suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 07, 2011 9:21 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
Witam

Może ktoś się orientuje z jakim przesunięciem powinny być dystanse przy lifcie na sprężynach z mercedesa uciętych 1.5 zwoju?

Za pomoc z góry dziękuję :D

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 11:39 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Panie mistrzu błota.
Witamy się gdzie indziej :wink:
Po za tym opcja szukaj :wink:
Po za tym jest tu kilku młodych konstruktorów którzy są w stanie Ci coś takiego wykonać.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 11:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
pan mistrz błota ma swój warsztat i sklep jak mniemam?
http://www.mudmaster.pl/
może dlatego od razu do "biznesu" przystępuje :lol:

na forum jest taka informacja :) aczkolwiek najlepiej to sobie eksperymentalnie dobrać moim zdaniem ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 6:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
Jest taka informacja. Wiem piszą że ok. 2cm, ale nie podają przy jakie konfiguracji liftu.
Pisałem już do kilku, ale coś nie bardzo chcą odpisywać :)

Mało się udzielam na forum, może z lenistwa może trochę z braku czasu, a poza tym jestem tu nowy. :D

Jeśli może ktoś podpowiedzieć to będę wdzięczny.

tylko czy jest to np. 1cm czy 1,5 a może właśnie 2cm przesunięcia.

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 6:20 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
piotrk pisze:
pan mistrz błota ma swój warsztat i sklep jak mniemam?
http://www.mudmaster.pl/
może dlatego od razu do "biznesu" przystępuje :lol:


Prowadzimy sklep 4x4, a warsztat bardziej dla własnych potrzeb niż potrzeb klientów.
Do tej pory były tylko Nissany, ale w życiu trzeba poeksperymentować.

Dlatego mam chęć zrealizować pomyśl na bazie Vitary i min. 150HP.
Zaczynam od liftu żeby auto w ogóle zaczęło się prowadzić, a potem...

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: czw lip 07, 2011 6:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
A no ja pisałem na maila, ze dam znać jak mój wykonawca się weźmie do roboty.
Na dzień dzisiejszy zawiozłem to do drugiego bo pierwszy 'majster' okazał się po porostu krętaczem... :?
Zrobiłbym to sam ale brakuje mi sprzętu.
Mogę to zrobić, ale środkowy otwór nie będzie jakiś super estetyczny, ale swoje funkcje i tak bedzie spełniać. Gdzieś na forum jest fota jak to wtedy wygląda.

Daj znać jak takie chcesz :wink:

edit
Ja zleciłem wykonanie z przesunięciem 15mm, koleś ma dzwonić na dniach ile to wyniesie i na kiedy będzie zrobione.

Mam np. zrobione 3szt strona lewa z przes. 10mm ale nie wiem gdzie wessało prawą stronę!!? :shock:


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 6:45 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
Dzięki za info. ale mi tylko chodzi jakie musi być to przesunięcie przy uciętej 1.5 zwoju sprężynie od mercedesa.
Koło nie stoi jakoś bardzo krzywo także wydaje mi się że przesunięcie też nie musi być duże.

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 8:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie możesz odczepić amora, wziąć poziomicę, spionować koło i sobie zmierzyć? :D Swoją drogą przy zwykłym lifcie, moim zdaniem, lepsze są śruby mimośrodowe - wtedy diagnosta Ci ustawi idealnie :mrgreen:

Poza tym, sprężyna od MB _nigdy_ nie jest równa drugiej sprężynie od MB, nawet, jak są tego samego producenta ... zawsze trzeba dobierać wszystko indywidualnie :(

Mudmaster Polska pisze:
Dlatego mam chęć zrealizować pomyśl na bazie Vitary i min. 150HP.
Zaczynam od liftu żeby auto w ogóle zaczęło się prowadzić, a potem...
napisz coś więcej o zmocie - od czego serducho?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:29 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
Na razie tak jak pisałem uporządkować muszę zawieszenie, wzmocnić ramę po ma kilka miejsc które mnie niepokoją, a potem szybka sprzedaż 1.6 8v kompletnego na swap wraz ze skrzynią i reduktorem i zaczęcie poszukiwań odpowiedniego motoru.

Najprawdopodobniej BMW 1.8 IS 140HP. Silnik seryjnie przygotowany do obciążeń, lekki, z dobrą skrzynia biegów. Można go podkręcić do 160HP i przesunąć odcięcie na 7300rpm :twisted:

Tani w zakupie względem np. oryginalnego 2.0 R4 o podobnej mocy czy ciężkiego 2.0-2.5 V6

Kwestia która mnie niepokoi to misa olejowa silnika blisko dyfra. Prawdopodobnie będę musiał stworzyć nową odpowiednio wyprofilowaną.

Planuję zmieścić się w wadze 1100-1150kg z klatką bezpieczeństwa i płynami.

To tyle w skrócie :D

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:34 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
piotrk pisze:
nie możesz odczepić amora, wziąć poziomicę, spionować koło i sobie zmierzyć? :D Swoją drogą przy zwykłym lifcie, moim zdaniem, lepsze są śruby mimośrodowe - wtedy diagnosta Ci ustawi idealnie


Biorę to pod uwagę mimośrody, ale czy od samary od przednich amorów podejdą i co trzeba jeszcze przemodelować przy ich montażu???

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 10:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Mudmaster Polska pisze:
Najprawdopodobniej BMW 1.8 IS 140HP. Silnik seryjnie przygotowany do obciążeń, lekki, z dobrą skrzynia biegów. Można go podkręcić do 160HP i przesunąć odcięcie na 7300rpm :twisted:
wiesz, że za tym idzie wymiana mostów i półosi, bo się poukręcają? seryjny J20A potrafi wystrzelić w kosmos tylną półoś :mrgreen: nie mówiąc o przednich ...
Mudmaster Polska pisze:
Kwestia która mnie niepokoi to misa olejowa silnika blisko dyfra.
a do tego nieprzystosowana do pracy w przechyłach ... może trzeba chyba o tym pomyśleć, bo można zatrzeć silnik :(
Mudmaster Polska pisze:
Biorę to pod uwagę mimośrody, ale czy od samary od przednich amorów podejdą i co trzeba jeszcze przemodelować przy ich montażu???
Bierz dedykowane do Vitary, takie jak tu: http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... od_22.html.
Mam, mierzyłem, przy mercowym lifcie pochylenie koła jest identyczne z fabrycznym.
EDYTA: nic nie trzeba przemodelowywać i to jest ich wilka zaleta. Plug&play.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony pt lip 08, 2011 11:41 am przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lip 08, 2011 11:23 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Poważny warsztat macie,takie grube plany przeróbek a nie potraficie sobie poradzić z liftem vitary? :wink: :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 11:24 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
Przechyły nie są straszne dla motoru, bardziej chodzi o miejsce pod maską. W końcu to ma być auto do szybkiej jazdy, a nie turlanie się po trawersach 1km/h.

Mamy klienta od vitary 2.0 R4 który ma BARDZO ciężką nogę i 31" MT i jak na razie nic nie urwał, dlatego mnie to cieszy i daje nadzieję. Nie chcę stawiać 2 sztywnych mostów z parcha k-160 lub 260 bo to krok w tył ewolucji off-roadu w Polsce .

W sporcie niezależne jest wskazane.

Przeguby się wzmocni warsztatowymi metodami i powinno hulać :D

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 11:26 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 01, 2011 10:30 am
Posty: 11
NuVo pisze:
Poważny warsztat macie,takie grube plany przeróbek a nie potraficie sobie poradzić z liftem vitary? :wink: :roll:


Auto robię dla siebie. Z vitarami do tej pory nie mieliśmy do czynienia. Tłukliśmy głównie parchy.

Zapytać nie zaszkodzi, a po co 2 razy robić.

_________________
Mudmaster Polska


Na górę
Post: pt lip 08, 2011 11:37 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Mudmaster Polska pisze:
NuVo pisze:
Poważny warsztat macie,takie grube plany przeróbek a nie potraficie sobie poradzić z liftem vitary? :wink: :roll:


Auto robię dla siebie. Z vitarami do tej pory nie mieliśmy do czynienia. Tłukliśmy głównie parchy.

Zapytać nie zaszkodzi, a po co 2 razy robić.


To najpierw przegrzebcie dokładnie forum :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl