suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:15 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: lift vitary
Post: pn wrz 10, 2007 8:23 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
zaczynajac lift vitary trzeba zadac pytanie co chcemy uzyskac na koncu wielu to pytanie pomija i liftuje 3 razy

vitara w teren i na codzien czyli sprezyny merc 124 przód tył samara wymiana amorków tył dystans pod wał
i mamy vitare która jedzi po czarnym i radzi sobie w terenie
ale ta zawiecha moze nie pozbawia ale wykrzyze sa mizerne

vitara bardziej w teren niz na czarne

mniej sprezyn z merca obcinamy badz wsadzamy całe springi z samary ale oznaczenie czerwone dystans pod sierzanta
do ustawienia geometri przodu rozwiercamy górne otwory mocowania amorka
opuszczamy most przedni 3.5-5 cm
wiekszy skok amorka tylnego merc 207 lublin transit
minus tego przedni roztaw kół zmiejsza sie i mamy pojazd 2 sladowy
ale twardym trzeba byc
zakładanie do tej wesji opon mniejszych niz 30 cali to bład vitara ma nisko rame i bez dobrego lifta bedzie sie wieszac
vitara terenowa to zawiecha calmini i ja mam do nich pretensje o amorki i springi ale to nowa era vitary
cdn :lol:

http://suzuki.info.pl/poczatki.JPG

biała vitara lift 8 cm bez liftu budy opony 29 cali
czarna lift 8 cm bodylift 5 cm opony 30 cali
czerwona bardzo duzy lift bodylift 5 cm opony 31 cali
vitara terenowa
na zawieszeniu calmini to zupełnie inna vitara zwiekszaja sie wykrzyze praca zawieszenia jest zupełnie inna
ale to dopiero poczatek drogi zostaje wzmocnienie mostu przedniego wałów napedowych i zmiana przełozen i dojdziemy prawie do konca bo przeguby nie wytrzymują ja zostawiłem je specjalnie jako najsłabszy czesc bo szybko sie wymienia

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 8:12 pm przez slaw, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł: Re: lift vitary
Post: pn wrz 10, 2007 8:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
zaczynajac lift vitary trzeba zadac pytanie co chcemy uzyskac na koncu wielu to pytanie pomija i liftuje 3 razy:

Coś o mnie :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
slaw pisze:
minus tego przedni roztaw kół zmiejsza sie i mamy pojazd 2 sladowy

A co byś powiedział na dystans tak z 7 mm na stonę do przodu??? Mam pomysł jak to zrealizować.

slaw pisze:
wiekszy skok amorka tylnego merc 207 lublin transit:

Trzeba zmienić mocowanie tak??

slaw pisze:
zakładanie do tej wesji opon mniejszych niz 30 cali to bład vitara ma nisko rame i bez dobrego lifta bedzie sie wieszac:

A jest szansa je wcisnąć bez body lifta do takiej wersji (ET3)?? Takie 30" lub 255/75 (76 cm) Może jakiś malutki body lift (tak z 2 cm, żeby żona nie urwała mi czegoś :wink: :wink: )

slaw pisze:
..cdn :lol:

Bardzo na to liczymy :D . Fajnie że znalazłeś trochę czasu dla naszej edukacji. :D

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 9:03 pm przez Masmo, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł: Re: lift vitary
Post: wt wrz 11, 2007 9:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
Masmo pisze:

A co byś powiedział na dystans tak z 7 mm na stonę do przodu??? Mam pomysł jak to zrealizować.

pochwal sie pomyslem . . .


Na górę
 Tytuł: Re: lift vitary
Post: wt wrz 11, 2007 10:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
vaiker pisze:
Masmo pisze:

A co byś powiedział na dystans tak z 7 mm na stonę do przodu??? Mam pomysł jak to zrealizować.

pochwal sie pomyslem . . .

już się chwaliłem :wink: :D
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=352
w sumie wpadłem na to przypadkowo:
Z felg wystają od środka nakretki z prowadzeniem o jakieś 5,5 mm, dodaje przelotowy dystans 7 mm i powinno być gites. Z tyłu takie same nakrętki będe musiał spiłować o te 6 mm.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: lift vitary
Post: śr wrz 12, 2007 1:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
slaw pisze:
.....


I tym oto sposobem zepsułeś całą zabawę na forum, o czym my tera pisać bedziemy :wink:

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 4:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
A co sadzicie o takim rozwiazaniu, zaslyszanym, wiec mozesie troche nie trzymac kupy.

Przod: odwrocenie mocowania amortyzatorow + gumowe podkladki pod sprezyny
Tyl: sprezeny od Skody (chyba Favorit), dospawane dodatkowe kolko mocowania do amortyzatora.

Podobno daje to okolo 5 cm liftu, koszty czesci okolo 100zl.

Wszystko zaslyszane wiec prosze o weryfikacje, jak Wy to widzicie.

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 6:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
z tego co wiem to rozwiazanie jest jak lokata-bez sensu

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 20, 2007 9:56 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Włocławek / Warszawa
Wiem, ze w reklamie nie mowia dlaczego lokata jest bez sensu, ale mozesz sprecyzowac? Dlaczego uwazasz taki lift za bezsensowny?

_________________
Miejsce na Twoją reklamę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 21, 2007 10:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:53 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Marki
szympro pisze:
Wiem, ze Marek Kondrat nie mowi dlaczego lokata jest bez sensu, ale mozesz sprecyzowac? Dlaczego uwazasz taki lift za bezsensowny?


bo to jest polsrodek.

i wierz mi - wiem co mowie. sam zaczynalem od takich liftow ale to bylo bardzo dawno temu. wtedy nie bylo takiej wiedzy na temat liftow vitar (bo i vitar malo bylo a liftowanych to juz tylko kilka). oczywiscie mozna zakladac podkladki pod sprezyny ale lepiej zalozyc dluzsze sprezyny albo choc tuleje z ertalonu. guma szybko sie niweluje. amorki z tylu lepiej zalozyc w takim przypadku polonezy bez zadnego przerabiania (zyskujesz lepszy wykrzyz). co do sprezyn skody - brak mi wiedzy na ten temat. polecam samare.

i to tak z grubsza :wink:

_________________
vitka 1.6 16V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 22, 2007 5:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
po pierwsze-jak odwrocisz mocowanie amorka z przodu to sprezyna bedzie zakrotka nawet jak dasz gume pod sprezyne.

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 22, 2007 10:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
szympro pisze:
A co sadzicie o takim rozwiazaniu, zaslyszanym, wiec mozesie troche nie trzymac kupy.

Przod: odwrocenie mocowania amortyzatorow + gumowe podkladki pod sprezyny
Tyl: sprezeny od Skody (chyba Favorit), dospawane dodatkowe kolko mocowania do amortyzatora.

Podobno daje to okolo 5 cm liftu, koszty czesci okolo 100zl.

Wszystko zaslyszane wiec prosze o weryfikacje, jak Wy to widzicie.

Przód:
Moim skromnym zadniem:
Przód:
Jeśli coś podkłądać (np guma) to warto dowrócić mocowanie amora. Jest lepiej tak zrobić niż tylko dać podkładkę gumowę pod spreżynę. Zyskasz dodatkowy skok koła "w dół" Liftu dużego nie będziesz miał (z 3 cm) na podkałdkach gumowych, ale zyskasz większy skok. Lepiej kup sprężyny od Merca W124 i ją przytnij. Koszt używanych sprężyn bardzo niewielki, ale bezpiecziej nowe dać.
Tył
Nie wiem w jakim stanie masz amortyzatory, ale może nie warto motać na starych amorach i tak jak piotr radzi wrzucić S1106 (Polonez). Jak chcesz oszczedzić to jak dobrze pójdzie (idę wyżej :wink: ) będę miał od opchnęcia z przebiegiem może 1500km i jeden krótki rajd. Spręzyny od Samary jak do takiego liftu trochę za długie, ale można je przyciać albo coś innego wymyśleć.

Opis mojej walki masz tutaj:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=335

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 6:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No a u mnie szykuje się wymiana tylnych amorków , więc postanowiłem uczynic to w następnym miesiącu ,( bo w tym kupuję golfika i nie bedzie kaski). Postanowiłem dać do tyłu poloneza, do tego dystans pod sprężynę z ertalonu, a na przód odwrócić mocowania amorów i dystanse pod springi( chcę to zrobić jak najtaniej i chyba tak będzie zamiast nowych dłuższych sprężyn) :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 08, 2007 7:58 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
to fajnie bo amor polonezoski nigdy mnie zachwycał
ale nie mowie tu o sławnym czerwonym amorku wersja dual :lol:
posiedziałem i dobrałem od dostawczaka fajne amorki ale test pokaze co warte :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 21, 2007 4:19 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
I jak Sławku z tymi amorkami?, dobrze przeszły test? Znajomy mówił mi, że niekoniecznie trzeba robić dystansu pod sprężyny pod amory polonezowskie :roll: ? zwiększy mi się trochę wykrzyż względem tego co mam obecnie :roll: :?: .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 21, 2007 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
Bartek ale o których polonezowskich mówisz ? S1106 ?

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl