suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:29 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 510 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 15, 2010 11:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Czy taki lub podobny dystans na górne mocowanie przedniego amortyzatora nie rozwiązałby problemu z krzywymi kołami \ / ?

(Otwory na śruby są zaznaczone tylko bo nie wiem jeszcze jak się wierci dziury w programie Wings3D)

Obrazek

[edit: wywaliłem większość przekombinowanych rysunków, zostawiam tylko ten jeden poglądowy z początkową koncepcją]

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Ostatnio zmieniony sob lip 30, 2011 11:49 am przez Wiktor, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 12:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 1:38 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Opole
a nie lepiej rozwiercić otwory mocowania amorków?

_________________
Gitara gra ('96 edition Long play)


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 12:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
tboniasty pisze:
a nie lepiej rozwiercić otwory mocowania amorków?
fasolka może pod jednym względem lepsza, a pod innym gorsza, nie wiem, poddaję pod rozwagę :)

Ale skoro są produkowane do liftu takie dystanse na amory:
Obrazek
to równie dobrze można by robić je z przesuniętymi wzajemnie płaszczyznami montażu, jak na moich modelach.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 1:20 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
jak długi jest przedni amorek? to istotne, by stwierdzić, czy przesuwanie mocowania ma sens, czy nie ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 1:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Pomysł wydaje się bardzo ciekawy - sam bym wziął zestaw takich "przesuniętych" podkładek.

Niech się wypowiedzą nasi konstruktorzy, czy da radę coś takiego wyprodukować?

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 2:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ciekawy pomysł :roll:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Wersja druga, bardziej dostosowana do rzeczywistości:
- dolna blacha obrócona żeby ją jak najbardziej przytulić do wnętrza obudowy kielicha
- górna blacha obrócona tak by mniej więcej pasowała do otworów w kielichu
Wygląda chaotycznie ale przy takiej konstrukcji oś amortyzatora przesunęłaby się dokładnie prostopadle do osi samochodu. Na obrazkach dystans na lewy przód. Na prawą stronę dystans wyglądałby bodajże jak lustrzane odbicie.
Obrazek Obrazek

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 4:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Szczerze mówiąc to ja już zacząłem to robić... najgorzej jest to poustawiać ale na weekend chyba bedzie jeden komplet na testy
W czym te rysunki tworzysz? :D


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 4:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
rysunek git ,chęci się liczą ,myślę ,że wszystko zależy jak duże będzie to przesunięcie .
uważam ,że warto zrobić w realu chociażby po to ,żeby potem wszystkim napisać jest do dupy albo nie

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 4:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Robsik pisze:
W czym te rysunki tworzysz? :D
Wings 3d, pod linuksem.
Jak zrobisz prototyp podziel się zdjęciami i krytycznymi uwagami.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 6:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W sobotę najszybciej dam znać


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 5:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Pomierzyłem dziś co trzeba i wychodzi że gdyby górę amortyzatora przesunąć o 2cm do środka samochodu to koło wyprostowało by się o 1,7°.
tg ? = 2/68
? =1,7°

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 7:19 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
i to jest rozsądna wartość, bo mniej więcej tyle jest do skasowania przy małym lifcie na mercu :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 9:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Ja myślę zastosować takie proste przesunięcie http://img201.imageshack.us/img201/9890/dyst.jpg jutro zajadę do tokarza żeby mi coś wytoczył do ustawiania tego
musi być idealnie


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 9:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Robsik , odwołaj tokarza jak możesz :-)
Myślę że moje rysunki są do dupy. Są przekombinowane, czyli wykonanie dystansu wg nich byłoby drogie.
Zrobiłem papierowy model z którego wynika że ciężko byłoby skutecznie i trwale połączyć obie płaszczyzny w taki sposób aby dało się dotrzeć do nakrętek w czasie montażu.

Myślę że o wiele prostszym sposobem na przesunięcie góry amorka do środka samochodu jest wywalenie górnego mocowana amortyzatora* i zastosowanie zwykłego stalowego profilu o wymiarach 100x50x3 lub nawet 100x50x2, o długości 100mm. Na górnym kwadracie 100x100 wiercimy 3 otwory pasujące do otworów w kielichu, zaś w dolnym kwadracie tylko otwór na trzpień amortyzatora, przesunięty np o 2cm do środka samochodu. W środku w profilu łapiemy trzpień tą dużą nakrętką.
Efekt: dystans 5cm + korekta efektu tatry.
Koszt: 6zł.

Cenę znam bo dziś kupiłem taki profil, będę ciął i wiercił :)

Co wy na to?

[edit: * poprawka, górne mocowanie jednak jest konieczne]

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Ostatnio zmieniony sob wrz 18, 2010 11:51 pm przez Wiktor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 510 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl