suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

dystanse anty-tatra, zamiast fasolki [pomysł]
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3895
Strona 1 z 10

Autor:  Wiktor [ śr wrz 15, 2010 11:34 am ]
Tytuł:  dystanse anty-tatra, zamiast fasolki [pomysł]

Czy taki lub podobny dystans na górne mocowanie przedniego amortyzatora nie rozwiązałby problemu z krzywymi kołami \ / ?

(Otwory na śruby są zaznaczone tylko bo nie wiem jeszcze jak się wierci dziury w programie Wings3D)

Obrazek

[edit: wywaliłem większość przekombinowanych rysunków, zostawiam tylko ten jeden poglądowy z początkową koncepcją]

Autor:  tboniasty [ śr wrz 15, 2010 12:30 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

a nie lepiej rozwiercić otwory mocowania amorków?

Autor:  Wiktor [ śr wrz 15, 2010 12:41 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

tboniasty pisze:
a nie lepiej rozwiercić otwory mocowania amorków?
fasolka może pod jednym względem lepsza, a pod innym gorsza, nie wiem, poddaję pod rozwagę :)

Ale skoro są produkowane do liftu takie dystanse na amory:
Obrazek
to równie dobrze można by robić je z przesuniętymi wzajemnie płaszczyznami montażu, jak na moich modelach.

Autor:  piotrk [ śr wrz 15, 2010 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

jak długi jest przedni amorek? to istotne, by stwierdzić, czy przesuwanie mocowania ma sens, czy nie ...

Autor:  kacjen [ śr wrz 15, 2010 1:22 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Pomysł wydaje się bardzo ciekawy - sam bym wziął zestaw takich "przesuniętych" podkładek.

Niech się wypowiedzą nasi konstruktorzy, czy da radę coś takiego wyprodukować?

Autor:  BARTEK W. [ śr wrz 15, 2010 2:47 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Ciekawy pomysł :roll:

Autor:  Wiktor [ śr wrz 15, 2010 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Wersja druga, bardziej dostosowana do rzeczywistości:
- dolna blacha obrócona żeby ją jak najbardziej przytulić do wnętrza obudowy kielicha
- górna blacha obrócona tak by mniej więcej pasowała do otworów w kielichu
Wygląda chaotycznie ale przy takiej konstrukcji oś amortyzatora przesunęłaby się dokładnie prostopadle do osi samochodu. Na obrazkach dystans na lewy przód. Na prawą stronę dystans wyglądałby bodajże jak lustrzane odbicie.
Obrazek Obrazek

Autor:  Robsik [ śr wrz 15, 2010 4:31 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Szczerze mówiąc to ja już zacząłem to robić... najgorzej jest to poustawiać ale na weekend chyba bedzie jeden komplet na testy
W czym te rysunki tworzysz? :D

Autor:  Cichy [ śr wrz 15, 2010 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

rysunek git ,chęci się liczą ,myślę ,że wszystko zależy jak duże będzie to przesunięcie .
uważam ,że warto zrobić w realu chociażby po to ,żeby potem wszystkim napisać jest do dupy albo nie

Autor:  Wiktor [ śr wrz 15, 2010 4:54 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Robsik pisze:
W czym te rysunki tworzysz? :D
Wings 3d, pod linuksem.
Jak zrobisz prototyp podziel się zdjęciami i krytycznymi uwagami.

Autor:  Robsik [ śr wrz 15, 2010 6:36 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

W sobotę najszybciej dam znać

Autor:  Wiktor [ czw wrz 16, 2010 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Pomierzyłem dziś co trzeba i wychodzi że gdyby górę amortyzatora przesunąć o 2cm do środka samochodu to koło wyprostowało by się o 1,7°.
tg ? = 2/68
? =1,7°

Autor:  piotrk [ czw wrz 16, 2010 7:19 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

i to jest rozsądna wartość, bo mniej więcej tyle jest do skasowania przy małym lifcie na mercu :)

Autor:  Robsik [ czw wrz 16, 2010 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Ja myślę zastosować takie proste przesunięcie http://img201.imageshack.us/img201/9890/dyst.jpg jutro zajadę do tokarza żeby mi coś wytoczył do ustawiania tego
musi być idealnie

Autor:  Wiktor [ pt wrz 17, 2010 9:51 am ]
Tytuł:  Re: inne rozwiązanie efektu tatry, zamiast fasolki [pomysł]

Robsik , odwołaj tokarza jak możesz :-)
Myślę że moje rysunki są do dupy. Są przekombinowane, czyli wykonanie dystansu wg nich byłoby drogie.
Zrobiłem papierowy model z którego wynika że ciężko byłoby skutecznie i trwale połączyć obie płaszczyzny w taki sposób aby dało się dotrzeć do nakrętek w czasie montażu.

Myślę że o wiele prostszym sposobem na przesunięcie góry amorka do środka samochodu jest wywalenie górnego mocowana amortyzatora* i zastosowanie zwykłego stalowego profilu o wymiarach 100x50x3 lub nawet 100x50x2, o długości 100mm. Na górnym kwadracie 100x100 wiercimy 3 otwory pasujące do otworów w kielichu, zaś w dolnym kwadracie tylko otwór na trzpień amortyzatora, przesunięty np o 2cm do środka samochodu. W środku w profilu łapiemy trzpień tą dużą nakrętką.
Efekt: dystans 5cm + korekta efektu tatry.
Koszt: 6zł.

Cenę znam bo dziś kupiłem taki profil, będę ciął i wiercił :)

Co wy na to?

[edit: * poprawka, górne mocowanie jednak jest konieczne]

Strona 1 z 10 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/