suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 23, 2011 11:12 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 09, 2011 10:59 am
Posty: 43
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Wiele osób narzeka na twardość tylnego zawieszenia na springach od felicji więc nasuwa mi się pytanie czym zastąpić owe sprężyny by amorki nie dobijały co pewnie skraca ich żywotność.

Na forum przeczytałem, że lepszym rozwiązaniem do longa będą sprężyny od samary ale czy ktoś ma taką konfigurację u siebie? I jak to się sprawdza w terenie.

2 tygodnie temu kupiłem swoją vitarkę sprowadzoną z niemiec. Stan podłogi oraz ramy oceniam na idealny. Na prawdę nigdzie nie jest zgnita, żadnych dziur. Napędy sprawne, nic nie hałasuje i nie trzeszczy - prócz plastików. Natomiast od samego początku problem był z temperaturą płynu chłodzącego. Wskazówka wychyla się lekko ponad tą przerwę miedzy białym paskiem i dalej nie chce iść. Termostat wymieniłem. Grzeje idealnie. Visco pracuje chyba dobrze - tzn kręci się cały czas i predkosć wzrasta wraz z obrotami silnika. Więc o co chodzi? Moze miał ktoś podobny problem i go rozwiązał. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam.

Dodam że motor to 1.6 16v rocznik 91.

_________________
Tel. 885057577


Na górę
 
Post: pt gru 23, 2011 11:35 am 
Co do liftu się nie wypowiadam, ale jeśli chodzi o wskaźnik temperatury-ten typ ponoc tak ma. Ja muszę się zdrowo napracować, żeby wskazówka chciała podejść do połowy :D . Jak już dojdzie to natychmiast spada do poziomu 1/4 skali...


Na górę
   
 
Post: pt gru 23, 2011 11:46 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Primo - felicja do longa za miętka jest. Czytamy forum dokładniej - jest temat o sprężynach po za tym poczytaj co inni zakładali w tematach gdzie opisują swoje samochody.

Drugie primo - skoro układ chłodzenia sprawny to proponuję sprawdzić/wymienić czujnik temperatury wody. W vitarach jest taka przypadłość że zazwyczaj wskazówka przy normalnej temperaturze (ciepły silnik) pokazuje 1/3 skali ewentualnie dochodzi do 1/2 skali.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 
Post: pt gru 23, 2011 12:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 09, 2011 10:59 am
Posty: 43
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
NuVo pisze:
Primo - felicja do longa za miętka jest.


Przecież to samo napisałem i dlatego pytam się o alternatywę.

NuVo pisze:
Czytamy forum dokładniej - jest temat o sprężynach po za tym poczytaj co inni zakładali w tematach gdzie opisują swoje samochody.


Owszem jest bardzo dużo tematów o sprężynach ale co ludzi to opinii. Dlatego chciałbym żeby wypowiadali się tu ludzie którzy jeżdżą longami na innych sprężynach/amorkach i sobie chwalą.

NuVo pisze:
Drugie primo - skoro układ chłodzenia sprawny to proponuję sprawdzić/wymienić czujnik temperatury wody. W vitarach jest taka przypadłość że zazwyczaj wskazówka przy normalnej temperaturze (ciepły silnik) pokazuje 1/3 skali ewentualnie dochodzi do 1/2 skali.


Dzięki za podpowiedź ale który to czujnik temperatury bo koło termostatu wchodzą jakby 2 czujniki - jeden wyżej drugi niżej.

Wskazówka przemieszcza się może o pół centymetra, nie więcej więc nie wiem czy coś nie tak czy tak ma być.

_________________
Tel. 885057577


Na górę
 
Post: pt gru 23, 2011 5:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
mam tak samo z temperaturą 1/4 skali na zagrzanym silniku jest ok . jak jadę w błocie i kręce silnik do odcinki to wzrasta do 2/4 skali i nie idzie dalej , jak odpuszczę gazu to odrazu schodzi na 1/4 . Tak niby vitary mają .

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
 
Post: sob gru 24, 2011 1:19 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr lis 09, 2011 10:59 am
Posty: 43
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
No więc problem temperatury rozwiązazany. Pozostał problem ze zbyt małą twardością tylnego zawiesznia. Rozwiązał ktoś go?

_________________
Tel. 885057577


Na górę
 
Post: sob gru 24, 2011 1:39 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tak:

viewforum.php?f=12

Wesołych Świąt!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl