suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 16, 2009 9:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Masmo pisze:
.... Swego czasu był modny mini lift na podkładkach merca. Są fani takich rozwiązań na forum :wink: :lol: .


A są :mrgreen: , mimo , że mam już co innego zalożone to patent z "miniliftem" nie był zły( fakt że nieco zmodyfikowanym :wink: )

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt kwie 17, 2009 7:30 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Tayson pisze:
interesuje mnie porównanie, czy podkładka nad sprężynę o grubości 70mm jest równa sprężynie od samary, i to samo z przodu podkładka 50-60mm / sprężyna od merca cięta półtora zwoja, chodzi mi o wysokość liftu

Wysokość lifta to rzecz względna :wink: . Te od merca mają skłonność do siadania po pewnym czasie a Samara jest za długa. Poczytaj adekwatne tamaty :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: ndz kwie 19, 2009 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:09 am
Posty: 100
Lokalizacja: Olkusz
Tutaj jest świetna Foto Relacja z tego jak to zrobić
link

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.k9rdj.co.uk/vitara/vitlift20.JPG&imgrefurl=http://www.k9rdj.co.uk/vitara/vitlift.htm&usg=__DL-TijD-kGEcMXYRndz5lrG1oGE=&h=450&w=600&sz=52&hl=pl&start=42&um=1&tbnid=_Zs4o9Su-pPqBM:&tbnh=101&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dlift%2Bvitary%26ndsp%3D18%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D36%26um%3D1

_________________
Ewelka ;)


Na górę
Post: pn kwie 20, 2009 6:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:09 am
Posty: 100
Lokalizacja: Olkusz
A tutaj link na ebay do wszystkiego co jest potrzebne do liftu szkoda ze u nas na allegro tego nie ma

http://shop.ebay.co.uk/merchant/bits4vits_ltd_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ

_________________
Ewelka ;)


Na górę
Post: sob maja 23, 2009 11:06 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 27, 2009 7:33 pm
Posty: 21
Lokalizacja: lubelskie/ Zwierzyniec
również przymierzam się do podniesienia vitki i coraz bardziej skłaniam się do zamówienia podkładek pod sprężyny tych z allegro plus dłuższe amorki. półoski mam santany i mam dylemat jakiej wysokości kupić podkładki czy jak z przodu założę te 40mm to półośki i przeguby będą bardziej odporne na ukręcenia, o ile wtedy zwiększy się prześwit.? czy będzie potrzebny dystans na wał.?


Na górę
Post: pt cze 19, 2009 9:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
znów złamałem sprężynę z merca... :evil:
nie chcę już zawracać głowy Sławkowi, zamawiać te same konkretnie itp i znów ciąć i krzesać iskry.

ile dać mm elastomerowego dystansu na przód do seryjnej sprężyny żeby osiągnąć to co przy moim twardszym mercu ciętym dwa zwoje ?


ps. nie chcę innych mercedesów
ps2. nie chcę ome, dobinsona, ironamana i innych bo nie chcę już pakować kasy w Vitarę...
ps3. tak, przemyślałem to dokładnie ;)
ps4. muszę na czwartek mieć jeżdżący samochód, więc sprawa pilna :(

będę wdzięczny za odpowiedź

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: pt cze 19, 2009 10:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Z doswiadczenia, 35mm alu daje 55mm w góre.
Przy takiej podkładce, koła sa tak:\/
Moze pomoze :wink:


Na górę
Post: pt cze 19, 2009 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
dzięki ;)

właśnie, ale Sławek pisał wcześniej żeby dać 50 :shock: i wolę się upewnić teraz, niż potem skracać dystans.. ;)

chcę to założyć i zapomnieć... ;)

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: pt cze 19, 2009 10:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Mam te z olkusza niby 5cm. Faktycznie cały dystans razem z kołnierzem sprężyny ma niewiele ponad 4cm. Lift wyszedł całkiem spory. Na początku koła wyglądały jak w Tatrze więc vitara została nazwana ViTatrą. Potem się trochę ułożyło, ale wciąż nie jest idealnie. Przy obróconym mocowaniu amorka trzeba było naprawdę porządnie ścisnąć sprężynę żeby wsadzić ją na miejsce i przykręcić amor. Dzięki takiemu rozwiązaniu przód auta prawie się nie ugina i koło nie bardzo chce iść do góry. Za to ściśnięta sprężyna szybko rozciąga amortyzator i na wyjebach często słychać walnięcie z przodu. Czyli cały wykrzyż robi tył a przód sztywno sobie nurkuje. Zobaczymy co będzie po założeniu MTków ale nie liczę na wiele.
Takie rozwiązanie to moim zdaniem półśrodek i dłuższa sprężyna na pewno pracuje lepiej, ale za 100 zł to chyba najlepszy lift jak może być w tej cenie. :mrgreen:

Obrazek
Tak wygląda przód na przy max wykrzyżu. 235/70/16 zimówki.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pt cze 19, 2009 11:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
a może w Twoim V6 są jakieś inne sprężyny niż w zwykłym ?
bo znajomy ma w longu 16v te podkładki i działa miękko, nie ma problemu żeby schować koło a koła stoją równo ...
i wydaje mi się że ma też 50mm, ale nie dzwonię do niego bo na pewno już śpi ;)

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: sob cze 20, 2009 12:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czaya rozumiem Cie doskonale - ja u siebie też nic nie chcę zmieniać.
Zamęczyłeś po prostu te springi, czy coś specjalnego wykonałeś? (np. lot). Pytam z ciekawości, bo mi zawias się zrobił ostatnio jakiś miększy z przodu ... a już ze 30tys. ma najechane, sporo po brukach, polnych drogach itp. i nie wiem, czy nie zakupić kompletu springów na godzinę W.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob cze 20, 2009 12:41 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
nic specjalnego właśnie.
pierwsza pękła mi ot tak sobie bo miała kaprys, albo wadę - nie wiem.
ta miała już ponad rok (max 15k km) i pękła podczas niedużego uderzenia w jakiś korzeń czy kamień przy sporej prędkości.

to nie powinno się stać...

jeśli jesteś zadowolony ze swoich to kup sobie zapas, ja właśnie przestałem być i już ich nie chcę ... :|

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: sob cze 20, 2009 12:53 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to Cie źle zrozumiałem - myślałem, że chcesz na szybko naprawić, a potem takie same zakupić.

no na razie jestem zadowolony ... na razie. Jeździ mi się fajniej niż na oryginalnych, ale jak by mi 2x pękła sprężyna z nienacka, to też bym już ich nie chciał - za bardzo cenie sobie niezawodność.

Powodzenia :!:

PS: coś czuje, że oryginalne sprężyny też nie są stworzone do takiej jazdy jaką Forumowicze "uprawiają" :?
PPS: chyba jak będę grzebał w przednim zawiasie (mam nadzieje, że wiele wody jeszcze upłynie) to profilaktycznie wymienię springi nauczony Twoim doświadczeniem ... za dużo roboty, żeby tego nie zrobić przy okazji.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob cze 20, 2009 11:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Czaya co miałeś za springi? (Firma, model...)

Bo się trochę dziwię - moje suplexy robią jak glupie - nic im się nie dzieje... A po d... dostają, oj dostają...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn cze 22, 2009 3:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
No ja tysz nie narzekam na suplexy a mam ciezszy przod niz 1,6.
Nic nie wali nie dobija a katuje sprzeta bardziej niz bardzo.
Ale moze dlugie V6 jest jeszcze cięższe i tu tkwi problem ??

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl