suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 09, 2011 11:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2010 8:58 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Przeczytałem większość wątków, ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Chciałbym założyć do mojej Vitarki opony w rozmiarze 31/10,5 R15 no i wykonać maksymalny możliwy lift pod te opony bez przerabiania połowy samochodu. O ile wyczytalem taki maksymalny lift to 3" zawieszenie oraz 3" nadwozie. Zastanawiam się jednak i to jest moje pytanie jak wpłynie to na prowadzenie samochodu na drodze? Jak będzie się zachowywał w koleinach, na zakrętach, na śliskim itp.

Pytam ponieważ aktualnie mam opony 255/60 R15 i samochód w koleinach prowadzi się tragicznie, trzeba być niezwykle uważnym, szczegolnie jak połączyć koleiny z miejscowo śliską nawierzchnią. Jeśli planowane przerobki jeszcze pogorszą zachowanie samochodu, to strach będzie nim wyjechac na drogę.

Generalnie samochód jest przeznaczony tylko do terenu i nie sluży do żadnych jazd na co dzień, no ale jednak w teren trzeba też dojechać po drodze, a że mieszkam w Wawie, to czasem ladne kilkadziesiąt kilometrów.


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 11:50 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
auto do terenu i na ulice to kompromis ale w którą strone sie posuniesz to juz indywidualny wybór
Czym lepiej na ulicy tym gorzej w terenie tu cudów nie ma
Jednak w koleinach to wole vitke na 31 MT niz na 255/60 R15 :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 12:04 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Będzie tak samo prowadziła się jak teraz... O ile dobrze pamiętam 31'' to 265x75x15.... Swoją Vitką jeżdżę na co dzień i daje radę. I ja i Suzuka :wink: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 12:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
szymon077 pisze:
Z czym się wiąże lift Vitary?


Z odpływem gotówki z portfela. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 11:55 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
Tak jak pisze slaw kompromisów nie ma choć byś nie wiem co wymyślał to będzie cenzura albo teren albo ulica

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 11:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2010 8:58 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi. Z oponami mnie uspokoiliście. Co do gotówki to liczę się z tym, mam już na ten cel odłożone fundusze. Nie napisaliście jednak o zawieszeniu - czy po lifcie samochód jest bardziej miękki, niestabliny, czy mocniej wychyla się w zakrętach? W końcu środek ciężkości przesunięty jest w górę co nie może pozytywnie wpływać na jakość prowadzenia. Nie zależy mi na komforcie, bo nie do tego jest ten samochód, ale w miarę bezpiecznym podróżowaniu po asfalcie na dystanse max 100km.
Nigdy nie prowadziłem tak przerobionego samochodu stąd moje pytania lajkonika :)


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 11:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
kwestia przyzwyczajenia, ja mam sporo podniesione auto +brak stabilizatora ale dosc twarde sprezyny i nowe mocne amorki, wiec sie prowadzi lepiej, niż wcześniej.. Ale to i tak nie jest auto do cięcia zakrętów :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: pn sty 10, 2011 11:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Jak dobrze zrobisz to będziesz zaskoczony, że tak dobrze się prowadzi. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 12:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Rumia
Silnik: 2.0 TD
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Z moich dotychczasowych obserwacji wynika ze kluczowe znaczenie w kwestii prowadzenia się Vitary po lifcie maja odpowiednio dobrane felgi. Mówię tu o jeździe po czarnym. Na kolach wielkości 30'' z odsadzeniem ET+3, auto sprawiało wrażenie wywrotnego, nie wspominając już o jeździe w koleinach. Od kiedy założyłem koła 30'' z felga Et -25 tego problemu już nie występuje. W zakrętach o niebo lepiej a koleiny przestały ciągnąć. Znacznie wzrósł komfort jazdy i przede wszystkim bezpieczeństwo.

_________________
Lovells 2'' & Cooper AT3


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 1:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ja tam jeżdżę na ET3 na kołach 29" i nic mnie nie wciąga (też na RT03) ;) może 30" inaczej się zachowują ...
... niemniej jednak faktem jest, że ET felg ma znaczenie, ale bardziej liczy się niestety szerokość opony. Mam zestaw z oponami 195 i jeździ jak po szynach :wink:

by nie było OT: szymon jak wyremontujesz zawieszenie i dasz inne koła niż 255/60 to zmiana będzie na pewno na plus, nawet na czarnym. Zastanów się tylko, czy ma sens lift budy ...

Tomtom jeździsz białym Sidekickiem z snoorkel'em? Jak tak, to Cie czasem widuję ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 5:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 20, 2010 10:47 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Rumia
Silnik: 2.0 TD
Model: XL7
Rok prod.: 2005
szymon jeżeli juz masz fundusze przeznaczone na ten cel, to nie ma wyjscia musisz działać :D
Obecnie można tylko dziękować ludziom którzy metodami prób i błędów testowali na własnej skórze rożne rozwiązania, a teraz w formie gotowej receptury serwują je tutaj jak na tacy.
Gdyby modyfikacje zawieszenia poważnie utrudniały życie, nie decydowało by się na nie tyle osób.
Często dwudziestoletnie samochody żyją już własnym życiem i cierpią na indywidualne bolączki, ale na wszystko można znaleźć lekarstwo :mrgreen:

piotrk pisze:
Tomtom jeździsz białym Sidekickiem z snoorkel'em? Jak tak, to Cie czasem widuję

Tak..to pewnie ja, chociaż widziałem też kiedyś podobną konstrukcje na naszym terenie :)

_________________
Lovells 2'' & Cooper AT3


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 1:40 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 18, 2010 8:58 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, najgorsze jest to, że im dalej w las tym więcej butelek... ;) Widzę, że na wiele elementów trzeba zwrócić uwagę. Ja jestem totalnie "nietechniczny" stąd moje pytania, oczywiście wszelkie przeróbki zlecałbym komuś kto się na tym zna.
Skoro osadzenie felg ma takie znaczenie, czy możecie mi podpowiedzieć czy takie felgi jak na zdjęciu nadają się do założenia opon 31" i czy ktoś może wie jakie jest ET dla nich? To są fabryczne felgi w tej wersji.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbfd034598268258.html

Drugie pytanie związane jest z liftem nadwozia. Piszesz piotrk żebym zastanowił się nad liftem nadwozia. Co zatem daje lift budy oprócz większej ilości miejsca na opony i pracę zawieszenia i czy opony 31" wejdą z samym liftem zawieszenia bez liftu budy.


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 10:45 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
szymon077 pisze:
Co zatem daje lift budy oprócz większej ilości miejsca na opony i pracę zawieszenia


Nic więcej :mrgreen:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 10:48 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
lans, daje jeszcze lans.

Do tego daje też uczucie podczas jazdy takie, jak by się prowadziło kuter rybacki podczas sztormu :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 12, 2011 10:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
piotrk pisze:
Do tego daje też uczucie podczas jazdy takie, jak by się prowadziło kuter rybacki podczas sztormu :mrgreen:


piotrk tym to mnie powaliłeś :mrgreen: :mrgreen: genialne :!: :!:

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl