suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 11, 2010 7:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Witam.
Wylatały mi się już nieco tuleje zarówno tylnych jak i chyba przednich wahaczy.
Zatem wpadłem na pomysł zakupu polibuszy.
Za 230 zł dostępny jest komplet do wszystkich wahaczy.
Czy to jest sensowne rozwiązanie? Jak wygląda żywotność i praca takich polibuszy?
Bardzo problematyczna jest wymiana tegoż? W co poza polibuszami i narzędziami do wybijania/wbijania należy się zaopatrzeć? Jakieś sworznie?
Może ktoś coś takiego już u siebie montował i ma jakieś wrażenia?
Pozdrawiam.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 8:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Polibusze to najlepsze rozwiązanie maja 5-io krotna dłuższa wytrzymałość od standardowych gum, wymienia się je w taki sam sposób jak gumy.

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: sob wrz 11, 2010 8:46 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tuleje gumowe mają dodatkową blachę na zewnątrz. Przy wyciskaniu ona raczej zostanie w drążku wiec trzeba ją wydłubać.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 9:18 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A jak ze sztywnością? Bo one z tego, co mi się wydaje są sporo twardsze od zwykłych gum...
Zawieszenie nie pracuje jakoś inaczej, nie robi się sztywniejsze, czy cuś?
Czyli ogólnie polecacie?
Ok! :wink:
Dzięki za pomoc!

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 8:35 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 29, 2009 3:57 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Silnik: J20A
Model: Cabrio
Rok prod.: 1997
Ja wczoraj u siebie zamontowałem polibusze w przednich wahaczach.
Jak je dostałem to pomyślałem, rany ale tandeta :shock: .
Cena kusząca więc raz kozie śmierć,
Wrażenia z jazdy samochód stał się sztywny i sprężysty, czy jest bardziej twardy niż na zwykłych tulejach,
nie wiem bo długo jeździłem na zniszczonych tulejach :oops: .
Co do wytrzymałości sam jestem ciekaw, ale czas pokaże...
Ogólnie za tą kaśke warte grzechu :)

_________________
Vitara 2.0 16V i trochę szpeju


Na górę
Post: pn wrz 13, 2010 10:59 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Jest to bardzo sensowne rozwiazanie...Kupujesz i zapominasz o temacie na kilka lat...Polecam !!

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 8:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
Nie chiałem zakładać nowego watku dotyczącego polibuszy.
Dziś w końcu znalazłem czas aby wymieniać tuleje w drążkach - stabilizatorach tylnego mostu. Udało mi się na razie wymienić w jednym - najwiecej dłubania jest z wydłubaniem :) starej tulejki stalowej. Jak już je wydłubałem to nowe części wchodzą dosyć lekko i tak mnie naszło czy ja potrezbnie wydłubałem te stalowe tuleje???? Może trzeba było je ładnie oczyścić z z reszt gumy i wprasować polibusza????? Niby są twardsze od gumy ale w którymś momencie zwatpiłem??? :)

Koledzy którzy zakładaliście polibusze - wydłubywaliście stare tulejki ????

Sorry bo może to głupie pytanie ale jakbyście mnie upewnili to by było dobrze.

Pozdrawiam


Na górę
Post: pt wrz 24, 2010 10:40 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
piotrpat pisze:
(...)tuleje w drążkach - stabilizatorach tylnego mostu.(...)

Czyli gdzie? :shock:
Bo w wahaczach, to polibusze widziałem wbijało się dość ciężko :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob wrz 25, 2010 10:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Teoretycznie wymiana to bułeczka z masełkiem :) - jak ktoś ma prasę .

Jak ja to zrobiłem :

Wymontowane wachacze wkładałem w imadełko i przy użyciu wiertełka 10 do metalu rozwiercałem gumową tuleje .
Następnie brałem wyżynarkę z brzeszczotem do metalu i kożystając z otworów w gumie zrobionych wiertłem przecinałem metalową tuleje oryginalnej poduchy , mlotek śróbokręto-przecinak i wybijałem .
Następnie smarowałem polibuszki lekko smarem nawiercałem jedną z nich wiertłem chyba 1,6 - dzięki temu ładnie się wciskały na miejsce a powiertrze z momiędzy nich schodziło malutką dziurką ( wcześniej bez wiercenia powietrze pomiędzy nowymi polibuszkami dziełało jak sprężyna i nie mogłem ich włożyć na miejsce bo zawsze wciskając jedną z nich druga wychodziła ) ot i tak właśnie sobie poradziłem :)

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: sob wrz 25, 2010 10:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
[quote="best000"]Teoretycznie wymiana to bułeczka z masełkiem :) - jak ktoś ma prasę .

Jak ja to zrobiłem :

Wymontowane wachacze wkładałem w imadełko i przy użyciu wiertełka 10 do metalu rozwiercałem gumową tuleje .
Następnie brałem wyżynarkę z brzeszczotem do metalu i kożystając z otworów w gumie zrobionych wiertłem przecinałem metalową tuleje oryginalnej poduchy , mlotek śróbokręto-przecinak i wybijałem .
Następnie smarowałem polibuszki lekko smarem nawiercałem jedną z nich wiertłem chyba 1,6 - dzięki temu ładnie się wciskały na miejsce a powiertrze z momiędzy nich schodziło malutką dziurką ( wcześniej bez wiercenia powietrze pomiędzy nowymi polibuszkami dziełało jak sprężyna i nie mogłem ich włożyć na miejsce bo zawsze wciskając jedną z nich druga wychodziła ) ot i tak właśnie sobie poradziłem :)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: pn wrz 27, 2010 7:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Do połowy taka sama metoda - wytarganie starej, trochę zeszło, trochę Jareczek pomógł
Przy nabijaniu nowych pomaga gumowy młotek - nic na siłę wszystko młotkiem :mrgreen:

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 11:16 am 
jaki tam młotek imadło i wszystko idealnie włazi albo jak kto ma prasa :wink:


Na górę
   
Post: pt gru 17, 2010 9:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
A ja zamiast praski używam hi-lifta :D


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 10:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Po kiego grzyba robisz ten mały otwór? Przecież najpierw wtłaczasz poliuretan,a dopiero później wewnętrzną tuleję.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pt gru 17, 2010 10:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ale odgrzaliście temat... :mrgreen:

A polibusze dalej u mnie leżą, a praski brak do wsadzenia :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl