suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:17 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 510 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 17, 2010 10:06 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Nie trzeba będzie tego wzmocnić? Profil wydaje się być trochę miękki, robiłem trochę w takim ze ścianką 3mm i wydaje mi się, że mimo wszystko trzebaby go nieco usztywnić.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
yoger pisze:
Nie trzeba będzie tego wzmocnić?
Np. zaspawać ten profil z jednej strony jakimś płaskownikiem 44x94 o grubości 4 albo 5?

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:17 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Co do sztywności, to można poszukać stali o lepszych parametrach i tyle. Nie wiem czy kwasówka nie jest trwalsza.

A co z łożyskiem/poduszką amortyzatora? Jak chcesz to rozwiązać?
Amor nie może być przykręcony na sztywno, więc trzeba to też uwzględnić.
Patent pewnie nie będzie wyglądał "super profesjonalnie", ale chyba warto główkować...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Ostatnio zmieniony pt wrz 17, 2010 11:34 am przez kacjen, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
kacjen pisze:
A co z łożyskiem/poduszką amortyzatora? Jak chcesz to rozwiązać?
Amor nie może być przykręcony na sztwno, więc trzeba to też uwzględnić.
O ile dobrze pamiętam oryginalne górne mocowanie ma otwór wyłożony gumą, i to chyba wszystko. Może by jakoś wykorzystać te górne mocowanie jednak, przykręcić do kształtownika od dołu, jak najbliżej wewnętrznej strony kielicha... Tylko czy mocować odwrócone czy nie ;-)
Trzeba popróbować w praktyce...

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 7:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W górnym mocowaniu oprócz gumy jest jeszcze tuleja. Co do mojej próby to mogę spróbować przesunąć max 1.5cm, dodatkowo otwory 10zamiast 8 to góra i dół dają dodatkowe 2mm.
A tokarz za walec fi 65 wysokości 60mm z pewnym wyfrezowaniem skasuje mnie grosze.

Co do Twojego pomysłu to sam tez spróbuję, bo będę na składzie stali to sobie kupię kawałki profili i innych pierdół.
ale wydaje mi sie jednak, ze oryginalne mocowanie powinno być, zwykłe gumki jak z tyłu nie wystarczą. Będzie sie to gibać i geometria swoimi ścieżkami podążać będzie.


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 8:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
W profilu 100x100 sie to nie zmieści
100mm to jest na styk żeby sie oryginalne mocowanie zmieściło
ale nie wiem czy np 100x120 sie zmieści a byłby moim zdaniem chyba idealny
jutro obadam :wink:


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 9:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
No dobra, zrobiłem z profilu 100x50 jeden komplet do siebie z przesunięciem 2cm.
Efekt pożądany wyszedł. Nie wiem ile co dokładnie bo mam fasolki w dolnych mocowaniach amora.
Nie wzmacniałem profilu, zobaczymy ile wytrzyma, Vitara katowana codziennie także testy będa wiarygodne.


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 11:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
A mnie padła wiertarka i tkwię bezczynnie z wytrasowanym kształtownikiem w rękach.
Co gorsza, samochód też chwilowo unieruchomiony bo zdjęte mocowanie jedno.
I mnie po tym trasowaniu też wychodzi że przesunięcie będzie 2cm, a parę śrub w środku wyjdzie tak blisko ścianki że ich specjalnie kontrować nie trzeba będzie ;-)

Pod ten dystans dałeś mocowanie normalnie czy odwrócone?

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 11:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Moja wiertarka dostała czkawki :lol: Mocowanie dałem tak jak oryginalnie. Można dać odwrócone, ale wtedy ok.8cm dystans wychodzi...


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 11:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Założyłem dziś ten dystans z jeden strony, pasuje. Ale dokręcenie jednej z górnych śrub to ekwilibrystyka...
Co do tworzenia dystansów to obyło się bez tokarza:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 11:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Rzeźnik z Ciebie :lol: przez to wycięcie wydaje sie taki delikatny tak porównując do moich. Ale testujmy, bo nie wygląd sie liczy :wink: Moje sie trzymają, kąty dużo lepsze i jakby na asfalcie lepiej. W terenie bez zmian. Otwór zrobiłem tez szlifierką, ale okrągły, tak że nie przeciąłem, żadnej ścianki. Za tydzień rozmontuje i sprawdze jak sie to trzyma i porobię foty.
Ogólnie pomysł godny :wink:


Na górę
Post: pn wrz 20, 2010 8:15 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pn lut 02, 2009 8:00 am
Posty: 652
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 2.5
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Niezła droga do naprawdę sporych liftów, szkoda że w którymś momencie znów będzie przeszkoda w stylu mostu, który nie pójdzie już niżej, albo wahaczy pod kątem 80 stopni ;D
Aczkolwiek, pomysł sam w sobie genialny.

_________________
Było v6, jest kolejne


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 8:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Mission accomplished.
Tatra zniknęła :)

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: wt wrz 21, 2010 9:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
To mały krok dla Wiktora, ale ogromny dla ludzkości. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Czas zacząć motanie. 8)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: sob wrz 25, 2010 3:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Panowie, 2cm przesunięcia góry amortyzatora to chyba za dużo jak na moje koła 29". Zauważyłem że odrobinę rozchodzą się na zewnątrz, czyli jest odwrotna tatra. Opony mi teraz piszczą na zakrętach i łukach, nawet przy niewielkiej prędkości.
Robsik, jak u Ciebie?

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 510 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl