suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 14, 2019 12:22 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw maja 16, 2019 9:35 am
Posty: 2
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
W związku z popękanymi oryginalnymi sprężynami przy okazji ich wymiany postanowiłem zrobić mały lift. Jak ogólnie wiadomo nie jest łatwo znaleźć sprężyny do XL7 (2005) - znalazłem w Stanach, ale koszt z przesyłką wyniósłby ok. 700 PLN. Uznałem, że za niewiele więcej kupię liftowe + dołożę podkładki pod amortyzatory. Przejrzałem forum dwa razy wzdłuż i wszerz i wyszło, że najbardziej odpowiednie będą springi lovellsa - podobno najbardziej charakterystyką przypominają oryginały ...

Sprężyny kupiłem w Escape4x4:
Komplet 2 przednich sprężyn +2" Medium SFR30HD | 580,00 zł - 1 para
Komplet 2 tylnych sprężyn +2" Medium SRR35 | 580,00 zł - 1 para
- tu ważna uwaga: sprężyny do XL7 są inne niż GVI (odp. SFR35 i SRR36), więc uważać przy zamawianiu :wink:

Do tego kupiłem zestaw 2" ORE od Darka (Dadares) ze śrubami mimośrodowymi - całość z wysyłką ok. 400 zł. Tu pochwalę: super kontakt z człowiekiem, zestaw również ok.

I ostatni część liftu: dystans panharda od ORIego z forum. Tu druga pochwała: po kontakcie na forum bardzo szybko dostałem wyjaśnienie "jak dla laika" i samą przesyłkę, a sam dystans w nieprzyzwoicie niskiej cenie :D dziękuję

Jak wyszło? Samochód stanął wyraźnie wyżej, wygląda jak +3" (a może troszkę więcej) - zapewne jest to związane z klapniętymi starymi sprężynami, i trochę się obniży z czasem ... ale i tak można przyjąć, że robiąc lift przy wymianie starych starych sprężyn na 2" dostajemy w prezencie 3".

Pierwsze wrażenia z jazdy, tymczasem na standardowych oponach 235/60/16, więc bez szaleństw: przód bez zmian, tył wyraźnie się utwardził - przejeżdżanie przez krótkie przeszkody - tył podskakuje jak żabka. Oczywiście jechane na pusto, może dociążenie (jakieś klamoty lub metalowy zderzak) załatwiłoby sprawę. Dla odmiany na asfalcie trochę lepiej - nie buja za mocno, ale tymczasem wrażenie robi wysokość - trzeba się oswoić :)

Po zmianie opon i przejechaniu paru km zdam relację jak się zachowuje (klepnięcia, dobicia, ocierania itp.)
I niedługo wstawię zdjęcia


Na górę
Post: ndz cze 16, 2019 2:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 21, 2017 3:27 pm
Posty: 19
Silnik: 2,0 Hdi
Model: xl7
Rok prod.: 2006
Witaj
Czy sprężyny Lovelsa nie są "zbyt wysokie" żeby wkładać pod nie jeszcze podkładki 3,5-4,5cm. Czy wówczas tłoczysko amortyzatora nie pracuje zbyt wysoko?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl