suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 12:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 9:33 pm
Posty: 85
Lokalizacja: CHEŁM/lubelskie
jaką fi mają wasze spręzyny??

bo mierzyłem na e-klase z 90r. i miały 12cm

a mi trafiły się 13cm i niespecjalnie układają się

_________________
vitara 3d kl71-30" ,wahacze rurowe-mojej roboty,tarcze tył,wyciągarka escape evo,stalowe zderzaki
T:502092084


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 1:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Kupiłem właśnie sprężyny od 200 benzyny (Suplex 19020). I teraz przeczytałem od @Masmo. Co do tych od 300D, to nie sądzę, żeby było lepiej po obcięciu..One mi się ledwo uginają i nie wiem, czy je niszczyć, bo może mi się uda te sprzedać mimo podcięcia 8)

Spróbuję założyć te...Tylko ile podciąć?1 zwój, wcale nie obcinać?1.5?

A jak mi się za bardzo ugną?
Jak to wytestować łatwo?

Bo zakładanie i wyciąganie to jest masakra z przodu :(

Może by mi to w jakimś zakładzie zrobili porządnie?

Bo ja trochę nie mam czasu na kilka dni testów i musiałbym trochę dużo narzędzi kupić...Wolę dłubać w silnikach :roll:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 9:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Kupiłem właśnie sprężyny od 200 benzyny (Suplex 19020). I teraz przeczytałem od @Masmo. Co do tych od 300D, to nie sądzę, żeby było lepiej po obcięciu..One mi się ledwo uginają i nie wiem, czy je niszczyć, bo może mi się uda te sprzedać mimo podcięcia 8)

Spróbuję założyć te...Tylko ile podciąć?1 zwój, wcale nie obcinać?1.5?

A jak mi się za bardzo ugną?
Jak to wytestować łatwo?

Bo zakładanie i wyciąganie to jest masakra z przodu :(

Może by mi to w jakimś zakładzie zrobili porządnie?

Bo ja trochę nie mam czasu na kilka dni testów i musiałbym trochę dużo narzędzi kupić...Wolę dłubać w silnikach :roll:


Musisz obciąć :!: Ja mam nie obciętę przy innych wahaczach, większym dystansie i obniżonym moście :!: :!: Pytanie tylko ile. Spróbuj trochę mniej niż na za pierwszym razem.

Odkręć trzy śruby przy sworzniu i odchyl wahacz w dół. Dużo łatwiej niż przy użyciu ściągaczy.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 9:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem czy dam radę je odkręcić...
Jakie tam są śruby?

U mnie wszystko zaspawane - próbowałem odkręcić wachacz cały - nie dałem rady - odkręciłem nakrętki, ale śrub nie udało mi się wyjąć...

Zobaczymy...

Czy odkręcając sworzeń muszę odkręcić amorek?
Bo coś mi się wydaje, że chyba nie...

Z jaką siłą później je dokręcać, żeby nie urwać?

Czyli robię tak:
- odkręcam stabilizator
- odkręcam sworzeń (3 śruby)
- powoli opuszczam lewarek pod wachaczem...

I nie muszę wyciągać półosi, odpinać przewodów hamulcowych, odkręcać amorka u góry...Dobrze myślę?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 10:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Nie wiem czy dam radę je odkręcić...
Jakie tam są śruby?

U mnie wszystko zaspawane - próbowałem odkręcić wachacz cały - nie dałem rady - odkręciłem nakrętki, ale śrub nie udało mi się wyjąć...

Zobaczymy...

Dobra nasadowa i oczkowa 17-ka, WD40 i powinno pójść. Śruby są mocne nie powinienieś ukręcić. Co prawda mi było łatwo bo Sławek odkręcał je tydziń temu. :wink:
kosciej pisze:
Czy odkręcając sworzeń muszę odkręcić amorek?
Bo coś mi się wydaje, że chyba nie...

Z jaką siłą później je dokręcać, żeby nie urwać?

Czyli robię tak:
- odkręcam stabilizator
- odkręcam sworzeń (3 śruby)
- powoli opuszczam lewarek pod wachaczem...

I nie muszę wyciągać półosi, odpinać przewodów hamulcowych, odkręcać amorka u góry...Dobrze myślę?


Dokładnie jak piszesz:
1. stabilizator (u mnie ten punkt odpada)
2. Podnośnik pod wahacz
3. Odkręcasz 3 śruby (ale uważaj bo jak masz naciągniętą spreżynę to może odstrzelić :!: :!: Grozi śmiercią lub kalectwem :!: :!: )
Dokładnie nic nie muszisz więcej wybebeszać.

Zakłądając będziesz miał kontrolę czy dość uciołeś. Jeśli nie da się załapać śrub znaczy że trzeba jeszcze obciąć. Sławek mi radził żeby przykecać na smar żeby można było później odkrecić ale trzeba wtedy sprawdzać czy się nie odkrecają.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 10:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Do ostatnich przeróbek sobie kupiłem taki fajny podnośnik hydrauliczny, podjeżdzany. Dobrze trzyma...

Bo ten firmowy suzuki, to mi odstrzelił i się cieszyłem, że mnie nie było w pobliżu (wstałem rozprostować plecy) 8)

Dobra - spróbuję w przyszły weekend o ile mi coś nie wypadnie 8)

PS.
Może ktoś ma katalog SUPLEXa i sprawdziłby springi 19020?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 10:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Do ostatnich przeróbek sobie kupiłem taki fajny podnośnik hydrauliczny, podjeżdzany. Dobrze trzyma...

Też mam coś podobnego z promocji za jakies 70 zł.... ale po lifcie jest mocno za niski (chyba 37 cm) :wink: muszę kupić coś co przynajmniej na 50 cm podjeżdza.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 10:28 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Heh - jak mi za nisko, to sobie układam płytę chodnikową i na to podnośnik...A po układaniu przed domem rodzinnym kilka zostało za garażem :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 4:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Masmo pisze:
Przejechałem dziś pół Polski i już nic nie wiem :roll: :wink: .
Znów mam wrażenie że 200 benzin za miekkie jest. Wsiadł na prawy fotej duży facet i auto siadło na prawo :shock: . Ideałem może byłyby ciut twardsze i ciut krótsze. :roll:
Albo ja za dużo chce na raz: wyliftowany, komfortowy dobrze trzymający się to się chyba nie da....
.....

Wczorajsza nocna samotna przejażdzka utwierdziła mnie że zawias jest super. Gnałem na czarnym powyżej 100 km/h. Waliłem po takich dziurach że każde inne auto nie dało by rady przejechać więcej niż 30 km/h z 60 km/h i auto trzyma się super. Mimo lifta powyżej 10 cm można jechać szybko i auto jest stabilne. Co prawda przechyla się przy większej zmianie obciążenia (ciężar, siła odśrodkowa) ale robi to w sposób płynny... Generalnie miekkie sprężyny i twarde amortyzatory to jest to!! Ewentualnie przydała by się może progresja... :lol:
Zobaczymy jak będzie na rajdzie przy obciążeniu spejem i w 3 osoby. :roll:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 4:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
I gnałeś na tych 31' czy 29", ciekawi mnie zmulenie auta na 31'?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 4:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:
I gnałeś na tych 31' czy 29", ciekawi mnie zmulenie auta na 31'?

29". Autko będzie jeździć na 31 tylko na rajdy. Żona niech ma 29". :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl