwie 24, 2014 6:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
radzik071 pisze:
Dominik te Twoje po prostu lekko wchodzą czy mają już luz w wahaczu? Jak tak to pisz odeśle się do producenta i złożymy pozew zbiorowy :mrgreen:


Jeśli chodzi o przednie wahacze, to tylko te cieńsze tuleje można rękami wyciągnąć, ale luzu nie mają. W grubszych trzeba najpierw tuleje wybić.

radzik071 pisze:
A co do montażu to niestety wszystkie sprzedane komplety były źle zamontowane ! Ale nie jest to ani moja ani Twoja ani nikogo z kupujących wina. Dupy dał producent, który nie daje smaru ani informacji, że trzeba go użyć (do dzisiaj)


To widać byłem jedyną osobą, bo moje nasmarowałem smarem silikonowym, bo bez poślizgu nie szło włożyć :mrgreen:

Podsumowując temat poliuretanów, nie wydaje mi się żeby Radek komuś musiał coś wymieniać, czy płacić za coś z własnej kieszeni. Jeżeli ktoś ma zastrzeżenia, trzeba zdemontować tuleje i odesłać je do producenta. Pewnie wymieni na podobne. Roboty z tym tyle że się po prostu nie opłaca.
Ja np jeżdżę tylko od święta więc pewnie jeszcze długo ich nie zajadę. Tylko niepotrzebnie zmieniałem dobre oryginały na taki badziew, nie mówiąc już o niepotrzebnej pracy.

Inaczej ma się temat liftu, bo są to rzeczy które produkuje Radek i to on daje na to gwarancję. Przycięta sprężyna traci z automatu gwarancję, podobnie jak części założone nie do tego samochodu do którego zostały wyprodukowane. Jak rozumiem dostają nową gwarancję daną przez Radka na cały zestaw.

Osobiście nie miałem nigdy żadnych zastrzeżeń do kontaktów z Radkiem. Wielokrotnie mi pomógł. Sam się do mnie odezwał i wymienił dystans sierżanta na poprawiony.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl