suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 01, 2010 5:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
Witam wszystkich Vitarowców.

Jeżeli temat był przerabiany, to chyba mi się szukajka zepsuła...

Chciałbym zebrać Wasze doświadczenia w budowie auta w miarę w jeden temat z dobrym ogarnięciem tematu.

Panowie (nie wiem czy Panie też tu piszą), proszę o małą poradę w temacie jak zbudować Vitarkę na Klasę Adventure.
Znalazłem w ogłoszeniach auto, które jeździło w Pucharze chyba 2 lata i wygląda super oraz dawało radę w terenie dość dobrze.
Właśnie coś takiego chcę zbudować i trochę pojeździć w cięższym terenie (nie żeby od razu Puchar Polski, ale jakieś lokalne imprezki i przede wszystkim zbieranie doświadczenia i umiejętności).
Ta Vitarka ma przedni most od UAZ-a (jednak podobno skręt słaby), tylny most ze 100% blokadą (ciekawe czy można jeździć po dojazdówkach czyli po czarnym z takim czymś). Podobno mosty od Samuraja wsadzają (te dłuższe) i działa OK.

Zawieszenie dość wysoko tutaj jest (o lifcie poczytałem co nie co), więc w terenie powinno być super.
Auto ładnie wycięte i orurowanie, ale wiadomo to samo nie daje dzielności w terenie.
Wyciągarki i liny oraz fotele można zakupić zawsze, ale najważniejsze jest (dla mnie) aby było dzielne w terenie i robiło dobrze.

Rozwiązanie z blokadami ARB jest fajne, ale drogie, spawanie tyłu na sztywno (sam nie jestem do końca przekonany jak to jest żywotne), sprężyny Mesia czy Skody OK, ale jak z wahaczami (przy oponie 31" czy nie rwie?) i ich trwałością, co z wałem????

Może pytania są dyletanckie, ale wyznaję zasadę, że lepiej 2 razy zapytać niż raz coś źle zrobić.

Kilka zdjęć auta oraz link do ogłoszenia.
(Tablicy rej. nie zasłaniam, bo właściciel nie robi tego na ogłoszeniu).

P.S.
Auto ma w silniku padnięte panewki, a cena za furkę to 15 tyś pln.

Będę wdzięczny za kilka uwag jaką drogą pójść.
Spider

Obrazek

Obrazek

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10132926

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:38 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
prawda taka, że w tym modelu został w jakiś sposób wyleczony najsłabszy punkt Vitary jej przedni alumost, co do działania tego konkretnego pojazdu nie wiem, pytanie jaka waga całkowita. te orurowanie wg mnie "bezpieczną" klatką bezpieczeństwa nie jest-brak zastrzałów przekątnych nad i za fotelami tak na pierwszy rzut oka...
tutaj masz fotki profesjonalnych klatek, które są w stanie wyłapać rolkę
http://trasek.com.pl/uploads/images/tomcat/tomcat4.JPG
http://trasek.com.pl/uploads/images/hustawka/JW_9.JPG
http://trasek.com.pl/uploads/images/hustawka/JW_11.JPG

z drugiej strony, 15tysia nawet jeśli naprawa panewek wyjdzie coś koło 1 tysiąca i klatkę trzeba bylo przerobić to i tak jest jak za pół darmo chcą zbudować coś takiego samemu.

opony = 2,5tys
felgi = 1,2tys
locker tył minispool =0,5tys
wyciągarka + syntentyk przód = 2,5tys
wyciągarka tyl =1,5tys
motanie uaza przód = 2,5/3tys
kubły+pasy+kierownica+metromierz =2tys
dodatki typu 2alternator, doloty, snorkel, ta klatka itp itd powodują, że vitara jest "gratis"

pytanie jeszcze jak pozostałe elementy jak calość i stan ramy, stan reduktora walów, mostów...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
No właśnie???
Cała rzecz w tych pozostałych elementach - bo jak kolega zmienił klasę na Extreme, to obawiam się, że auto wymęczył na maxa i chyba trzeba by się zająć wszystkim - chyba totalna reanimacja.

Klatka na aucie jest z czasów kiedy nie trzeba było jej robić wg. załącznika "J", ale na razie czyli na naukę nie trzeba tego przerabiać - potem zapewne tak...

Też zrobiłem takie podliczenie jak WOLVERINE i wyszło mi, że nie jest drogo, ale z drugiej strony, to tak na prawdę, bez rozdacia nie wiadomo co tam siedzi - taka prawda, że jak się robi samemu lub u zaufanego mechaniorka, to się wie co ma.

Ale, ale, co polecacie z mostów - czy ten UAZ-a daje radę, co z blokadą 100% tyłu, czy można wogóle po czarnym jeździć???

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Ostatnio zmieniony pn lis 01, 2010 6:50 pm przez spider2you, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
koledzy na forum już sprawdzali 100% z przodu, wniosek jeden nad przodem trzeba mieć kontrole => tylko ARB ew blokada typu LSD ale to nie jest 100%

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Patrz PW

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
B.W. ale tajemniczy jesteś ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
Bartek już patrzyłem i Ci odpisałem.

Co zaś się tyczy tyłu i 100% blokady?? Jakieś opinie co do jazdy po czarnym???
Co sądzicie o mostach od Samiego - te dłuższe???

Zapytam też chyba głupkowato, ale wujek Google nie odpowiedział - co to jest POLCALMINI??? Calmini znam, ale to????

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Ostatnio zmieniony pn lis 01, 2010 6:58 pm przez spider2you, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:57 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Kup sobie egzemplarz w serii, zrób to co Ci potrzebne na początek - lift,winda,zderzaki,etc, pojeździj tym i zobaczysz co jeszcze jest potrzebne żeby zaspokoiło Twoje potrzeby no i oczywiście spełnialo jakieś normy i regulaminy. Pchanie się w mocno upalaną zmotę nie zawsze jest najlepszym pomysłem :wink: ale ja się tam nie znam...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
NuVo też mam gdzieś z tyłu głowy takie myśli, żeby zakupić serię i motać po swojemu, dlatego zakładam ten wątek, a same zdjęcia zmoty są tylko i wyłącznie poglądowe, abyście wiedzieli do czego zmierzam, jednak aby uniknąć błędów w motaniu pytam Was jako fachurów.

W co iść, aby za chwilę nie pchać szmalu w coś jeszcze mocniejszego, lepiej raz i dobrze i to ulepszać delikatnie niż robić byle co i byle jak, a potem płakać na Forum, że nie daje rady i prosić po raz setny o link do podkładek sprężyn :)

Wyznaję zasadę, że lepiej najpierw robić miesiąc, a potem jeździć, niż jeździć, a potem 3 miesiące naprawiać :)

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
spider2you pisze:
co to jest POLCALMINI???

Polcalmini to produkt wzorowany na Calmini. Produkowany przez jednego z naszych kolegów forumowych, bazujący na doświadczeniach wyjadaczy Vitarowych.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
To poproszę o mały namiar na kolegę.


Dalej temat mostów zostaje otwarty....

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
wg mnie, najpierw zastanów się czy chcesz utopić ok 20tys w błoto w samochód, który im lepszy w błocie tym mniej wygodniej...

wg mnie
rozbebeszasz seryjna vitarę ze zbędnych ciężarów - tylnie siedzenia, ew instalacje gazowa,
montujesz polcalmini , wymieniasz przedni most na grand vitarę 2,5v6 / montujesz most od samuraja + wzmocnienia - ew spidertrax...
winda przód mocna, + winda tył,
opony 31 cali silversone felgi 15tki et-15/-25 x5sztuk !
daruj sobie masywne zderzaki a/la arb,
akumulator optima+ew dodatkowy alternator
blokada pierwsza tył- minispool 500zł LR 1500zł arb ok 3tys+ kompresor np do pompowania kół 900zł
reduktor 4:24-3tys
masz dobrą maszynę, która z powodzeniem robi w adv a i w extreami dasz radę powalczyc

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:46 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
WOLVERINE pisze:
wg mnie, najpierw zastanów się czy chcesz utopić ok 20tys w błoto w samochód, który im lepszy w błocie tym mniej wygodniej...

wg mnie
rozbebeszasz seryjna vitarę ze zbędnych ciężarów - tylnie siedzenia, ew instalacje gazowa,
montujesz polcalmini , wymieniasz przedni most na grand vitarę 2,5v6 / montujesz most od samuraja + wzmocnienia - ew spidertrax...
winda przód mocna, + winda tył,
opony 31 cali silversone felgi 15tki et-15/-25 x5sztuk !
daruj sobie masywne zderzaki a/la arb,
akumulator optima+ew dodatkowy alternator
blokada pierwsza tył- minispool 500zł LR 1500zł arb ok 3tys+ kompresor np do pompowania kół 900zł
reduktor 4:24-3tys
masz dobrą maszynę, która z powodzeniem robi w adv a i w extreami dasz radę powalczyc



I w razie W wiesz co może klęknąć... A nie latasz dookoła zmoty i płaczesz :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 7:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2010 3:23 pm
Posty: 26
Panowie, ja właśnie chcę auto TYLKO do błota - mam już wygodnego dupowoza i robię na wyprawy sobie Disco,a do taplania chcę Vitkę.

Taki mam niecny plan :)

_________________
AllTerrain4x4
Na co dzień Sorento, na wyprawy Discovery I, do błota Vitara - w planach


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 8:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
spider2you pisze:
To poproszę o mały namiar na kolegę.

Robi to Leszek z Pajęczna. Telefon znajdziesz w dziale NAMIARY WSZELKIE.

Uważam ze auto powinno sie samemu motac pod swoje potrzeby. Napeno jest to droższa droga ale wiesz co masz i poznajesz auto od podstaw. Przy kupnie gotowej zmoty nie unukniesz dodatkowych-nieuniknionych wydatków.
A reszta to tak jak napisał WOLVERINE. Nie jest to tanie hobby 20 tysi nawet nie wiesz kiedy wydasz.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl