suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

lift zawieszenia - instrukcja (nowy link)
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3841
Strona 20 z 22

Autor:  Markon [ śr mar 02, 2016 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

radzik071 pisze:
Żeby sprawdzić ile jest liftu zawiechy najlepiej mierzyć prześwit do ramy. Progi mogą być różne, budy krzywe itp...
Stanąć na równym i sprawdzić w 4 "rogach" ramy + wziąć pod uwagę średnicę kół.

Seryjna Vitara na oryginalnych kołach (67cm) ma 20cm prześwitu do ramy.
opony 31/10,5/15 tył do rogu 32cm, przód 34cm (tył załadowany ok 50kg) do tego dystans budy 5cm i guma od dołu 2cm pod dystansem budy czyli jaki lift mam ?

Autor:  paf [ śr mar 02, 2016 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

Mariusz, zmierz te koła bo w tym rozmiarze Kumho Kl71 miało 74 cm a insa turbo special track ma 78 :-)

Autor:  himself [ czw mar 03, 2016 6:07 am ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

Od czego masz te przeguby ze strzelają ? Seria czy już przerobione na mocniejsze?

Autor:  Markon [ czw mar 03, 2016 10:15 am ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

himself pisze:
Od czego masz te przeguby ze strzelają ? Seria czy już przerobione na mocniejsze?

Ja? Mi to strzelaly bo miałem ograniczniki wkrecone i wyważone zawieszenie teraz jest nowe ale jeszcze na bazie testów

Autor:  vania [ czw mar 03, 2016 12:31 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

himself pisze:
Od czego masz te przeguby ze strzelają ? Seria czy już przerobione na mocniejsze?

Most stal ,kosz samurai,wahacze poszerzone,półosie od v6. amory dobinsony ,springi merc.-1.5 zwoja. Wydaje mi się,że przy max. skoku wahacza w dół ograniczeniem są przeguby i dlatego rozsypują się koronki trzymające kulki. Kupiłem 2 pasy ograniczające skok zawieszenia(stosowane chyba m.in. w defenderach) .Chciałbym je tak zamocować żeby ograniczyły delikatnie skok,zabezpieczyły tym samym przeguby przed maksymalnym wykrzywieniem i amortyzator przed max. wysunięciem. Od góry myślę,że zamocuję do ramy,a od dołu trzeba do wahacza,tylko w którym miejscu? Może ktoś z Was ma coś podobnego zrobione?

Autor:  radzik071 [ czw mar 03, 2016 2:11 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

masz amory przednie Dobinsons.
A jakie do tego dystanse amorów ?

Autor:  Markon [ czw mar 03, 2016 3:02 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

paf pisze:
Mariusz, zmierz te koła bo w tym rozmiarze Kumho Kl71 miało 74 cm a insa turbo special track ma 78 :-)

Opona od ziemi do felgi 17cm

Autor:  vania [ czw mar 03, 2016 7:20 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

radzik071 pisze:
masz amory przednie Dobinsons.
A jakie do tego dystanse amorów ?

Co za pytanie :D Zestaw liftu od Ciebie(jak pewnie większość zmotanych Viertar na tym forum). A dystans amora 7cm.

Autor:  radzik071 [ czw mar 03, 2016 8:19 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

To tak jeździć nie możesz !

Dobinsony są dłuższe o 4,5cm
Do tego masz dystanse amorów 7cm
Czyli razem 11,5cm ! :shock:

Musisz albo zmienić amory na oryginalnej długości albo dystanse amorów na takie ~4cm
Inaczej nawet półosie z 2.5 V6 będą pękać jak zapałki !

Autor:  vania [ czw mar 03, 2016 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

Radziu,dzięki za odpowiedz :D .A co myślisz o tych pasach ograniczających skok.Wtedy amor nie dostaje w d. przy pełnym rozciągnięciu

Autor:  radzik071 [ czw mar 03, 2016 9:25 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

jak najbardziej
dodatkowo jak amor nie wysuwa się do końca to trudniej go zgiąć

Autor:  Markon [ czw mar 03, 2016 9:27 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

A to chyba i mi pomogła ta odpowiedz ja też mam amory old men emu +2 i dałem jeszcze dystans 5cm springi od marca -1,5 ale poduszkę do gory nogami. A powiedz mi Radek w odpowiedzi na moje. Wcześniejsze pytanie jaki ja mam lift orginal pisałeś do rogów 20cm ja mam tył 32 przy obciążeniu 50kg i przód 34 opony od ziemi do felgi 17cm

Autor:  radzik071 [ czw mar 03, 2016 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

Amorki OME są 3,5cm dłuższe od oryginału
Dodając 5cm dystansu amora daje 8,5cm (to już na styk do seryjnych wahaczy i półosi - ja daję 7cm żeby było bezpiecznie)
Masz obrócone górne mocowania(poduchy) amorów ?
Jak tak, to daje to kolejne 18mm co już jest zabójcze dla półosi 1.6

jakie masz dokładnie opony i jaką mają średnicę ?

Autor:  Markon [ pt mar 04, 2016 12:29 am ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

31/10,5/15" obniżony most o 4cm z przodu i boku 1cm poduszka polcalmini patent sierżant z tyłu bez dystansu przespawany patent polcalmini Tak obrucone poduszki sprężyn czyli zlikwidować dystans amorkow

Autor:  radzik071 [ pt mar 04, 2016 5:17 pm ]
Tytuł:  Re: lift zawieszenia - instrukcja

Markon pisze:
31/10,5/15" ...

Weź miarkę i zmierz w poprzek wysokość opony (tak jak na foto)

Markon pisze:
...czyli zlikwidować dystans amorkow

Wtedy będzie +35mm na ome i 18mm na obróconych mocowaniach górnych co daje 53mm dystansu a to trochę mało.
Do amorów OME najlepiej zrób dystanse amorów 4cm a górne mocowanie amora obróć tak jak w oryginale i zostanie razem 7,5cm "dystansu" i będzie na styk.

Strona 20 z 22 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/