suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

lift vitary
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=384
Strona 2 z 3

Autor:  slaw [ pn paź 22, 2007 8:59 am ]
Tytuł: 

BARTEK W. pisze:
I jak Sławku z tymi amorkami?, dobrze przeszły test? Znajomy mówił mi, że niekoniecznie trzeba robić dystansu pod sprężyny pod amory polonezowskie :roll: ? zwiększy mi się trochę wykrzyż względem tego co mam obecnie :roll: :?: .



na razie nie miałem czasu na testy :(

Autor:  Masmo [ pn paź 22, 2007 9:21 am ]
Tytuł: 

BARTEK W. pisze:
....Znajomy mówił mi, że niekoniecznie trzeba robić dystansu pod sprężyny pod amory polonezowskie :roll: ? zwiększy mi się trochę wykrzyż względem tego co mam obecnie :roll: :?: .

Na moje oko to raczej trzeba. Amor poloneza (S1106) w pozycji dolnej jest dłuższy niż seryjny Vitary. Ja bym na Twoim miejscu dał przynajmniej podkłądkę gumową (+2 cm) pod sprężynę zmieniając te amortyzatory. A wykrzyż Ci się zdecydowanie poprawi:
Obrazek
Moim zadniem dobrze kombinujesz:
Nie ma sensu kupować orginalnych drogich amorów, lepiej kupić taniutkie i takie które będą przydatne pod wyższe sprężyny.
P.S. Tylko sprawdź czy orginalna spreżyna nie wypadnie :!: :!:
Amor S1106 jest sporo dłuższy :!:

Autor:  BARTEK W. [ pn paź 22, 2007 6:24 pm ]
Tytuł: 

@michal_cobra, @Masmo, no właśnie się zastanawiam czy "to" będzie robiło, mam te podkładeczki gumowe od mesia, ale ... czy to wystarczy (bo względem oryginału to jakieś 5- 6 cm- s1106), chyba że jest jeszcze jakiś "inny" polonez o którym niewiem :oops: Mechanik mi mówił, ze bedzie wszystko ok. Pozostaje mi mu zaufać, bo zna się na rzeczy i już komuś tak robił. Jak będę miał zrobione to dam znać jak to wszystko wyszło ( gdzieś dopiero w połowie listopada- ma dużo roboty):wink:

Autor:  Masmo [ wt paź 23, 2007 7:44 am ]
Tytuł: 

BARTEK W. pisze:
@michal_cobra, @Masmo, no właśnie się zastanawiam czy "to" będzie robiło...

Jak nie przetestujesz to nie będziesz wiedział :wink: . Na moje oko to będzie OK.

Autor:  bushido1 [ pt paź 26, 2007 7:19 pm ]
Tytuł: 

Mam takie male pytanie.Jak na obecna chwile mam zawieszenie na sprezynach dluzszych o 4 cm od nominału,wydaje mi sie że bedzie mi zbyt mało pod 31" jesli doloze jeszcze dystans pod sprezyne to kiedy "zjada " mi sie kola z przodu ?? od ktorego momentu trzeba dystansowac przód??

Autor:  Masmo [ pt paź 26, 2007 9:46 pm ]
Tytuł: 

bushido1 pisze:
Mam takie male pytanie.Jak na obecna chwile mam zawieszenie na sprezynach dluzszych o 4 cm od nominału,wydaje mi sie że bedzie mi zbyt mało pod 31" jesli doloze jeszcze dystans pod sprezyne to kiedy "zjada " mi sie kola z przodu ?? od ktorego momentu trzeba dystansowac przód??

A masz bodylift?? Bo na moją wiedzę to przy sporym bodylifcie i małym lifcie zawiechy wchodzą 31". Tak miał Karson:
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?t=444
Żeby wcisnąć 31" tylko na lifcie zawiechy to musi być bardzo duży. Do tego raczej musisz miec inne wahacze, napewno obniżyć most przedni itp..... I może być konieczność lekkiego przycięcia błotnika....

A kółka się zaczynają zjeżdzać przy każdym lifcie, przy małym jest to na tyle niewiele że nie gra roli. Geometrię kół trzeba jednak sprawdzić. Ale konkretniej pewnie slaw Ci odpowie...

Autor:  piotr_z [ pt paź 26, 2007 10:24 pm ]
Tytuł: 

co do 31" to jest tak: lift budy 3,5", lift zawiechy jakies 3-3,5". felgi 8" i ET -30 a i tak przednie blotniki od strony progow trzeba bylo zminimalizowac, a i czesciowo scianke zakola nieco przeklepac trzeba.

Autor:  bushido1 [ pt paź 26, 2007 11:07 pm ]
Tytuł: 

Auto jest podniesione na budzie +4cm +/- ,nadkola i blotniki wyciete felgi et -12,geometria bedzie zrobiona, to u mnie jak wymiana filtra oleju przy zmianie oleju - oczywiste . Dziwi mnie to jednak ze sa posty gdzie sa pytania o wstawienie 30" do serii i odp ze sie da, a tu nagle przy 31" czyli 1.25 cm wiecej na r trzeba nagle podniesc bude o ~9cm i zawieszenie o kolejne 9cm (piotr_z) cos nie kumam :?

Autor:  slaw [ sob paź 27, 2007 7:38 am ]
Tytuł: 

bo 31 to nawet w standarcie wsadzisz na orginalnych felgach ale skretu nie bedzie a nam chodzi o 31 cali na dobrym ofsecie co by sie bac na trawersie i zachowanie pełnego skretu :wink:

Autor:  piotr_z [ sob paź 27, 2007 8:36 am ]
Tytuł: 

bushido1 pisze:
Auto jest podniesione na budzie +4cm +/- ,nadkola i blotniki wyciete felgi et -12,geometria bedzie zrobiona, to u mnie jak wymiana filtra oleju przy zmianie oleju - oczywiste . Dziwi mnie to jednak ze sa posty gdzie sa pytania o wstawienie 30" do serii i odp ze sie da, a tu nagle przy 31" czyli 1.25 cm wiecej na r trzeba nagle podniesc bude o ~9cm i zawieszenie o kolejne 9cm (piotr_z) cos nie kumam :?


no bo to jest tak:
wsadzic sobie mozesz (jak napisal Slawek) nawet 31" do serii (no prawie) ale stworzysz pomnik. brak wykrzyzu i skretu. wiec nie wiem czego tu nie rozumiec.

ja zbudowalem samochod ktory jezdzi i jest bezpieczny - na czarnym i na trawersach i nic nie obciera.

Autor:  BARTEK W. [ sob paź 27, 2007 12:51 pm ]
Tytuł: 

Na oryginalnych felgach+opony 30' na wykrzyżu opona będzie się chować w nadkole, ale z kolei będziesz miał ograniczony skręt, dając fele z większym ofsetem przy wykrzyżach będzie tarło oponę (nie zmieści się w nadkole), ale z kolei będziesz miał pełny skręt i zeby było wszystko dobrze robiło trzeba w lifciki się pobawić + "modernizacja przednich nadkoli przy progach (tym bardziej jeśli chodzi o 31'). :wink:

Autor:  bushido1 [ sob paź 27, 2007 7:14 pm ]
Tytuł: 

piotr_z pisze:
bushido1 pisze:
Auto jest podniesione na budzie +4cm +/- ,nadkola i blotniki wyciete felgi et -12,geometria bedzie zrobiona, to u mnie jak wymiana filtra oleju przy zmianie oleju - oczywiste . Dziwi mnie to jednak ze sa posty gdzie sa pytania o wstawienie 30" do serii i odp ze sie da, a tu nagle przy 31" czyli 1.25 cm wiecej na r trzeba nagle podniesc bude o ~9cm i zawieszenie o kolejne 9cm (piotr_z) cos nie kumam :?


no bo to jest tak:
wsadzic sobie mozesz (jak napisal Slawek) nawet 31" do serii (no prawie) ale stworzysz pomnik. brak wykrzyzu i skretu. wiec nie wiem czego tu nie rozumiec.

ja zbudowalem samochod ktory jezdzi i jest bezpieczny - na czarnym i na trawersach i nic nie obciera.


Rozumiec ,rozumiec, zdaje sobie sprawe ze da sie wsadzic i pewnie 33" tylko wydaje mi sie oczywiste ze ma byc auto do jazdy.
No nie wiem jak z tym bezpieczenstwem jakos 9cm wyzej buda nie wydaje mi sie super pomyslem (jesli o mnie chodzi)

Autor:  Masmo [ sob paź 27, 2007 9:49 pm ]
Tytuł: 

bushido1 pisze:
Auto jest podniesione na budzie +4cm +/- ,nadkola i blotniki wyciete felgi et -12,geometria bedzie zrobiona, to u mnie jak wymiana filtra oleju przy zmianie oleju - oczywiste . Dziwi mnie to jednak ze sa posty gdzie sa pytania o wstawienie 30" do serii i odp ze sie da, a tu nagle przy 31" czyli 1.25 cm wiecej na r trzeba nagle podniesc bude o ~9cm i zawieszenie o kolejne 9cm (piotr_z) cos nie kumam :?

Chyba kluczem do odpowiedzi na twoje wątpliwości jest problem chowania się opon w tylne nadkola. Przy offsecie -30 i oponacha szerokich na 10,5" to opona będzie wystawać bardzo mocno poza budę. W takim wariancie musisz mieć tak duży lift żeby na wykrzyżu opona nie dotknęła błotnika z tyłu.
Ja będę probował jednak wepchnąć koło w nadkole. Mam felgi 7J15 z ET3, dodam dystanse jakieś 7 mm czyli ET będzie jakeś -4. Mam na oku używane 31" BFG :roll: :wink:
bushido1 pisze:
No nie wiem jak z tym bezpieczenstwem jakos 9cm wyzej buda nie wydaje mi sie super pomyslem (jesli o mnie chodzi)

No własnie pytanie co lepiej: Szerzej koła (piotr_z będzie miał jakies 5 cm szerzej niż ja przy ET -4) i niżej buda czy węziej koła i niżej buda??
Ja będę miał prawdopodobnie obcieranie przy skrecie :roll: .

Autor:  bushido1 [ ndz paź 28, 2007 11:45 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
bushido1 pisze:
Auto jest podniesione na budzie +4cm +/- ,nadkola i blotniki wyciete felgi et -12,geometria bedzie zrobiona, to u mnie jak wymiana filtra oleju przy zmianie oleju - oczywiste . Dziwi mnie to jednak ze sa posty gdzie sa pytania o wstawienie 30" do serii i odp ze sie da, a tu nagle przy 31" czyli 1.25 cm wiecej na r trzeba nagle podniesc bude o ~9cm i zawieszenie o kolejne 9cm (piotr_z) cos nie kumam :?

Chyba kluczem do odpowiedzi na twoje wątpliwości jest problem chowania się opon w tylne nadkola. Przy offsecie -30 i oponacha szerokich na 10,5" to opona będzie wystawać bardzo mocno poza budę. W takim wariancie musisz mieć tak duży lift żeby na wykrzyżu opona nie dotknęła błotnika z tyłu.
Ja będę probował jednak wepchnąć koło w nadkole. Mam felgi 7J15 z ET3, dodam dystanse jakieś 7 mm czyli ET będzie jakeś -4. Mam na oku używane 31" BFG :roll: :wink:


To prawda ale jest tu jeszcze sprawa samej sprezyny bo nie wiem jaka jest charakterystyka pracy ironman moze sie okazac twardsza od normalnej i wtedy problem chowania kola sie zminimalizuje
Błotniki i tak mam wyciete ,a felgi sobie sprawilem z dotza , i maja ET-12

Autor:  bushido1 [ ndz paź 28, 2007 11:48 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
bushido1 pisze:
No nie wiem jak z tym bezpieczenstwem jakos 9cm wyzej buda nie wydaje mi sie super pomyslem (jesli o mnie chodzi)

No własnie pytanie co lepiej: Szerzej koła (piotr_z będzie miał jakies 5 cm szerzej niż ja przy ET -4) i niżej buda czy węziej koła i niżej buda??
Ja będę miał prawdopodobnie obcieranie przy skrecie :roll: .


ja na feldze et10 mialem minimalny kontakt z rama, wrecz pomijalny

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/