suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Long lift 2"
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13898
Strona 4 z 5

Autor:  TomekVitaraToruń [ pn mar 20, 2017 2:31 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Dzięki za radę - zastanawiam się nad liftem 4" sprężyny, amorki itd z Waszego doświadczenia jest to lepsze rozwiązanie? Obawiam się że polibusze z czasem będzie mi malo

Autor:  KrystianT [ pn mar 20, 2017 6:39 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Ja podkładki na porządny lift 4" zrobiłem po około roku, ale podkładki miałem od razu w zakupionej Vitarze.

Autor:  radzik071 [ pn mar 20, 2017 10:18 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

jak założysz tylko podkładki sprężyn do liftu 6cm to zrobisz klasyczny pomnik czyli auto stoi wysoko a zawieszenie w ogóle nie pracuje bo amortyzatory nie będą miały skoku w dół.

wtulich1 pisze:
radzik071 pisze:
kayaba RA5613 na tyle w longu nie dają 4" liftu to może dlatego miałeś przód wyżej.


a ile dają? w sumie teraz jest równo przynajmniej tak mi się wydaje :roll:

tak wygląda
https://drive.google.com/file/d/1PW8Lld ... sp=sharing

Jakie powinny być według Ciebie?


Zmierzyłeś ten prześwit ?

Autor:  wtulich1 [ śr mar 22, 2017 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

radzik071 pisze:
jak założysz tylko podkładki sprężyn do liftu 6cm to zrobisz klasyczny pomnik czyli auto stoi wysoko a zawieszenie w ogóle nie pracuje bo amortyzatory nie będą miały skoku w dół.

wtulich1 pisze:
radzik071 pisze:
kayaba RA5613 na tyle w longu nie dają 4" liftu to może dlatego miałeś przód wyżej.


a ile dają? w sumie teraz jest równo przynajmniej tak mi się wydaje :roll:

tak wygląda
https://drive.google.com/file/d/1PW8Lld ... sp=sharing

Jakie powinny być według Ciebie?


Zmierzyłeś ten prześwit ?


Teraz zmierzyłem.
Trochę śmiesznie jest bo mam tak
Przód lewy 29,5cm prawy 30,5cm
Tył lewy 31cm prawy 32cm

opony bfg at 225/75r16 mają około 74cm

lewa strona trochę niżej stoi ale ja ciężki nie jestem :lol: 84kg + ubranie

Autor:  radzik071 [ śr mar 22, 2017 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

To wyszedł Ci lift 3"
A to że stoi lekko nierówno to może być też jak np sprężyny są niby te same ale mają inny nr partii
Żeby sprawdzić czy to wina sprężyn wystarczy zamienić lewe sprężyny z prawymi.
A najlepiej to się nie przejmować i śmigać w teren :)

Autor:  wtulich1 [ czw mar 23, 2017 10:08 am ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Pogodziłem się z tym zwłaszcza jak sobie przypominam ile było roboty z zakładaniem tego liftu :)

Autor:  TomekVitaraToruń [ czw kwie 20, 2017 9:44 am ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Witam prosiłbym o podpowiedź - założyłem polibusze 7cm + amortyzatory tył (opel omega) autko poszło kilka cm w góre, ale tył jest za miekki jakie tu spreżyny mógłbym wsadzić?

Autor:  mirugsi [ pt kwie 21, 2017 1:00 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Najbardziej popularne są z focusa, pogrzeb po forum, temat przewałkowany kilkakrotnie,,

Autor:  TomekVitaraToruń [ sob kwie 22, 2017 2:04 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Ok dzieki wiem przynajmniej czego szukac

Autor:  mirugsi [ sob kwie 22, 2017 8:22 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Nie wiem jak w 3d bo w longu, focus daje ok 10 centów, była jeszcze opcja springów od felicji, ale do longa ponoć za mientkie, być może w 3d zrobiły by ci robotę, grzeb po forum , znajdziesz info na bank,,

Autor:  Tomek92 [ sob lis 18, 2017 4:10 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Panowie,

Czytam wszystkie wątki o lifcie na forum i przyznam szczerze, że zgłupiałem :roll: Kupiłem sobie niedawno Vitarę w Longu z myślą raczej o dłuższych wyprawach, choć od czasu do czasu chciałbym móc przejechać przez większe błotko czy małą rzeczkę bez obawy zawieszenia się lub zalania środka. Nie będę miał jednak na pewno serca, żeby autko topić. Obecnie Vitara nie ma żadnych modyfikacji terenowych i stoi na oponach AT Yokohama Geolandar A/T-S M+S 215/65/R16. Z uwagi na to, że autem planuję jeździć także po asfalcie, przy modyfikacjach chciałbym zachować umiar, żeby nie ucierpiał nadmiernie komfort podróżowania. W przyszłym roku na dobry początek wybieram się do Rumunii, potem będą pewnie też dalsze wyprawy.

Myślałem o lifcie 2" i trochę większych oponach. W tym wątku wszyscy pisaliście, że nie ma co się pchać w 2" - od razu trzeba robić 4". Niektórzy piszą też o 2 + 2. A może po prostu lift zawieszenia 3"? Jaki wariant Waszym zdaniem będzie najlepszy dla mnie? Chciałbym zwiększyć dzielność terenową autka, ale jednocześnie nie spowodować, żeby było bardzo twarde i prowadziło się w zakrętach jak kobyła. Przed zakupem Vitary jechałem Sportagem I generacji z liftem 3 + 2 i był niewygodny. Taki sam Sportage, ale bez liftu, był o niebo bardziej komfortowy. Wiadomo, że decydując się na lift zgadzam się na obniżenie komfortu jazdy na asfalcie, ale nie chciałbym z tym przesadzić. Liczę na Wasze wieloletnie doświadczenie :)

Autor:  KrystianT [ sob lis 18, 2017 5:51 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Tomek92 pisze:
Wiadomo, że decydując się na lift zgadzam się na obniżenie komfortu jazdy na asfalcie
Niekoniecznie, dobrze zrobiony lift nie powinien pogorszyć komfortu - chyba że chodzi ci o to, że środek ciężkości wyżej i w zakręty lepiej wchodzić wolniej :wink:
Ja kupiłem longa na 2" lifcie na podkładkach i zmieniłem na 4" od radzikone - poprzedni właściciel był pozytywnie zaskoczony jazdą na drodze i poza nią...

Autor:  Tomek92 [ sob lis 18, 2017 6:14 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Poruszyłeś ciekawy wątek :) Spora jest różnica, jeśli chodzi o pewność prowadzenia na asfalcie? Jak wzrasta spalanie? Hałas jest większy?

Autor:  KrystianT [ sob lis 18, 2017 8:39 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Mi się jedzie dobrze, ale nie miałem okazji porównywać do seryjnego... Jak kupowałem samochód to był na podkładkach przód/tył, odwrócone mocowanie przednich amortyzatorów i dłuższe z tyłu i do tego dystans sierżanta. Taki lift na pewno jest tańszy, ale część elementów pracuje w "nienaturalnych" warunkach. Zestawy to przemyślana całość - masz dystanse do przednich amortyzatorów, które nie tylko obniżają górne mocowanie, ale również je przesuwają, żeby pracował pod odpowiednim kątem i nie było "efektu tatry", masz mocowania obniżające przedni most, żeby półosie pracowały w lepszych warunkach... Tu na forum ja wiem o dwóch sprawdzonych zestawach - radzikone i hunter design. Są też jakieś zagraniczne zestawy, ale kosztują więcej.
Co do wpływu liftu na hałas i zużycie paliwa to się nie wypowiem, bo u mnie hałas to chyba głównie skrzynia biegów, ale pewnie ją zagłuszę jak założę nowe opony (BFG KO2), a co do paliwa, to większy wpływ mają większe opony...

Autor:  Tomek92 [ ndz lis 19, 2017 2:28 pm ]
Tytuł:  Re: Long lift 2"

Ok, chyba się przekonałem do liftu 4". Pozostaje jeszcze pytanie czy Radzikone, czy Hunter. Postaram się znaleźć jakieś info na ten temat. A jakie oponki do tego, żeby ładnie to wyglądało? I czy zestawy do liftów od razu przygotowują auto do większych opon czy muszę coś jeszcze wzmacniać?

Strona 4 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/