suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 12, 2012 12:03 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
no wlasnie powiem CI ze nie wiem dlatego pytam, na dlugosc w moich zastosowaniach s1106 starcza idealnie do nie cietego focusa z orginalna gumowa podkladko od tej sprezyny, natomiast charakterystyka mnei ciekawi, ktory jest twardszy, omega czy s1106 ?

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 4:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli omega ma większą średnicę, to dobrze rokuje dla żywotności tego amortyzatora. Przecież te wszystkie super-pro off-roadowe amortyzatory mają przede wszystkim większą średnicę, zatem to może akurat być na plus. W zastosowaniach turystycznych, kiedy praktycznie nie korzysta się z maksymalnych wykrzyży i amor nie pracuje w stanie maksymalnego rozciągnięcia pewnie nie ma wielkiej różnicy w tych kilku cm długości. Zastanawiam się, czy ktoś może wie gdzie znaleźć takie katalog w którym będą podane wymiary amortyzatorów dla poszczególnych marek i modeli samochodów - długość min/max i średnica? Bo szukam i nie mogę czegoś takiego znaleźć.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 9:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
No to zakładaj poloneza :wink:


Na górę
Post: ndz sty 15, 2012 10:03 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 12, 2012 9:09 pm
Posty: 5
Witam wszystkich bo jestem nowym użytkownikiem.
Ja mam problem taki że postanowiłem sobie zrobić lift zawieszenia za pomocą oryginalnych sprężyn podkładek polibuszowych 4,5 cm tył oraz zmiany amorów zamiast kontownika pod amor oryginalny. I tu się zaczyna problem!
Na forum piszą o paru amorach: od poldka, bmki e30 oraz od omegi kombi. Ze względu na pracę w hurtowni motoryzacyjnej mogłem dokonać pomiarów tych trzech amorów

vitka standard- długość ok 50cm skok 30 oraz srednica ucha 12 szerokość tulejki w uchu 37,5mm
bmw e30- długość ok 54,5cm skok 33 oraz srednica ucha 12 szerokość tulejki w uchu 40mm
omega - długość ok 65cm skok 35 oraz srednica ucha 15 szerokość tulejki w uchu 45mm

amorów do poldka nie zmierzyłem bo są bardzo trudno dostępne:/ więc w grę wchodzą tylko te trzy
Tak jak widać omega niby jest najlepsza ale bardzo długa i trzeba by rozwiercać dolne mocowanie
Czy w moim przypadku z seryjną sprężyną oraz podkładką 4,5cm muszę robić dystans na sierżanta i które amorki najlepiej by sie sprawowały

p.s co do amorków od bmw to wyglądaja na mało wytrzymałe:/


Na górę
Post: ndz sty 15, 2012 10:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Sprawdź omega kombi tył.
Skok to trochę za duży wyszedł. Chodzi chyba o wymiar ściśniętego amora? :roll:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn sty 16, 2012 8:35 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 12, 2012 9:09 pm
Posty: 5
podawany wymiar skoku to raczej długosc samego cylindra ciezko mi było zmierzyc skok amora. Nie zmienia to faktu ze omega jest bardzo długa i nie wiem czy bedzie to wspołgrało z podkładka 4,5cm i seryjna sprezyna. Oraz czt bedzie potrzebny dystans nq wale i sierzancie?


Na górę
Post: pn sty 16, 2012 12:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Co do omegi kombi to dostałem takie info dotyczące wymiarów tego amirtyzatora firmy Optimal:

Witam.Podaje wymiary amortyzatora:

- calkowita dlugosc amortyzatora scisnietego (od konca sruby do srodka otworu) - 380mm

- calkowita dlugosc amortyzatora rozciagnietego - 600mm

- srednica tulei wew - 15mm

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn sty 16, 2012 6:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:15 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 16, 2012 10:59 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 12, 2012 9:09 pm
Posty: 5
Właśnie tego się boję! ale może wypowie się ktoś kto takie coś montował
A jakbym montował omegi to z jakimi sprężynami by to grało i wtedy to już na pewno trzeba by wstawiać dystans na sierżanta
Ale wolałbym zostać przy mojej pierwotnej opcji czyli podkładki pod oryginalne springi


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 4:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
to amor e30 u ciebie będzie git , ja mam większy lift i e30 też pasi
ale chyba zmienię na omegę ,może będzie troszkę większy wykrzyż .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: wt sty 17, 2012 11:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli dobrze wyczytałem na forach dla miłośników beemek, to amor od BMW e36 powinien być dłuższy, czyli dawać większy wykrzyż. W dodatku ma większą średnicę, więc powinien być mocniejszy. Plus jest taki, że nie trzeba dotaczać tulejki, bo średnica dolnego mocowania jest jednakowa. Minus z kolei - w zestawie zazwyczaj nie ma osłony.
Ciężkie jest życie motacza ;)

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 7:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Porównanie amora seria z lublinem tył:
Obrazek
Obrazek

wymiary ściśnięty-rozciągnięty +- 0,5cm
seria 30-48cm
lublin tył 34-54cm

Do lublina trzeba dorobić górne mocowanie czyli w przybliżeniu +3cm na rozciągnięciu lub uciąć górne ucho i przyspawać śrube M10
Do dolnego mocowania trzeba dotoczyć tulejki redukujące.


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 9:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Metrówka jakaś znana :wink: Hmm to chyba omega kombi lepsza :?:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 9:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
BARTEK W. pisze:
Metrówka jakaś znana :wink: Hmm to chyba omega kombi lepsza :?:

:mrgreen:

Omega kombi jest moim zdaniem lepsza :wink:

W sumie teraz jak LR czeka na montaż i bedzie z tyłu to taki wielki wykrzyż nie jest mi potrzebny.


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 10:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Aż ciekaw jestem Twych spostrzeżeń z jazdą na codzień z LR

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl