suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 23, 2012 8:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
witam
zakupiłem już opony 215/75/15 bfg AT (i jestem z nich bardzo zadowolony) więc nie chcę robić liftu 2"
myślę że wystarczy mi lift 3-4cm (auto raczej do soft terenu i asfalt)

w związku z tym mam kilka pytań:

1 czy ktoś używa podkładek pod sprężyny tego producenta??? jak one się sprawują???http://allegro.pl/podkladki-pod-sprezyny-polibusze-suzuki-vitara-i2049888315.html

2 czy do takiego liftu będę potrzebować dystanse pod sierżanta i na wał???

3 czy muszę obracać mocowanie amortyzatorów z przodu i nadstawiać tylne???

4 czy sprężyny tylne i przednie mają taką samą średnice???
(chcę założyć na przód i tył takie same 3,5cm)

jeśli było a nie znalazłem :oops:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
1. Tak, używał i używa. Są OK. (ale jak je dasz to będziesz miał większy lift niż piszesz)
2. Dystanse nie są konieczne przy tak małym lifcie.
3. Przedni amor warto jakoś wydłużyć (dystans lub obracanie mocowania). Nie wiem co masz na myśli pisząc "nadstawiać tylne".
4. Przednie sprężyny z tyłu spowodują, że powypadają Ci nie tyle plomby, co całe zęby. (są za twarde na tył, a średnicy nie mierzyłem.)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
ad 4. on chce chyba podkladki takie jak z przodu do tylu wstawic... :P
ad 3. nadstawiac tylne czyli chyba dystans... jednak tak- bedziesz musial

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 10:15 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
dokładnie tak jak pisze kolega mobilek

na przód i tył chce dać podkładki o wysokości 3,5cm
czyli lepiej obrócić górne mocowanie amora z przodu a na tył dać dystans pod amor???

jeszcze takie pytanie

ile bezpiecznie można poszerzyć vitare stosując dystanse na koła???

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
to przednie tez siadly :D i to bardziej bo silnik z przodu a poza tym powodzenia podczas jazdy na takich sprezynach... :P
bezpiecznie?? nie modyfikowac nic w vitarze... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a tak serio to nie wiem, ale chyba cos kolo 15 mm na kolo

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Ostatnio zmieniony pn sty 23, 2012 9:26 pm przez mobilek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
lipa olsztyn pisze:
ale jak springi siadły ze starości to podkładki wyrównają stan sprzed lat.



sprężyny mam raczej ok bo teraz od belki pod silnikiem do ziemi mam ok 22cm a całe auto stoi równo

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
moim zdaniem taki lifcik mija się z celem. przerabiasz dużo. na podkładkach możliwości terenowe niewiele się poprawią. lepiej jedź na stacje diagnostyczną sprawdź sprawność amorków. poniżej 70-60% wymień na nowe. wymień sprężyny na vitaroskie solidnej firmy, bo te na pewno są już zmęczone i będzie idealnie w lekki teren i na asfalt.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
no to ile ma być tego prześwitu na dobrych sprężynach???
wydawało mi się że to norma???

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
jezeli od belki do ziemi ma 22 cm to ma w porzadku i sprezyny a amorki trzeba sprawdzic...
lukasz.szettel pisze:
moim zdaniem taki lifcik mija się z celem. przerabiasz dużo. na podkładkach możliwości terenowe niewiele się poprawią. lepiej jedź na stacje diagnostyczną sprawdź sprawność amorków. poniżej 70-60% wymień na nowe. wymień sprężyny na vitaroskie solidnej firmy, bo te na pewno są już zmęczone i będzie idealnie w lekki teren i na asfalt.

sadzisz ze taki lift nic nie daje?? gwarantuje ci ze wjedzie w wiecej miejsc niz seria, a moze jeszcze nieco wieksze kola zalozyc i dzielnosc terenowa dosc znacznie sie zwieksza

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
VITARAKSU pisze:
no to ile ma być tego prześwitu na dobrych sprężynach???
wydawało mi się że to norma???

niektorzy maja nawet 18 cm na serii i mysleli ze jest ok... :P

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
powiem szczerze że na początku myślałem o większy uterenowieniu viki ale kupiłem od forumowicza opony 215/75 moim zdaniem w dobrej cenie więc plany się zmieniły.

moim zdaniem głupio by wyglądała vitara na takich kołach i lifcie 2"...
z drugiej strony lift o którym pisze jest dla mnie łatwiejszy do wykonania i najtańszy (bez dystansów na sierżanta i wał nowych amorów- moje są ok a i cena podkładek jast najtańsza)

wolę taki lift niż żaden mieszkam w górach pracuje przy zrywce drewna i chce pojeżdzić tam gdzie lkt nie pujdzie....... :D

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
mobilek pisze:
jezeli od belki do ziemi ma 22 cm to ma w porzadku i sprezyny a amorki trzeba sprawdzic...
lukasz.szettel pisze:
moim zdaniem taki lifcik mija się z celem. przerabiasz dużo. na podkładkach możliwości terenowe niewiele się poprawią. lepiej jedź na stacje diagnostyczną sprawdź sprawność amorków. poniżej 70-60% wymień na nowe. wymień sprężyny na vitaroskie solidnej firmy, bo te na pewno są już zmęczone i będzie idealnie w lekki teren i na asfalt.

sadzisz ze taki lift nic nie daje?? gwarantuje ci ze wjedzie w wiecej miejsc niz seria, a moze jeszcze nieco wieksze kola zalozyc i dzielnosc terenowa dosc znacznie sie zwieksza


sądzę że jeżeli chodzi mu o soft teren i asfalt to vitarka w serii jest wystarczająco dzielna. lepiej ją solidnie wyremontować i zyskać na bezawaryjności niż bawić się w poprawianie dzielności terenowej weterana

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
VITARAKSU pisze:
powiem szczerze że na początku myślałem o większy uterenowieniu viki ale kupiłem od forumowicza opony 215/75 moim zdaniem w dobrej cenie więc plany się zmieniły.

moim zdaniem głupio by wyglądała vitara na takich kołach i lifcie 2"...
z drugiej strony lift o którym pisze jest dla mnie łatwiejszy do wykonania i najtańszy (bez dystansów na sierżanta i wał nowych amorów- moje są ok a i cena podkładek jast najtańsza)

wolę taki lift niż żaden mieszkam w górach pracuje przy zrywce drewna i chce pojeżdzić tam gdzie lkt nie pujdzie....... :D


niestety kolego ale teren nie uznaje kompromisów. prędzej czy później zje cię i zwróci. każdy musi przez to przejść żeby zrozumieć i poznać swoje (auta) możliwości.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 9:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
VITARAKSU pisze:

wolę taki lift niż żaden mieszkam w górach pracuje przy zrywce drewna i chce pojeżdzić tam gdzie lkt nie pujdzie....... :D


Akurat w górkach nie potrzeba szerokich opon, natomiast podnieś ją te 2 cale od razu.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl