suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 3:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 11:29 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
http://www.puresuzuki.com/suspension1.htm

zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej kwestii jaką jest stabilność.
możesz się podnościć do nieba, ale pamiętaj że m.in. szerokość, którą będziesz to podnoszenie niwelował chcąc uzyskać "zbliżoną do fabrycznej" stabilność masz baaaaardzo ograniczoną, tym bardziej że im większe odsadzenie felgi (czy dystans), tym gorsza kierowalność na wyjebach.
a poszerzanie mostu w takim aucie mija się z celem ze względu na koszty.

pokaż lepiej tą Twoją V. i opisz w odzielnym wątku co tam Ci zmotali.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 11:58 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
czaykowski pisze:
http://www.puresuzuki.com/suspension1.htm

zapomniałeś jeszcze o jednej ważnej kwestii jaką jest stabilność.
możesz się podnościć do nieba, ale pamiętaj że m.in. szerokość, którą będziesz to podnoszenie niwelował chcąc uzyskać "zbliżoną do fabrycznej" stabilność masz baaaaardzo ograniczoną, tym bardziej że im większe odsadzenie felgi (czy dystans), tym gorsza kierowalność na wyjebach.
a poszerzanie mostu w takim aucie mija się z celem ze względu na koszty.

pokaż lepiej tą Twoją V. i opisz w odzielnym wątku co tam Ci zmotali.

Faktycznie na rysunku widać też przednie amory.... ale do szybkościówki trzeba mieć inne.
Powiem Ci że na tych B6 i dość twardych spreżynach mam większą od fabrycznej stabilność mimo że auto stoi z 12-14 cm wyżej. Poza tym jeżdząc w terenie musisz mieć wysoki zawias bo zwyczjnie każda koleina czy wykrot zahaczy o ramę i staniesz... Tak na czasówce na Operacji Pomorze zatrzymało mnie na podjeździe.

Vitarę opiszę jak będzie skończony i przetestowny stage II :wink: . Na razie nie mam nawet napędu na przód :cry: :cry: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Masmo pisze:
Tak na czasówce na Operacji Pomorze


czasówka na OP to żadna czasówka - i niech to nie będzie dla Ciebie wyznacznikiem, bo wtedy rzeczywiście można mieć zapędy do liftów pod niebiosa.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 12:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
czaykowski pisze:
Masmo pisze:
Tak na czasówce na Operacji Pomorze


czasówka na OP to żadna czasówka - i niech to nie będzie dla Ciebie wyznacznikiem, bo wtedy rzeczywiście można mieć zapędy do liftów pod niebiosa.


Nie jest to dla mnie wyznacznikiem, ale widziałem też inne trasy szybkościowe. Nie mów mi że nie ma na nich kolein....

Byłeś tam?? 7 OP:Obrazek
to był piaseczek rozryty przez samochody przede mną. Za chwilkę na podjeździe zatrzymało mnie. Lift jakieś 5 cm, opony 235/75R15. Na tym zawisie jaki mam teraz przeszedłbym górą a stabilność na zakretach jest lepsza :!: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 12:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
W sprawie Jimnego na tych amorach z czech...amorki bajka...swietnie pracuja ale za wysoko go wyliftowali i auto wogole nie jest stabilne :( Fajnie sie tym jezdzi po woli ale jak sie czlowiek rozpedzi to delikatny ruch kierownica i boczek zaliczony....

W sprawie zawiech calmini to nasluchalem sie tylko zlych opini...na nasze warunki sie nie nadaje a na pewno nie na szybkosciowki....

A co to to "polskie calmini" ??

@Masmo a te B6 to dluzsze sa od orginalów ?? Jesli tak to o ile...bo bez sensu jest robic lift 10 cm a amory o takiej samej dlugosci jak byly...to wogole nie bedzie pracowac... Old Man robi np amorki 4 cm dluzsze i zakladasz dystanse 4 cm lub sprezyny 4 cm dluzsze i wsio jest ok...no ale old man nie nadaje sie do scigania...

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 1:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Masmo pisze:
Nie jest to dla mnie wyznacznikiem, ale widziałem też inne trasy szybkościowe. Nie mów mi że nie ma na nich kolein....

Byłeś tam?? 7 OP:

to był piaseczek rozryty przez samochody przede mną. Za chwilkę na podjeździe zatrzymało mnie. Lift jakieś 5 cm, opony 235/75R15. Na tym zawisie jaki mam teraz przeszedłbym górą a stabilność na zakretach jest lepsza :!: .


za mały but :wink:
brak opon.
jazda koleiną zamiast próbować ją ominąć skoro możliwości gładkiego przejazdu brak.
wiele jeszcze można pisać i teoretyzować na podstawie zdjęcia ...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 1:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Cybm pisze:
@Masmo a te B6 to dluzsze sa od orginalów ?? Jesli tak to o ile...bo bez sensu jest robic lift 10 cm a amory o takiej samej dlugosci jak byly...to wogole nie bedzie pracowac... Old Man robi np amorki 4 cm dluzsze i zakladasz dystanse 4 cm lub sprezyny 4 cm dluzsze i wsio jest ok...no ale old man nie nadaje sie do scigania...

Amory są do seryjnego auta. Lift jest załatwiony przy pomocy dystansu pod amor. Tak jest w Calmini i tak w praktycznie w każdym innym lifcie Vitary. Nie ma możliwości zwiększenia skoku zawiesznia bo półosie nie wyrobią.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 2:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
czaykowski pisze:
Masmo pisze:
Nie jest to dla mnie wyznacznikiem, ale widziałem też inne trasy szybkościowe. Nie mów mi że nie ma na nich kolein....

Byłeś tam?? 7 OP:

to był piaseczek rozryty przez samochody przede mną. Za chwilkę na podjeździe zatrzymało mnie. Lift jakieś 5 cm, opony 235/75R15. Na tym zawisie jaki mam teraz przeszedłbym górą a stabilność na zakretach jest lepsza :!: .


za mały but :wink:
brak opon.
jazda koleiną zamiast próbować ją ominąć skoro możliwości gładkiego przejazdu brak.
wiele jeszcze można pisać i teoretyzować na podstawie zdjęcia ...

But był na tyle mocny że na zakrecie jechałem na 3 kołach (zdjęcie),
Opony faktycznie były nie zbyt
Nie było szansy jechać bokiem (wąska trasa).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 29, 2008 2:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Masmo pisze:
Nie było szansy jechać bokiem (wąska trasa).


na zdjęciu widać że miejsce jest 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 8:55 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mam do was pytanie moze macie wiecej praktyki

ktos ze Sląska niejaki Zibi buduje vitare do szybkich rajdów zwrócił sie do mnie w sprawach napedów i mostów
i mam pytanie czy wiecie
czy półoska która wytrzyma opony 33/12.5 cala wytrzyma szyblki rajd z oponami 235 maxi cros
tam sie sporo skacze z duza szybkoscia nie wiem jakie sa obciazenia :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 9:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Jak wytrzymala 33 to pewnie ze da rade :D A co do maxi to wydaje mi sie wystarcza 215 po co 235 :?:
Co do skakania to ja jeszcze swoja nie skakalem i za krotko mam zeby sie wypowiadac....Ale kumpel w poznaniu na polgonie pogial rame skaczac Vitka...wszystko wytrzymalo tylko rama zawinela sie do srodka...wiec trzeba by ja troche wzmocnic jeszcze jakos poprzecznie

@Slaw a mozesz mi powiedziec jakie gosc zmotal zawieszenie do tej Vitki ??

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 07, 2008 9:30 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
moze zle sie wyraziłem co do skoków chocdzi mi bardziej o jazde powiedzmy
ponad 100 km na godzine skok i sam moment ladowania :wink:

dam mu link do naszego forum bo mam jego fotki ale bez zgody nie zamieszcze :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl