suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:03 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 15, 2015 3:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
danthe pisze:
vviktor pisze:
Wracając do wysokości dystansu do posiadanych amortyzatorów.

Czy jeśli odkręcę sierżanta i (dla ułatwienia koło) oraz opuszczę most na tyle ile pozwoli amortyzator, to wysokość dystansu mogę wyliczyć mierząc odległość pomiędzy opuszczonym na maksa sierżantem a główką mostu?

Czy może do tego trzeba jeszcze jakoś opuścić most przy drugim kole?


Po odkręceniu sierżanta od mostu zluzuj jeszcze śruby sierżanta przy ramie. Musisz podnieść tył tak żeby most równo na amortyzatorach wisiał. Następnie wypadało by podpierając podnośnikiem główkę mostu w odpowiednim miejscu ustawić most tek żeby oś wałka ataku w moście była jak najbardziej równoległa do osi wałka wychodzącego z reduktora i jednocześnie tak aby przegub wału przy moście mógł pracować bez naprężeń (te wałki są połączone tylnym wałem napędowym). Wtedy manewrując sierżantem zobaczysz ile i czego tam brakuje. Mniej więcej, bo most przykręcony do sierżanta trochę inaczej się będzie układał.
Chyba wygodniej by było jak byś jeszcze sprężyny wyjął tylne.

ps:
Ja się poddałem i kupiłem gotowca w końcu :)
właśnie tu też chodzi żeby był jakiś skok na amortyzatorach ja po lifcie dałem dystanse 5cm na górę amorków a i tak sądzę ze to za mało i na przodzie i na tyle w stosunku do sierżanta :idea:

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 4:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
danthe pisze:
To co jest w calmini jest zbyt delikatne. Trzeba by to było poprawić.



będę miał calmini do wglądu to coś wymyślę 8)
ale myślę żeby z grubościennej rury zrobić i porządny uniball dać

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 4:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Ja zrobiłem z blachy 8mm ale 6 to wytrzyma też, a też sobie pierdyknę sierżanta ale na końcówce z ciężarówki, będzie tańsze od unibola i wytrzymalsze, tylko teraz muszę odpocząć od motania.
Taki sierżant to wystarczy rura dn32 (42,4) ścianka 3,2 mm

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 5:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
Popieram gutka, koncowka od ciezarowki jest the best :) Wiem bo mam :)

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 5:16 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Markon pisze:
właśnie tu też chodzi żeby był jakiś skok na amortyzatorach ja po lifcie dałem dystanse 5cm na górę amorków a i tak sądzę ze to za mało i na przodzie i na tyle w stosunku do sierżanta :idea:


Generalnie trzeba wszystko odpowiednio dobrać.
Tu raczej chodzi o to żeby ruch mostu w dół ograniczały amortyzatory a nie sierżant.
Miałem za długie amortyzatory z tyłu - sierżant nie wytrzymał jednego wypadu w teren. Wyłamało sworzeń na pierwszych koleinach przejechanych w poprzek. Następstwem tego były połamane amortyzatory (nawinęły się na most) i zniszczony wał tylny.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 7:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
danthe pisze:
Tu raczej chodzi o to żeby ruch mostu w dół ograniczały amortyzatory a nie sierżant.
Miałem za długie amortyzatory z tyłu - sierżant nie wytrzymał jednego wypadu w teren. Wyłamało sworzeń na pierwszych koleinach przejechanych w poprzek. Następstwem tego były połamane amortyzatory (nawinęły się na most) i zniszczony wał tylny.


Kolego a jakie miałeś te amorki na tył? Twoje doświadczenie może innym zaoszczędzić kłopotów i zmarnowanych pieniędzy/czasu.

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: ndz lut 15, 2015 8:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wszystko jest opisane w mojej galerii i w wątku o amortyzatorach do liftu.
Zmądrzałem dopiero po drugiej awarii:
Cytuj:
tyl Omega B sedan - ? - 21,6/10,7/12cm (68/40cm - 29cm)

tył Ford F-150 4WD Lift replacement shocks - KYB565009 - 22,1/12,6/9,5cm (68,5/41,9cm - 26,6cm) - "KYB Monomax" wzmacniany do ciezarowek i off-road - twarde, ale moim zdaniem miększe niż lubliny, wymagają modyfikacji dolnego mocowania w moście - są znacznie grubsze niż seryjne i opierają się o blachy mocowania, przydało by się też odboje dłuższe o 12-13cm zastosować i jeszcze przewody hamulcowe trzeba tak poprowadzić żeby nie zostały zgniecione bo bardzo ciasno jest pomiędzy mostem a amortyzatorem. Wymagany ekstremalnie duży dystans pod sierżanta.


Tylko, że ja mam sierżanta polcalmini.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 7:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 11, 2013 8:37 am
Posty: 70
Lokalizacja: PCT
To i ja z braku czasu, doawiadczenia i wiedzy nabylem gotowy dystans od radzika :)
Do moich amorow (lublin/astra) bedzie dystans 7 cm.
Moze kiedys wroce do tematu. Wyczytalem ze ten sierzant to kiepskie rozwiazanie i lepiej zrobic 4 wahacze oraz drazek panharda czy jakos tak. Podobno sprawuje sie to lepiej i terenie.

_________________
--
vviktor

Byla: Biala wloszka 1.6 Long A/C LSD Japan NO ROST


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 7:58 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vviktor pisze:
Wyczytalem ze ten sierzant to kiepskie rozwiazanie i lepiej zrobic 4 wahacze oraz drazek panharda czy jakos tak. Podobno sprawuje sie to lepiej i terenie.

taka przeróbka jest dostępna fabrycznie do Vitary - nazywa się GVI :lol:

cudze chwalicie...
Widziałem projekt patrola czy XJ przerobionego na sierżanta bo podobno lepszy wykrzyż :)
Chyba tutaj nawet ktos podawał linka co filmu na yt.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 8:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 13, 2014 9:08 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Brzeg
danthe pisze:
Chyba tutaj nawet ktos podawał linka co filmu na yt.

Może mnie masz na myśli... Tutaj jest ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Q1xNaGGsaSg

_________________
Vitara 1.6 16v 97', Special Track 32".


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 9:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
przemyślany sierżant jest dużo lepszy od 4linka!
Vitarowy to porażka...

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Ale czy fabryczne miejsca mocowania wahaczy w vitarze pozwalają zrobić dobrego soerżanta?

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 10:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Łukasz Hunter pisze:
przemyślany sierżant jest dużo lepszy od 4linka!
Vitarowy to porażka...


a co w tym oryginalnym sierżancie takiego złego jest ?

gutek.a4 pisze:
Ale czy fabryczne miejsca mocowania wahaczy w vitarze pozwalają zrobić dobrego soerżanta?


można zrobić mocowanie sierżanta do mostu bardziej z tyłu, żeby sierżant był dłuższy (zrobić np dystans sierżanta 7cm z przesunięciem 10cm czy tam 15cm do tyłu + zastrzał do pochwy)

Ale nie wiem czy jest sens bo na oryginalnym sierżancie można zrobić taki skok i wykrzyż że i tak większego krzyżaki na wale nie wytrzymają - przynajmniej zbyt długo (vitara 3d)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 19, 2015 11:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
Oryginalny sierzant ma za mały sworzeń :-P
No i trochę za krótki

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl