suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 15, 2014 8:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Busko Zdrój
Mam zamiar przerobić wahacze w swojej vitarze , podobnie jak w linku. Po założeniu stalowego mostu zrobiło się ciasno z lewej strony, półoś lewa przy skręcie w lewo przepycha most.
http://www.pirate4x4.com/forum/suzuki/1 ... -arms.html

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: pn wrz 15, 2014 8:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2014 7:39 pm
Posty: 26
Podoba mnie się to :mrgreen:


Na górę
Post: pn wrz 15, 2014 8:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
fajne fajne ale widzę dwie wady:
1. wykonanie w ten sposób dwóch wahaczy tak żeby były identyczne będzie trudne
2. widzę przerażenie diagnosty.
rozwiązanie: albo projektujesz sobie kawałek żelastwa przedłużający wahacz i przymiar do spawania i dajesz na wycięcie laserem, albo robisz wahacze od podstaw na przymiarze. obie te metody dadzą większą dokładność wykonania i estetykę akceptowalną przez diagnostę z tym że robienie wahaczy da ci większe możliwości

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 10:00 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
najpiekniejszy i tak jest zapas :lol:

_________________
Rower


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 10:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Przępiękne te wahacze. :shock: :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 12:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Busko Zdrój
Czy do przesunięcie 2cm na zewnątrz i 5 cm do przodu przy oryginalnych półosiach, to nie za dużo ?

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 1:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
Półosie jak półosie, ale ciekawe jak zmieni się kąt wyprzedzenia zwrotnicy - 5cm do przodu to już sporo.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 3:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ale kombinujecie.
Radzik to robi od dawna i nie w taki sposób :mrgreen:
W wielu Vitarach przetestowane i wszystko ok.
Robi poszerzenia takie jak u mnie - na zewnątrz i do przodu, robi też takie, które tylko delikatnie przesuwają koła na zewnątrz, żeby zapobiec tatrze i odsunąć nieco koła na zewnątrz.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 8:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
A coś tam pisaliście o dziwnych kątach przednich kół. :mrgreen: Że raz negatyw a raz w drugą stronę.

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Post: wt wrz 16, 2014 9:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
gutek.a4 pisze:
fajne fajne ale widzę dwie wady:
1. wykonanie w ten sposób dwóch wahaczy tak żeby były identyczne będzie trudne
2. widzę przerażenie diagnosty.
rozwiązanie: albo projektujesz sobie kawałek żelastwa przedłużający wahacz i przymiar do spawania i dajesz na wycięcie laserem, albo robisz wahacze od podstaw na przymiarze. obie te metody dadzą większą dokładność wykonania i estetykę akceptowalną przez diagnostę z tym że robienie wahaczy da ci większe możliwości


Tu się zgodzę w 100%

koziołek pisze:
A coś tam pisaliście o dziwnych kątach przednich kół. :mrgreen: Że raz negatyw a raz w drugą stronę.


Tak właśnie jest jak się przesadzi z poszerzaniem i przesuwaniem koła tak jak u mnie w longu i u zaxa. Trzeba wtedy kombinować z innymi długościami drążków kierowniczych i położenia drążka środkowego... Do tego dystanse amorów z przesunięciem do przodu.

Standardowo przesuwam koło tak do przodu że nie ma żadnych szopek:
Dodatkowo pasują półosie od 1.6 oraz od GV 2.5 bo jest regulacja.
Sworzeń jest przykręcany od góry co znacznie ułatwia montaż a wymiana sprężyn zajmuje 5 razy mniej czasu
I dalej wygląda jak wahacz :wink:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr wrz 17, 2014 6:48 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Potwierdzam,
po dużym poszerzeniu wahaczy trzeba było jeszcze przerobić drążek środkowy, dać dłuższe śruby rzymskie, inny dystans na amortyzator, ustawić zbieżność porządnie, ale ostatecznie efekt jest dobry :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr wrz 17, 2014 7:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Busko Zdrój
Wahacze przerobione 2 cm na front i 3 cm do przodu. Użyłem ceownika jak ruski , patent dobry nie trzeba wiele kombinować.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: śr wrz 17, 2014 7:45 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zdecydowanie ładniejsze niż te ruskie :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr wrz 17, 2014 9:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
jaro1027 pisze:
Wahacze przerobione 2 cm na front i 3 cm do przodu. Użyłem ceownika jak ruski , patent dobry nie trzeba wiele kombinować.

ładny spaw. trzeba pochwalić bo robota dobra.

ps jak juz jesteśmy przy temacie czy znacie rozstaw śrub mocujących sworzeń??

możecie potwierdzić mój pomiar albo go korygować


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw wrz 18, 2014 6:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn gru 16, 2013 9:29 pm
Posty: 157
Lokalizacja: Busko Zdrój
Wahacze założone , próbna jazda wykonana .Koła przestały trzeć o ramę skręt się poprawił i całkiem znikł efekt tatry. Reszta testów na Niedzielnym wypadzie w teren.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl