suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 06, 2015 9:12 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jesli liczyles sile rozciagajaca czyli sile z jaka dziala sprezyna na amortyzator to policzyles dobrze. Ta sila jest mniejsza przy dluzszym wahaczu. To samo wynika z moich obliczen. Sprezyna mniej pomaga. Sila F2 u mnie - czym dluzszy wahacz tym mniejszy wplyw tej sily na amortyzator.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz cze 07, 2015 9:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
No do tych samych wnioskow doszedlem strone wczesniej ale nie chcialo mi sie tego liczyc.
Dzieki Danthe za obrazowosc ;)


Na górę
Post: ndz cze 07, 2015 9:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Danthe się postarał.
trza by się złożyć na paczkę krakersów dla niego :mrgreen:

Ps.
z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że dłuższe wahacze z twardym amorem jak np Dobinsons nawet przy miękkiej sprężynie daje rade.
W Justynki Vitarze wahacz są poszerzone o jakiej 7 czy 8 cm ! na stronę i dobisons daje sobie z tym świetnie rady (jak na razie tylko 2 rajdy przejechane więc nie wiem jak na dłuższą metę)

PS.
Tu na początku filmu widać jak te długie wahacze uginają twarde sprężyny jak masełko (amortyzatory IronMan dwu letnie czyli na wykończeniu)
https://www.youtube.com/watch?v=IA_jP8oEUBs

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz cze 07, 2015 10:10 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
trza by się złożyć na paczkę krakersów dla niego :mrgreen:

Krakersów bez piwa nie tykam :)
A ze słodyczy to holenderskie półsłodkie z czekoladą poproszę :)
radzik071 pisze:
z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że dłuższe wahacze z twardym amorem jak np Dobinsons nawet przy miękkiej sprężynie daje rade.

Trzeba tylko pamiętać że w takiej konfiguracji amor dostaje bardziej w kość.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 08, 2015 9:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
można by się spierać. Zależy jak jest używane auto i jak jest wszystko dobrane skokami...

jak amor ma mało skoku w dół jak to zazwyczaj bywa w liftowanych Vitarach to twarda sprężyna może bardziej narozrabiać przy dobiciach rozciągając amora

wg mnie lepiej jest mieć miękką sprężynę i twardy amor niż odwrotnie

albo zainwestować w "haltpasy" i porządne odboje i wtedy amor przeżyje duuuużo dłużej katowanie w terenie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt cze 09, 2015 7:00 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
można by się spierać.

Z faktami się nie da dyskutować :) Amor musi przerobić na ciepło więcej niutonów. Problem w tym, że jest niewielki wybór zamienników w rozsądnej cenie.
radzik071 pisze:
jak amor ma mało skoku w dół jak to zazwyczaj bywa w liftowanych Vitarach to twarda sprężyna może bardziej narozrabiać przy dobiciach rozciągając amora

To fakt. To jest chyba bardziej szkodliwe niż dobijanie w drugą stronę.
radzik071 pisze:
wg mnie lepiej jest mieć miękką sprężynę i twardy amor niż odwrotnie

Czyli mocniejszy amor, który więcej wytrzyma - chyba we wniosku nr 2 coś o tym było :)
radzik071 pisze:
albo zainwestować w "haltpasy" i porządne odboje i wtedy amor przeżyje duuuużo dłużej katowanie w terenie.

To jest najlepsze rozwiązanie, ale w przeprawowej konfiguracji nie zawsze konieczne, jeśli nie jeździsz w XC.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 2:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
tak to widzę
zakładamy model statyczny:
zakładamy że:
nacisk na koło to 500 kg (5000 N)
R1=1m, R2=0,5m
F1*R1=F2*R2
wynika ze aby utrzymać samochód na żądanej wysokości sprężyna musi oddziaływać siłą 10000 N

teraz wydłużamy wahacz o 0,5m, sprężyna pozostaje w tym samym miejscu
R1= 1,5m R2= 0,5m
F1*R1=F2*R2
wynika że aby utrzymać samochód na tej samej wysokości musiny zastosować sprężynę która będzie oddziaływała z siłą 15000 N



teraz załózmy że samochód spada z wysokości 0,5m
samochód na wysokości 0,5m od podłoża posiada energię potencjalną.
Ep= m*g*h
Ep= 500[kg]*10[m/s^2]*0,5[m]
Ep= 2500 [J]
ta energia jest do pochłonięcia przez amortyzator, amortyzator ma tłumić czyli pochłaniać energię, daną pracę ma wykonać na odcinku 0,2m [zakładamy]
1J=1N*1m
Fa- siła oddziaływania amortyzatora
Fa=12500[N]- siła tłumienia o ile założymy że tłumienie jest jednostajne w drodze [0,2m] a sprężyna jest nieskończenie długa,


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 7:49 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A zależność siły sprężystości od wychylenia?
Przyjmijmy że liniowo: F = k*x

Dodatkowo w ściśniętej sprężynie też zgromadzi się energia:
Ep = (k * x^2)/2

k - wsp. sprężystości
x - przesunięcie

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 8:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
danthe pisze:
A zależność siły sprężystości od wychylenia?
Przyjmijmy że liniowo: F = k*x

Dodatkowo w ściśniętej sprężynie też zgromadzi się energia:
Ep = (k * x^2)/2

k - wsp. sprężystości
x - przesunięcie

racja.
właśnie trzeba odróżnić rolę sprężyny od roli amortyzatora, sprężyna ma za zadanie utrzymać samochód na żądanym poziomie. wszelkie siły wywodzące się z ruchu ma pochłaniać amortyzator, idealnym modelem jest sprężyna o nieskończonej długości która nie zależnie od wychylenia będzie działać tą samą siłą, z tego też powodu ci których stać zakładają coilovery.
no ale my nie mamy coiloverów w kosmos dlatego też, sprężyna w miarę uginania oddziałuje większą siłą niż w stanie spoczynku pojazdu, pytanie teraz jak w rzeczywistości wygląda ta relacja.
ale na podstawie tej teoretycznej analizy twierdzę że po przedłużeniu wahaczy amor dostanie tą samą porcję dżuli do zjedzenia ewentualnie nawet mniejszą, warunek to zastosowanie sprężyny która po przedłużeniu wahacza postawi samochód na tą samą wysokość.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 9:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
gutek.a4 pisze:
ale na podstawie tej teoretycznej analizy twierdzę że po przedłużeniu wahaczy amor dostanie tą samą porcję dżuli do zjedzenia ewentualnie nawet mniejszą, warunek to zastosowanie sprężyny która po przedłużeniu wahacza postawi samochód na tą samą wysokość.

Dokładnie to samo wynika z moich obliczeń :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 9:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
danthe pisze:
gutek.a4 pisze:
ale na podstawie tej teoretycznej analizy twierdzę że po przedłużeniu wahaczy amor dostanie tą samą porcję dżuli do zjedzenia ewentualnie nawet mniejszą, warunek to zastosowanie sprężyny która po przedłużeniu wahacza postawi samochód na tą samą wysokość.

Dokładnie to samo wynika z moich obliczeń :)

no nie pamiętam żebym się z Tobą nie zgodził :D
generalnie podważyliśmy twierdzenie z początku dywagacji :mrgreen:

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr cze 17, 2015 6:47 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
gutek.a4 pisze:
..
generalnie podważyliśmy twierdzenie z początku dywagacji :mrgreen:


które ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr cze 17, 2015 12:34 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Twierdzenie o "zmiękczeniu" amortyzatora w wyniku przedłużenia wahacza

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt lip 21, 2015 10:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
I jeszcze jedno o amortyzatorach dobinsons, wygłem jeden w banan, gdzie to teraz kupić?

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr lip 22, 2015 7:12 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
pisz do Justynki: kontakt@radzikone.pl

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl