suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 05, 2024 2:08 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 4:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Hej, prace dalej trwaja jesat kilka " małych" myślę problemów które trzeba jakoś rozwiązać. Opony ładnie zostały"upchane" w nadkola, powinno być ok., ale przednie koła się zeszły trochę i tu pytanie jak się deko poskacze to sprężynki się ułożą? dodam że narazie przód rama-gleba- około 35cm, tył 33cm. , na tylni wahacz trzeba będzie założyć dystans. Pozostaje jeszcze problem z odwróceniem mocowania przedniego amorka, jedno zeszło bez większych problemów, a drugie- no cóż nie zchodzi- zostało zalane środkiem penetrującym.
Kilka fotek:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:18 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:
dodam że narazie przód rama-gleba- około 35cm,
Obrazek

35 cm :?: :?: :shock: :shock:
Jak to przy orginalnym amortyzatorze masz 35 cm :shock: . Nie możłiwe :!: Amory nie są takie długie no chyba że te Twoje AL-Ko są jakieś sporo dłuższe....
Tak czy owak taki lift to już wymaga obniżenia mostu i dłuższych wahaczy. U mnie na 31" jest gdzieś 35 cm rama-gleba z przodu. A mam jak wiesz obniżony most, zmienione wahacze, i dystans nad amorem gdzieś z 6 cm.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No może to kwestia ułożenia się sprężyny, dodam że nie było drugiego koła i było na podnośniku( ta druga strona bez koła), acha i tu moze być właśnie problem nie dodałem że zrobiłem piramidkę tzn starą gumę zostawiłem- już spężyna swoje zrobiła i guma nieco siadła a była ona nieco szersza więc ta nowa w nią dobrze się wpasowała. Jak c bedzie nie tak to się ją wyrzuci- taki eksperymencik.
no ale pytanie dalej pozostaje ; czy koła poprzejechaniu paru km. poskakaniu i ułożeniu się dobrze sprężyn sie nieco wyprostują?
Mi się wydaje że tak. :wink:
Zbierzność trzeba będzie zrobić napewno.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Acha i co radzicie z tym mocowaniem przedniego amora, co tu jeszcze wymyśleć żeby zeszło?
Właśnie poszło, tylko gwint trochę naruszony :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:48 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
podstaw podnosmik pod wachacz odkrec amorka na górze oczywiscie pod rama tez jakas kobyłka
spuszczaj powoli podnoscik sprezyna bedzie naciagac amorka wdól i musi puscic :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:
No może to kwestia ułożenia się sprężyny, dodam że nie było drugiego koła i było na podnośniku( ta druga strona bez koła), acha i tu moze być właśnie problem nie dodałem że zrobiłem piramidkę tzn starą gumę zostawiłem- już spężyna swoje zrobiła i guma nieco siadła a była ona nieco szersza więc ta nowa w nią dobrze się wpasowała. Jak c bedzie nie tak to się ją wyrzuci- taki eksperymencik.
no ale pytanie dalej pozostaje ; czy koła poprzejechaniu paru km. poskakaniu i ułożeniu się dobrze sprężyn sie nieco wyprostują?
Mi się wydaje że tak. :wink:
Zbierzność trzeba będzie zrobić napewno.

A rozumiem taki pomiar to nie miarodajny jest.... Mi nie chodziło o spreżyny ale długość amora. Taka wysokość jest niemożliwa bo amortyzator jest za krótki. Co ty tam nabudowałeś ?? Guma na gumę?? :wink: Daj zdjęcia i opisz co wsadziłeś... Siadają (podobno :wink: ) ale ja nie byłęm na tyle cierpliwy (z 800 km po czarnym i 2 wypady w teren z katowaniem zawaisu), żeby poczekać aż te wzmacniane od 200 benzyny siadły... Zmieniłęm na zwykłe które od razy były niższe.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 8:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Oj wiecie :oops: z braku laku dobry kit, będzie widać jak co to się po jednej wyżuci haha.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
BARTEK W. pisze:
Oj wiecie :oops: z braku laku dobry kit, będzie widać jak co to się po jednej wyżuci haha.

Obrazek


A sprężyna seryjna??? Ty to naprawde wielbicielem tych gum jesteś :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Tak seryjna- no na to wychodzi, że wielbiciel. :wink:
Zobaczymy jak się nie będą schodzić koła to wyżucimy po jednej z przodu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja tam nie wiem - seryjne sprężyny są biedne strasznie...Ja dziś wymieniłem na MB 124 Benzyna 200 i jest super - ładnie pracuje, nic nie obciera, jeździ się super...I chyba łatwiej niż pakować gumki, które mogą Ci się po N km sklepać...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:38 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Przejechałem na tych gumkach około 30 tys km, te z przodu nieco siadły, tył się trzyma całkiem dobrze, ale fakt,że auto jeżdzi po "umiarkowanym" terenie.
No i narazie kasy brak na springi- bo nowe oponki mi nadszarpnęły budrzet


Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2008 11:10 pm przez BARTEK W., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Monitoruj szroty, pogadaj ze złotówami, krzyknij na CB...Mi się udało kupić springi do merca 200 Benzin za 60 PLN :roll:
Cena zrobienia tyłu to:
- 80 PLN - springi samara
- 57*2=114 - amory S1106

Więc tył masz za koło 200 PLN...Jak na nowe zawieszenie, to chyba nie jest dużo..Oryginalny amor to za sztuke kosztuje tyle zazwyczaj...

Natomiast przód to koło 100 PLN...Bo nie musisz nic dokupować oprócz sprężyn. (Nie liczę śrub...)

A jeździ się niebo lepiej :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 9:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Się zobaczy :wink: , amorki z tyłu mam juz s1106, łatwię na szrocie springi samara po 15 zl szt. Pojeżdzę i będzie widać :wink:
Trzeba cos robić :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 10:02 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Dzisiaj wieczorem juz jeździłem; nie mogę jeszcze opisać wszystkiego bo testy jeszcze będą trwały, ale jest tak,że przednia opona od strony pasażera ociera na max skręcie o ramę- trzba będzie deczko ograniczyć skręt, koła przednie są pod lekkim ukosem- może to wszystko trochę siądzie i będzie dobrze. Pomierzyłem trochę wysokości i jest: wys przód rama- gleba około 32cm, taka sama wys jest z tyłu. Raczej trzeba będzie ustawić zbierznośc, no i korektor siły hamowania- bo hamulce jakies takie dziwne się zrobiły no i jeszcze dystansik na tylni wahacz.
Na asfalcie dobrze nie głośno- naprawdę, może nie jak na AT-ku, ale w porównaniu z poprzednimi oponami ( persichini a'la Yoko) jest naprawdę duuużo lepiej. Byłem też troszkę w terenie- jest ok, ale jeszcze nie sprawdziłem wszystkiego. Jutro porobię trochę fotek. :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 26, 2008 10:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Z tyłu masz nisko trochę...Tył powinien być wg mnie min wyżej. Jak załadujesz coś na tył, to Ci siądzie i będzie lipa, bo światła Ci będą świecić w kosmos - miałem tak, gdy miałem 300D.

Ja na 235/75R15 mam z przodu 29~30 cm, tył 31~32 cm (zależy jak dokładnie mierzę - najdokładniej mi wyszło przód: 29.6 cm, tył: 31.7 cm.)

To na 31" powinienies mieć jakieś 3 cm wyżej niż ja...Czyli przod OK, tył kole 34~35 cm...

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl