suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 7:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 8:43 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Czy to prawda, że sprężyny od merca się sklepują?

Podobno tak, ale ja przejechałem jakieś 800 km po czrnym i kilka razy z butem w podłodze po dziurach i prawie nie siadły (200 benzyna wzmacnianie +B6) więc wymieniłem na 200 benzyna standart i zaobaczymy...

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 11:49 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Heh - twardość jest fajna - choć męcząca w mieście - ale do tego idzie się przyzwyczaić... :)

Tylko się zaczynam sam siebie bać :) Zawsze (na std sprężynach) powyżej 80 się nie dało jechać - tak bujało i huśtało...Teraz się dobrze trzyma - i noga sama idzie :roll:

Sprężyny się ładnie poddają - nie wracają jakoś super szybko - odczucie podobne jak w focusie siostry :wink: - Czyli stywno, twardo, ale dobrze się prowadzi...

Za to inną rzecz zauważyłem - zaczął mi ściągać podczas hamowania... Może mi kogoś polecicie w okolicach 3city dobrego do terenówek, kto nie popuka w głowę za lifta? Bo z hamulcami to ja wolę nie robić eksperymentów.

Pozdr!

PS. Jak oceniacie ze zdjęć lifta?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 12:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
PS. Jak oceniacie ze zdjęć lifta?

Zrób zdjęcia w terenie na jakimś wykrzyżu.
Na oko strasznie wysoko stoi. Pewnie spreżyna naciąga amortyzator i przód praktycznie nie pracuje dlatego tak dobrze się trzyma :wink: . Ale u mnie jest to samo, liczę na to że spreżyny usiądą, chyba że wcześniej ja zginę z ręki mojej żony :wink: .
BTW Focus jest jakby trochę bardziej komfortowy :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 12:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jak jedziesz i wjedziesz w taką głębszą studzienkę, to jak Ci się auto zachowuje, a jak powinno się zachowywać?

Załóżmy, że odbywa się to przy prędkości miejskiej - 50 - 60 km/h

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 1:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Jak jedziesz i wjedziesz w taką głębszą studzienkę, to jak Ci się auto zachowuje, a jak powinno się zachowywać?

Załóżmy, że odbywa się to przy prędkości miejskiej - 50 - 60 km/h


Powinno być sprężyste ugiącie i powrót płyny do pozycji wyjściowej. A jak masz amortyzator napięty sprężyną to będziesz miał lekkie ugięcie i zaraz dobicie do górnego punktu (nie płynne). Nie wiem czy zrozumiale napisałem. Zawiesznie powinno mieć możliwość skoku i w górę i w dół.
Wczoraj montowałem spreżyny merca (całe) do mojego liftu i przy podnośniku pod wahaczem brakowało jakiś 1,5 cm do założenia sworznia. Jak spreżyna się wypracuje jak koledzy twierdzą o jakieś 5 cm to będzie skok jakieś 3,5 cm w górę. Mam nadzięję że doczekam tego. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 1:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No u mnie tak jest...Choc nie zawsze - zalezy od dziury.

Moze sie az o 5 cm wypracowac?? :o

Mi potrzeba kole 2 cm :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 1:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Moze sie az o 5 cm wypracowac?? :o

Podobno, ale mowa o 200 benzynie, 300D pewnie nie siądzie aż tyle jeśli wogóle :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 13, 2008 9:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A Ty mialeś 200 benzyne scietą 2 zwoje? Hmmm - ja chyba bede musial zmienic te sprezyny, bo jest za twardo..Fajnie sie jezdzi, ale jest za twardo :(

Ja bym zrobil 200 benzyne (lub 200 diesel - co lepsze?) sciete o 1.5 zwoja, to byloby oki?

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 8:47 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
A Ty mialeś 200 benzyne scietą 2 zwoje? Hmmm - ja chyba bede musial zmienic te sprezyny, bo jest za twardo..Fajnie sie jezdzi, ale jest za twardo :(
Ja bym zrobil 200 benzyne (lub 200 diesel - co lepsze?) sciete o 1.5 zwoja, to byloby oki?
Pozdr!

Ja miałem używane spreżynki (sam nie wiem od jakiego modelu) ucięte ponad 3 zwoje:
Obrazek
Autko było za nisko (trochę). Lift rzędu 4 cm, ale jak na mój gust przy seryjnych amorach było też za miekko.
Dziś i więcej jutro (traska 370 km :!: ) będe testował 200 benzyna. Dam znać jakie odczucia.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 14, 2008 12:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
No jestem po pierwszej przejażdzce....
Rożnica w twardości (lub/i) wysokości jest duża między 200 benzyna standart a 200 benzyna wzmocnione :!: Koła praktycznie po postawieniu auta na koła były sporo mniej skoszone (\ /). Spreżyny pracują i komfort mimo B6 jest duuużo większy. Za to widzę że ugięcie jest zauważalnie większe i może być problem (mimo podcięcia) przycierania koła na wykrzyżach o nadkole :roll: . Kurcze wygląda że spreżyna powinna by lekko niższa a minimalnie twardzsza, albo jakieś progresywne :roll: :?: :?: .
Ale jak na dzień dzisiejszy jestem super zadowolony. Auto trzyma się bajecznie i komfort jest znośny.
Montujcie od 200 benzyny i zmieńcie te kichowate seryjne amory na twardsze.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 1:39 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Właśnie kupuję sprężyny od 200 benzin.

Jakie amorki mogą być?

Bilsteiny strasznie drogie :(

Czy na 200 Benzin obciętej o 1.5 zwoja (tego nie płaskiego - płaskiego nie ruszam) i std amorach obróconych na mocowaniu będzie OK?

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 2:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
A czy ktoś ma winde z przodu + sprężyny od 200 ? zwykłe? wzmocnione?

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 2:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
kosciej pisze:
Jakie amorki mogą być?
Bilsteiny strasznie drogie :(


a te bilstainy to chcesz standart czy B6? jak zwykle, to moze cos taniej pomoge, daj znac na prv.

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 4:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
@Masmo, jakie ja chce??

:D

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 15, 2008 10:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Właśnie kupuję sprężyny od 200 benzin.

Jakie amorki mogą być?

Bilsteiny strasznie drogie :(

Czy na 200 Benzin obciętej o 1.5 zwoja (tego nie płaskiego - płaskiego nie ruszam) i std amorach obróconych na mocowaniu będzie OK?

Pozdr!


Przejechałem dziś pół Polski i już nic nie wiem :roll: :wink: .
Znów mam wrażenie że 200 benzin za miekkie jest. Wsiadł na prawy fotej duży facet i auto siadło na prawo :shock: . Ideałem może byłyby ciut twardsze i ciut krótsze. :roll:
Albo ja za dużo chce na raz: wyliftowany, komfortowy dobrze trzymający się to się chyba nie da....

Może spróbuj jak i tak już są na straty skrócić o jeszcze jeden albo 1,5 zwoja te od 300 D. Będziesz przynajmniej wiedział więcej. :wink:
Ja jeszcze obciołem o 1/4 zwoju więcej niż pierwotnie (zdjęcie) i zawiesznie pracowało prawidłowo, lift nie był jakiś specjalnie duży (ok 4 cm) ale przynajmniej pracował prawidłowo. Więc przy podobnej wysokości możesz mieć sztywnejszą prawidłową pracę :roll: i może to być właśnie to. Możesz spróbować to tak dopasować żeby jak rozkręcisz 3 śruby sworznia wahacza i postawisz podnośnik pod wahacz amortyzator był maksymalnie rozciagiety ale dało się skręcić śruby bez naciagania. Nie jestem zwolennikiem spreżyn naciagniętych amortyzatorem. Takie zawiesznie "nie robi".

BTW ja mam B6-ki....

michal_cobra pisze:
A czy ktoś ma winde z przodu + sprężyny od 200 ? zwykłe? wzmocnione?

Gajson ma 200 benzin standart i windę. Ma też podkładki gumowe bo siadły mu za mocno.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl