suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 7:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 08, 2011 4:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Po przeczytaniu większości tematów na forum nadszedł czas na przygotowania do modyfikacji mojego "Parszywka". W związku z tym oczywiście
mam kilka pytań do szanownego grona znawców i użytkowników.
Sprawy podstawowe: Vitarka ma poruszać się w średnio trudnym terenie raczej kamienistym i szutrowym (staram się unikać błota po klamki)
oraz często, gęsto w głębokim śniegu, ale różnie z tym bywa więc i cięższych przepraw w przyszłości nie wykluczam. Jestem raczej z tych co największe błotko omijają, a nie szukają najgłębszego miejsca. :lol:
W planach zakładam lift ok 4" na polcalmini, bodylift 2" i opony 31" coś typu BFG MT, żeby w śniegu dobrze się sprawdzały, ale pozwalały na poruszanie się po mieście. Jednym słowem wersja mini Alaska.
Słyszałem już wiele opinii ze łatwiej kupić Patrola i założyć 33", ale zdecydowanie wole Vitare.
Z założenia nie będe zakładał wyciągarki, ale stalowe zderzaki lub rurki na pewno, snorkel, halogeny plus kilka innych akcesoriów montuje w międzyczasie,
ale to już inny temat. Jedynie brak windy jest istotny ze względu na wagę przodu w stosunku do sprężyn.
Kolejna sprawa dotyczy kosztów ponieważ wydanie kilku tys. zł w ciągu tygodnia groziłoby rozwodem więc zamierzam powoli kompletować cały
zestaw potrzebny do liftu, a około jesieni, może zimy zabrać się do roboty.
Chciałbym zrobić zestawienie potrzebnych mi elementów i w miarę możliwości zestawienie cen i tu potrzebowałbym pomocy i porad

Bodylift to według opinii forumowiczów to przede wszystkim nakład pracy ale za to koszty znikome: elastomer lub płaskownik

Lift zawieszenia:
1. Wachacze polcalmini odpowiednio dłuższe do liftu
- tył
-przód
-sierżant
2. Amortyzatory (i tu dylemat czy z przodu standart na dystansie a na tył polonez lub lublin czy coś firmowego z większym skokiem)
-przód (ironman 800zł)
-tył (polonez ok 150-170zł, ironman 800zł)
3. Sprzężyny
-przód (może w124 bez podcinania ok 150zł)
-tył (samara 140zł Polspring 430zł)
4. Most przedni (obudowa GV lub komplet)
-GV kompletny+ motanie (ok700-1000zł +motanie)
-ew. półosie GV (600zł + motanie)
-łapy obniżające 45mm (ok 250zł)
5. Dystanse
-wał przedni (100zł)
-wał tylny (100zł)
-amortyzatory przednie 50mm (100zł)
6. Felgi (500-900zł)i opony (ok 2000zł)
7. Polibusze zawieszenia (430zł)
8. Inne - bo to zawsze coś wyskoczy w międzyczasie (licze ok 500zł)

I tu się moja wiedza kończy a zaczynają pytania:
- co jeszcze z ważniejszych, a przede wszystkim kosztownych rzeczy
- jaki koszt polcalmini
- jakie koszty modyfikacji mostu i półosi GV
- zasadnicze pytanie czy inwestować w to co pisze czy do moich potrzeb wystarczy merc/samara, polonez i 30"?

Dodam jeszcze, że na dniach będę montował podkładki sprężyn z Olkusza i poloneza na tył i może mi się sytuacja trochę naświetli

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 6:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Polcalmini daje 3" liftu, ale możesz przespawać mocowania wahaczy o 2,5cm i jak chcesz to sprężyn też o 2,5cm, lub pod sprężynę jakiś dystans z poliluteranu.
Coś samarowe sprężyny masz drogie kup od skody felicji kombi za komplet dasz z 150zł. Amortyzator do tyłu od omegi A lub B za komplet tanich dasz z 200zł, a jak chcesz jakieś super lepsze to musisz liczyć więcej. Ja kupiłem od Omegi A z magnum technologi bo takie miałem najtańsze na magazynie i dałem za dwa 160zł. Ale te Magnum technologi to długo przy mojej jezdzie nie pochodzią :twisted:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: wt lut 08, 2011 8:38 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Gofer pisze:
Polcalmini daje 3" liftu


to nieprawda :mrgreen:

dystansu na wał przedni nie potrzebujesz

to co kombinujesz jest dobre, ale już nie podnoś budy.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 8:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 25, 2009 7:36 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Katowice, Łazy
speey pisze:
Słyszałem już wiele opinii ze łatwiej kupić Patrola i założyć 33", ale zdecydowanie wole Vitare.


zalezy w jakim stanie bys tego parcha dorwal... znajomu upala parcha, i wlasnie zaczal rozgladac sie za Vitara... No chyba ze masz amterac wypchany zielonymi :PP

_________________
Zuzia: 1,6 8v; lift: przod T&T, Lovells, MB; tył: Monroe, felicia; RV 834 30"
tel. 504-87-21-21

slask4x4.pl


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Kolega zrobił naprawdę pięknego patrola od podstaw (blacharka, malowanie, konserwacja, zawieszenie, silnik, plus pakiet offroad itd) za niecałe 30tys plus pół roku pracy ale ja mam awersje do silników diesla, a wydaje mi się, że patrol w benzynie to tak jak subaru impreza wrc na rope.
Poza tym jestem fanem mastercard: Samochód - 10tys, modyfikacje - 5tys, uśmiech na twarzy przy objeżdżaniu patrola vitarą - bezcenne :D

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
po pierwsze nie przekreślaj windy z przodu...

kup nawet tego chinola za 1500zł, plyta z przodu + winda da rade zrobić w 50kg.
spreżyny chłopacy już dobrali do polcalmini z wyciągarka z przodu.

olej bodylift, przy calmini 31 cali zmieści się, dodatkowo zacznij już rozglądać się za całym przodem z GV, bo przy Polcalmini zaraz półośki pojdą do półośkowego nieba ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
speey pisze:
Poza tym jestem fanem mastercard: Samochód - 10tys, modyfikacje - 5tys, uśmiech na twarzy przy objeżdżaniu patrola vitarą - bezcenne :D



chyba 15/25 modyfikacje...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:28 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
WOLVERINE pisze:
po pierwsze nie przekreślaj windy z przodu...



jestem tego samego zdania
bede montował jakiegos chinczyka pewnie 8500 albo 10000- jeżdżę dużo sam, nie raz dwie godziny sie odkopuję probujac dojechac na wieś drogami przez las..

Komfort psychiczny na pewno większy przy winchu :)

Tylko ponoć pojawia się syndrom wpieprzania się w byle dziury, bo "winch i tak wyciagnie".
Ale to chyba u ludzi z ciśnieniem :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Zazwyczaj jeżdżę w towarzystwie samuraja z windą i mam "syndrom windy" na żywo. 9 na 10 przypadków jego zakopania ja jakoś objeżdżam. Poza tym to kwestia podejścia. Jade żeby dojechać albo żeby się pobawić wtedy godzinka w błocie z łopatą i high liftem doskonale odstresowuje. :)

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 12:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
ja ostatnio się musiałem tak odstresowywać w środku lasu, w niedzielę w nocy, 4 osoby w aucie i 25kg suczka, torby plecaki 2 laptopy i głośniki :mrgreen: polecam.. :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 7:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Puścić muzyczke z laptora i do dzieła a 4 osoby mają uciągu pewnie tyle to jakaś chińska wyciągareczka :lol:
A tak na poważnie to może wyciągarki nie wykluczam, ale narazie sobie odpuszcze bo łatwiej znaleść kogoś kto mnie z błotka wytarga niż kogoś kto mnie będzie holował całą drogę więc zawieszenie to teraz priorytet.

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: śr lut 09, 2011 11:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Plany to jedno, a życie i tak płynie swoim tokiem. Dystanse z Olkusza jeszcze nie dotarły, a już zdążyłem zauważyć złamaną sprężynę z tyłu przy okazji wymiany bębnów więc plan ulega zmianie - zamawiam Felicje kombi na tył a podkładki będą w razie jakby siadła.

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: czw lut 10, 2011 5:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Nie baw sie w podkladki. Zrob to raz i zmieniaj na sprezyny. Wiekszosc tych ktorzy jezdzili na lifcie na podkladkach ma juz u siebie odpowiednio dluzsze sprezyny.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 12:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
I jak na złość kolejny problem. Przedni most zaczął wyć czyli padło łożysko, które już i tak było na wykończeniu. Z tego co pamiętam mógłbym założyć stalową obudowe GV, ale potrzebuje sprawne wnętrzności z mojego aluminiowego mostu. Mógłbym też kupić kompletny most z półosiami z GV, ale bez Polcalmini to nie przejdzie. I teraz pytanko czy mogę to pogodzić czy muszę kupić jeszcze jeden most vitarowski?
PS. Szukałem nowego łożyska, ale po numerach i w katalogach ciężko znaleść, chyba że w Suzuki Motor, ale boje się że cena mnie zabije.

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: pn lut 14, 2011 1:26 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
gogle daniels lumena dział zamienniki te same co do samuraia :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl