suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 05, 2012 11:52 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 22, 2010 9:44 pm
Posty: 56
Witam Forumowiczów,
Od prawie roku mam w 2.0 16v tzw forumowy lift ( przód podkładki i odwrócone mocowanie, tył Felicja i polonez, dystans sierżant ). Im dłużej, tym miej jestem z niego zadowolony ( w sumie nigdy nie byłem ;)) Auto jest twarde, nie zapewnia nawet minimum komfortu i prowadzi się jak taczka. Na szybkich, nierównych odcinkach szutrowych auto prawie nie do opanowania. Nie mam budżetu na pełne zestawy typu OME. Szukam zatem czegoś bardziej ekonomicznego. Na allegro są dostępne sprężyny i amortyzatory Dobinsons. Wg sprzedawców zapewniają 2 cale liftu. Wydają sie dobrą alternatywą dla Ironmana, który ma średnie opinie. Pomysł jest aby założyć komplet sprężyn oraz tylko tylnie amory Dobinsons. Przednie amory jak wiadomo są najdroższe i tutaj budżet nie ogarnie. Zostałyby zatem seryjne na odwróconym mocowaniu. Będę wdzięczny za komentarz i opnie użytkowników, którzy mieli jakieś doświadczenia z Dobinsonsem :)

_________________
Vitara 2.0 16v


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 12:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
Dobinsons nie bedzie kanapa!!! to jest twarde zawieszenie!!!
a jak Ci za twardo to wroc do seryjnej vitary (sprezyny + amory) i daj tylko podkladki pod sprezyny,
przod amora odwoc mocowanie a z tylu daj dystans lub znien na dluzy np omega.
to jest chyba najprostrza droga do fiftu przy jednoczesnym zachowaniu seryjnego komfortu.

_________________
Rower


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 5:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
jak dałem wyższe sprężyny i odpowiednio nie porzedłużyłem amorów to też mi sie wydawało że twarda jest jak... po przedłużeniu(odwrócenie mocowania dużo nie dało musiałem dać dystans) było dobrze aż padły amory z przodu i teraz jest kanapa , w terenie elegancko tylko na asfalcie niemożna "szaleć" chyba ich nie zmieniam bo dobrze się jeździ , no jak dostaną duży luz to wtedy raczej trzeba :wink:

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 5:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
dero686 pisze:
było dobrze aż padły amory z przodu i teraz jest kanapa , w terenie elegancko tylko na asfalcie niemożna "szaleć" chyba ich nie zmieniam bo dobrze się jeździ , no jak dostaną duży luz to wtedy raczej trzeba :wink:

W terenie elegancko na padniętych amorkach, dziwne :shock:
A półosiek Ci niewyrywa? Chyba,że most obnizyłeś :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 5:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
już nic nie wyrywa , nie są tak padnięte że mają już luz pare cm (miałem tak w tylnich że miały luz - 5cm latały) , poprostu chodzą już bardzo lekko w porównaniu z nowymi :wink:

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 7:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Ja mam od 10 miesięcy Ironmana sprężyny + amory Średnia twardość B. ( A to standard a C to Najtwardsze .
Nie wiem czy do naszych Vitar z cięższym silnikiem 2.0 nie powinny być sprężyny od Grand Vitary albo te twardsze od Vitary 1.6 ?

Vitara poszła w górę 10 cm. od tego co było a była gleba :shock:

Amory pełen komfort grubsze, Mocne , tylne 5 cm dłuższe , przednie 4 cm dłuższe .
Sprężyny po 5000 km siadły więc podłożyłem podkładki 3,5 cm. i teraz jest OKI.
Pod amory przednie zastosowałem 2cm podkładki pełne stalowe z przesunięciem anty tatra 1cm własnej produkcji .


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony pt sty 06, 2012 2:15 pm przez RDZIKI1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sty 05, 2012 7:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Moje ironmany (przednie), cały czas w dobrej kondycji, bardzo dobrze pracują

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 7:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lis 25, 2011 6:05 pm
Posty: 244
Lokalizacja: POLSKA
Podkładki


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 7:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
adacho pisze:
Witam Forumowiczów,
Od prawie roku mam w 2.0 16v tzw forumowy lift ( przód podkładki i odwrócone mocowanie, tył Felicja i polonez, dystans sierżant ). Im dłużej, tym miej jestem z niego zadowolony ( w sumie nigdy nie byłem ;)) Auto jest twarde, nie zapewnia nawet minimum komfortu i prowadzi się jak taczka. Na szybkich, nierównych odcinkach szutrowych auto prawie nie do opanowania. Nie mam budżetu na pełne zestawy typu OME. Szukam zatem czegoś bardziej ekonomicznego. Na allegro są dostępne sprężyny i amortyzatory Dobinsons. Wg sprzedawców zapewniają 2 cale liftu. Wydają sie dobrą alternatywą dla Ironmana, który ma średnie opinie. Pomysł jest aby założyć komplet sprężyn oraz tylko tylnie amory Dobinsons. Przednie amory jak wiadomo są najdroższe i tutaj budżet nie ogarnie. Zostałyby zatem seryjne na odwróconym mocowaniu. Będę wdzięczny za komentarz i opnie użytkowników, którzy mieli jakieś doświadczenia z Dobinsonsem :)


Jakie masz dystanse nad springami z przodu?
Bardziej przód podskakuje czy tył?

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 6:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 23, 2010 2:19 pm
Posty: 23
Lokalizacja: kraków
Posiadam całe zawiesznie dobinsons i to prawda , że jest to twarde zawiesznie ale strachu nie ma w terenie że cos nie wytrzyma idzie sie przyzwyczajic .

_________________
Long 2.0 TD lift 2":D
amory sprężyny Dobinsons
body lift


Na górę
Post: wt sie 14, 2012 9:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw maja 31, 2012 7:29 am
Posty: 140
Lokalizacja: Jędrzejów
mieciu pisze:
Posiadam całe zawiesznie dobinsons i to prawda , że jest to twarde zawiesznie ale strachu nie ma w terenie że cos nie wytrzyma idzie sie przyzwyczajic .

Jak ktoś nie jeździł seryjnym samurajem z klapniętymi resorami to nie wie co to twarde zawieszenie ;) dobinson jest akurat w teren, sztywno i sprężyście, nie dobija na dziurach i auto pewniej się prowadzi.

_________________
Vitara 2.0 16V Cross Country
https://www.facebook.com/sukcesrallyteam


Na górę
Post: pn maja 04, 2015 6:50 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 07, 2014 8:22 am
Posty: 72
Lokalizacja: krk
Ile kosztują amorki Dobinson's na przód i czy mają większy skok od oryginałów?

_________________
GV1 '01 2.5 V6 Automat


Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2015 7:52 am przez danthe, łącznie zmieniany 1 raz.
przeniesiony do odpowiedniego tematu


Na górę
Post: pn maja 04, 2015 4:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
W google się wszystko znajdzie tylko trzeba chcieć a nie pytać i czekać aż ktoś za lenia znajdzie :x :lol: http://dobinsons.pl/index.php?lang=1 , cennik https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 1466,d.bGg GS57-620 przednie, GS57-620 tylnbe. Albo szukaj po sklepach co się zajmują sprzedażą zawieszeń off road. :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt maja 19, 2015 10:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2012 9:29 pm
Posty: 127
Lokalizacja: Sucha B. Krystiansund
Jeżdziłem kiedyś Patrolem i Landrowerem znajomych, i naprawde tymi autami można spędzić cały miesiąc w terenie.
Właśnie dzieki miękim zawieszeniom... Poranną dziurawą drogą kawe można pić.
A Vitara to nadal hardcore..

Mi się wydaje że powinniśmy mieć amor z regulacją tłumienia i odbicia, coś jak te.
http://www.profender4x4.pl/ wtedy każdy sobie by mógł ustawić zawiach jak lubi..

_________________
People Passion Adventure
Vitara RGB 2.0 TDi Amor przód MB Srinter, dyfry 1,6 opancerzona w
zderzaki i płyte, wyciągara, bagażnik, progi
i hi-lift w środku


Na górę
Post: czw maja 21, 2015 9:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
monzo pisze:
Ile kosztują amorki Dobinson's na przód i czy mają większy skok od oryginałów?


dopiero co kupiłem do naszej białej zmotki przednie dobinsony GS57-620 (dłuższe o ~4cm)
amor naprawdę rewelka ! nie wiem ile czasu wytrzyma ale jak na razie po 1 rajdzie rewelacja.

miałem je po jakieś 3XX zł /szt - jak chcesz to pisz na PW to coś załatwię

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl