suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 9:12 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 06, 2019 8:23 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
czy z tymi piedrolonymi kołami idzie wygrać?

czy istnieje lift, w którym koła się nie ustawiają tak /--o--\ ?

czy jest jakiś lepszy / gorszy?

piedrolca idzie z tym dostać..


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 9:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Sztywny most zawsze stoi równo, niezależnie od liftu :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 10:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
A idź, nie kuś :mrgreen:

A tak serio, to mając blokadę z przodu nędzny wykrzyż dla mnie kompensuje się prześwitem i niższą wagą niż sztywny most. Coś za coś, ale idzie z tym żyć poza tymi cholernymi kołami.

Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą..

:evil:


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 11:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Oczywiście, że wymyślili: https://tinyurl.com/y5m7p5wh o-)

Bo to zawieszenie tak ma, że jak się zmieni obciążenie to się zmieni zbieżność. Ale jak się ono jakoś skrajnie nie zmienia to i koła powinny stać tak samo. Chyba, że jednak coś ci się luzuje albo wygina albo jest krzywe?

Na szczęście korekta to 5 minut jeżeli ma się kawałek równego placu. Klucz 22 i 24 i jeżeli nam nie zależy, żeby kierownica była prosto to nawet jednym drążkiem tylko kręcimy. Najlepiej znaczyć sobie na amorach wg instrukcji Radzika, ale od biedy i na oko da się w trasie, pod biedronką skorygować.


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 1:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dokładnie tak, jak napisał Generic.

Dodatkowo, jak masz za miękkie sprężyny to też jest taki efekt że co chwilę przód stoi inaczej (miałem tak w GV 5d jak założyłem sprężyny z miercedesa 124)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn maja 06, 2019 2:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Mam chyba Twoje, ale uj wie co tam siedzi

Na pewno wóz poszedł do góry +4", bo wchodzą mi opony 31" bez liftu budy

Auto cięzkie, 1560kg, long, diesel XUD, do tego dołożony intercooler z wiatrakiem (parę kilo) i winda z syntetykiem + płyta (>40 kilo).

Efekt jest trochę jak piszesz - wóz za każdym razem stoi trochę inaczej.

Co tam ewentualnie twardszego można zaaplikować? Bo jeździć jeździ, ale wkurza


EDIT: muszę przejrzeć to zawieszenie, a myślałem, że to jedyna rzecz, której przez jakiś czas nie będę musiał tykać...


Ostatnio zmieniony czw maja 09, 2019 1:06 pm przez Franek_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr maja 08, 2019 11:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
A drążek środkowy masz ok i nie obraca się wokół własnej osi? bo wtedy też zbieżność jeździ.


Na górę
Post: sob maja 11, 2019 12:04 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Franek_ pisze:
Ktoś przeprowadził jakieś ostateczne rozwiązanie tej kwestii? Niby zbieżność ustawiona, chwilę jest dobrze, po czym znów się zwężają górą..
:evil:


Masz problem ze zbieżnością czy z pochyleniem?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob maja 11, 2019 9:37 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
A może brak rozpórki przy ciężkim silniku i windzie?


Na górę
Post: sob maja 11, 2019 4:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
tak się dzieje gdy są za twarde i za długie sprężyny z przodu względem tylnych, zmień springi przednie albo obetnij 1/2 zwoja lub więcej i tendencja do podnoszenia przodu się zniweluje.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob maja 30, 2020 10:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Odkopię.
Mam lift 4", przed przeróbkami samochodu zbieżność dało się ustawić elegancko ale teraz jest problem.
Mianowicie przespawalem wahacze, założyłem półosie z GV także poszerzyłem trochę przód. I nie mogę teraz dojść końca ze zbieżnością. Jadąc w przód jest w miarę ok, ale jadąc w tył robi się negatyw jak w jakiejś e36...
Skracałem, wydluzalem drążki - na nic to. Może trzeba przestawić amortyzator na mocowaniu?


Na górę
Post: ndz maja 31, 2020 5:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak poszerzyłeś dół kół poprzez szersze wahacze to teraz trzeba jeszcze poszerzyć górę kół poprzez przesunięcie góry amora.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz maja 31, 2020 6:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Czyli odpowiednio przekręcić mocowanie i ustawić na fasolkach, tak?


Na górę
Post: pn cze 01, 2020 1:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sruby mimosrodowe można zastosować.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 01, 2020 1:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Przy mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl