suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 25, 2014 8:03 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2014 1:09 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Świdnik (woj. lubelskie)
Mam dużą prośbę o pomoc. Jestem początkującym użytkownikiem Vitary (jak i początkującym "mechanikiem"), więc proszę o wyrozumiałość ;). Opiszę w skrócie problem:
Kupiłem Vitarkę z pełnym liftem 4" Radzika i stwierdziłem, że nie jest "ustawiony" optymalnie (trzeszczało przy skrętach, po mocnym skręceniu kół ginęły na chwilę hamulce - mało co i bym przydzwonił w Orlen :/, koła ocierały przy skręcie o ramę... itp.). Staram się poprawić to co zrobił źle poprzedni właściciel, ale mam dylemat dotyczący dystansu przedniego amortyzatora. Zgodnie z instrukcjami Radzika (tnx za pomoc) amorek na górze na regulacji powinien być max wepchnięty do osi auta (żeby pozbyć się efektu tatry). No i tu mam główny problem, bo... przy takim ustawieniu amorek opiera się na kielichu - z prawej strony udało się zamontować ale przy skręcie amorek ociera o kielich, z lewej w ogóle trudno jest zamontować w takim ustawieniu amorek do budy (opiera się jeszcze bardziej i blokuje możliwość montażu). Oczywiście kołnierze amortyzatorów są zeszlifowane. I teraz pytanie co robić? Palca rozwaliłem a efektów brak :D. Czy to jednoznacznie oznacza, że niezbędna jest rozpórka kielichów (i to tu jest problem)? Czy źle zrozumiałem instrukcje Radzika i powinienem amorki odsunąć od osi samochodu na styku z dystansem? Rama w dobrym stanie (prawie brak rdzy), raczej wydaje się być prosta (dużego dzwona poprzednicy chyba nie mieli). Ręce mi opadają, poradźcie coś bo... wymiękam :/.Najgorsze jest to, że nie wiem czy w 1.6 16v wejdzie rozpórka kielichów (jeżeli to tu jest problem).

P.S. Aha, jeszcze pytanie, jaki w mojej Vitarze powinien być rozstaw kielichów (i jak najprościej to zmierzyć)?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 95r. Long
Lift 4'' by radzikone
_________________


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 8:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Na 90% będzie to brak rozpórki
Tu masz trochę o niej i jest też podany rozstaw:
viewtopic.php?f=5&t=7013&start=30

W 16v trudno jest zmieścić rozpórkę ale raczej nie masz wyjścia.

miałem też ostatnio przypadek w vitarze z 2004r że jeden amor właśnie tak haczył mimo rozpórki a drugi miał spory luz.
Okazało się, że auto po dzwonie. Rozwiązaliśmy to na szybko zamieniając dystanse amorów Lewy na Prawy i obracając o 1/3 obrotu tak, żeby przesuwały koło nie do środka ale do przodu i do środka. Minusem tego rozwiązania jest nie zniwelowanie do końca tatry i kiepski kąt wyprzedzenia zwrotnicy

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 7:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Co do tarcia opon o ramę i haczenia sprężyn o zaciski to w instrukcji...:

8. Po założeniu całego zestawu liftu należy maksymalnie skręcić koła w lewo oraz w prawo i sprawdzić czy zaciski hamulcowe nie opierją się o sprężyny lub opony o ramę.

Jeżeli się opierają trzeba ustawić ograniczniki skrętu tak,aby zaciski przy maksymalnie skręconych kołach były przynajmniej 3mm od sprężyn a opony przynajmniej 1cm od ramy


PS.
Jak chcesz to podaj maila to Ci całą instrukcję wyślę

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 7:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2014 1:09 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Świdnik (woj. lubelskie)
Już mi wysłałeś parę dni temu :), dzięki! Z resztą sobie poradziłem, tylko najgorszy ten problem z tymi amorkami, bo sam sobie z tym raczej nie poradzę. Może ktoś robił rozpórkę kielichów w wersji 1,6 16v, albo wie, gdzie można takową kupić/zamówić? Czy da się ją wykonać bez ingerencji w maskę? Zaznaczam, że auto głównie ma jeździć po asfalcie (auto na ryby i do grzebania po pracy a nie ciągłe "rycie" w błocie :)). Nie bardzo chcę rezygnować z liftu bo... szkoda :/.

_________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 95r. Long
Lift 4'' by radzikone
_________________


Na górę
Post: czw wrz 25, 2014 10:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a sprawdzałeś rozstaw kielichów ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 5:39 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Jak byś robił rozpórkę do 1,6 16V, to rób dwie. Ja biorę :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 7:59 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2014 1:09 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Świdnik (woj. lubelskie)
radzik071 pisze:
a sprawdzałeś rozstaw kielichów ?

Jeszcze nie, auto w innym mieście (niestety mieszkam w bloku i nie mam warunków), jutro postaram się zmierzyć.

zax pisze:
Jak byś robił rozpórkę do 1,6 16V, to rób dwie. Ja biorę :mrgreen:

Znajomy mnie nastraszył, że żeby to zrobić dobrze (z pomiarami ramy przed i po) to koszt wysoki, więc... zobaczę jak to będzie. Gdybym jeździł tylko w terenie, to sprawa byłaby prostsza, ale w moim przypadku znaczenie ma też dokładność (dużo asfaltu).

_________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 95r. Long
Lift 4'' by radzikone
_________________


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 11:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to znajomy w d był i g widział :wink:

pomiar można zrobić np grubym sztywnym drutem wygiętym tak [ żeby końcówki miały rozstaw 960mm
przykładasz go do kielichów i od razu widzisz ile brakuje.

Robiąc rozpórkę najpierw zrób obie części przykręcane do kielichów, potem naciągnij ramę np zwykłymi pasami transportowymi do żądanego rozstawu i wtedy wspawujesz środek rozpórki.
Magii nie ma i lasery nie potrzebne :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 12:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Albo, lasery tuleje, śruby rzymskie.
Trzeba przyznać że zastosowanie śruby rzymskiej mimo że kosztuje to daje komfort bo nie trzeba się siłować przy montażu/demontażu

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 12:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Polecam srube rzymska z jakiegos ukladu kierowniczego. Na złomie za grosze

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt wrz 26, 2014 2:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
śruba rzymska jak najbardziej

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob wrz 27, 2014 11:51 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2014 1:09 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Świdnik (woj. lubelskie)
OK, mierzyłem jak najdokładniej mogłem, wychodzi (mierząc odległość między środkami otworów) ok 950mm, więc raczej strasznej tragedii nie ma (auto stoi na kobyłkach)? 1cm ma aż takie duże znaczenie i sprawia aż takie problemy w montażu amorków przy lifcie :(?

_________________
Suzuki Vitara 1.6 16v 95r. Long
Lift 4'' by radzikone
_________________


Na górę
Post: sob wrz 27, 2014 12:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
mierz na kołach

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: sob wrz 27, 2014 12:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
gutek.a4 pisze:
mierz na kołach

Dobrze prawi

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: sob wrz 27, 2014 1:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
U mnie 93 cm. Chyba ok

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl