suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 04, 2013 8:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Jak już takie przechwałki to ja wsadziłem bez problemu ciętą o 1 zwój :D

Dla potomnych, robię to tak, może się komuś przyda, bo niektórzy mają problemy z tymi sprężynami :)
Oczywiście wyjęta zwrotnica, półoś, rozpięty stabilizator. Auto wysoko na kobyłkach, wahacz na maksa w dół, wkładamy bez problemu sprężynę na swoje miejsce, w miejsce gdzie mocuje się sworzeń wahacza wsnuwamy jakąś brechę i ciągniemy do góry. Drugą ręką podsuwamy pod wahacz podnośnik z gumową poduszką. Podnosimy podnośnik, aż cały ciężar auta będzie spoczywał na wahaczu, dzięki poduszce nic się nam nie przesunie, a podnośnik się nie wyślizgnie spod wahacza. Następnie na swoje miejsce półoś, zwrotnica i całość składamy. Może z 1 cm zbraknąć żeby trafić śrubami amortyzatora w zwrotnicę, ale jak się popuka młotkiem naciągnie śrubokrętem to da radę.

Tak wygląda guma którą daję między podnośnik a wahacz :wink:

Załącznik:
guma-podnosnikowa-wzmocn_1108.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Post: śr lut 26, 2014 2:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Witajcie,

Po założeniu windy z przodu jak można było przypuszczać przycięte sprężyny szybko przysiadły.
Znalazłem jeszcze w garażu komplet nowych (chyba kiedyś kupiłem 2 pary gdybym za dużo przyciął :lol: ) od W124 300TD oznaczenie 428 725 - co prawda firma nie bardzo zachęcająca -> HART , ale zastanawiam się czy je wkładać czy szkoda mojego czasu i szukać innych bardziej "rekomendowanych" ?

Może możecie coś polecić (w niedalekiej przyszłości planowany stalowy zderzak pod windę) ?

pozdrawiam

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: śr lut 26, 2014 10:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
andrzej_ao pisze:
Witajcie,

Po założeniu windy z przodu jak można było przypuszczać przycięte sprężyny szybko przysiadły.
....


takie Ci przysiadły?
sprężyny 300D firmy Lesjofors

ile podciąłeś ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 26, 2014 10:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Nie na pewno nie były to Lesjofors.
Były też od W124 ale od benzyny - przycięte o 1,5 zwoju - było to jakieś 5 lat temu...
Mogę ewentualnie zmierzyć ich średnicę.

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: pn maja 19, 2014 11:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:46 pm
Posty: 30
Witam

Mam vitarke 2.0 16v z wyciagarka zawieszenie podniesione o 2 cale kola 29/30 cali.

Jakie sprezyny proponyjecie i ile trzeba ja podciac?


Na górę
Post: śr maja 21, 2014 9:33 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
foxik2004 pisze:
Witam

Mam vitarke 2.0 16v z wyciagarka zawieszenie podniesione o 2 cale kola 29/30 cali.

Jakie sprezyny proponyjecie i ile trzeba ja podciac?

Podbij do radzik071, coś wyduma.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr maja 21, 2014 9:42 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Od W210 są twarde i nie trzeba przycinać, albo od GVI diesel obczaj - do liftu 2 cale są ok.


przepraszam za brak ogonkow - wysłane z Tapetalka

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr sty 14, 2015 3:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
a czy ktoś z Was zakładał o takie :
LESJÖFORS ? LS4056834 ? Sprężyna zawieszenia
Sprężyna zawieszenia P DB W124 300D Turbo (oraz kombi) 1/85-5/95 tylko z "extra wyposażeniem"!!!

piszą że z "extra wyposazeniem" - co to zanczy - że są wzmocnione i jeszcze troszkę ?

czy nie kombinować i założyć LS4056813 ??

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: śr sty 14, 2015 5:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Myślał ktoś z was kupić dobinsony + 2" i dać podkładki 2" . koszt może i większy ale patrząc na to ile razy już zmienialiście sprężyny to chyba opłacalny.

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: śr sty 14, 2015 9:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
= taczka i zero wykrzyżu.

Do zapierdzielania może i by się nadało ale do taplania w błocie czy normalnej jazdy to na pewno nie

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sty 15, 2015 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
musisz trochę się Radek wysilić, bo tak mało konkretów. rozwiń swoją myśl.

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: czw sty 15, 2015 11:03 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
maciek399 pisze:
....patrząc na to ile razy już zmienialiście sprężyny to chyba opłacalny.


przy normalnej jeździe w terenie (jak jazdę Justyny można tak nazwać) springi lesjoforsa naprawdę dają rady.

Ludzie zazwyczaj zmieniają springi tak naprawdę z powodu zbyt dużego podcięcia.
Podetniesz tak, że spring daje np lift 8cm i się cieszysz że właśnie tyle chciałeś, ale po pół roku wszystko siada i nagle jest 5cm liftu albo mniej i pytasz jakie inne springi założyć.

A to trzeba pamiętać że każda nowa sprężyna po jakimś przebiegu "siada"

Bardzo trudno jest wywróżyć, jak sprężyna siądzie w danym aucie z danym kierowcą.
W moim lifcie 10cm świeżo po założeniu jest z 14cm liftu.
Po przejechaniu paru kilometrów robi się 12cm liftu ale zanim siądzie do 10 cm to już nie tak hop siup

Niektórzy pojadą na jeden rajd i już jest 10cm liftu a inny dzwoni po pół roku że zrobił 5000km i dalej nie siadło (wtedy zalecam jechać w teren ale nie na kolejną rundkę po polnej drodze tylko porządnie żeby zawias popracował w całym zakresie pracy i wtedy pomaga :) )

W longu miałem całego lesjoforsa i wahacze dłuższe jakieś 7cm i 2 lata nie mogłem się doczekać aż springi siądą mimo katowania ich przez dłuższe wahacze.


Podkreślam, że żaden lesjofors i inne zwykłe springi nie nadadzą się do rajdów szybkościowych tylko do zwykłego śmigania po terenie.

maciek399 pisze:
Myślał ktoś z was kupić dobinsony + 2" i dać podkładki 2" . koszt może i większy ale patrząc na to ile razy już zmienialiście sprężyny to chyba opłacalny.

radzik071 pisze:
= taczka i zero wykrzyżu.

Do zapierdzielania może i by się nadało ale do taplania w błocie czy normalnej jazdy to na pewno nie

maciek399 pisze:
musisz trochę się Radek wysilić, bo tak mało konkretów. rozwiń swoją myśl.


dobinson za to to przesada w drugą stronę.
Jest zdecydowani za twardy do vitarki i mimo, że "da sobie rady" nawet w rajdach szybkościowych (nie siądzie) to zawieszanie na nim w ogóle nie pracuje i na szubkich OSach auto podskakuje jak pingpong mimo dobrych amortyzatorów. Nie mówiąc już o zerowym wykrzyżu.
Nada się napewno na KJSy po asfalcie lub na wyprawy po szutrze z autem załadowanym po dach. Tylko kto tak użytkuje vitare ? :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 16, 2015 8:02 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
przy normalnej jeździe w terenie (jak jazdę Justyny można tak nazwać) springi lesjoforsa naprawdę dają rady.


W Vitarze 2.0 16v z wyciągarką i stalzderzakiem w polowie rajdu Bałtów - Drezno lesjoforsy siadły tak że wahacze były prawie skierowane do góry.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sty 16, 2015 9:11 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
radzik071 pisze:
....
Podkreślam, że żaden lesjofors i inne zwykłe springi nie nadadzą się do rajdów szybkościowych tylko do zwykłego śmigania po terenie.
....


Ale ten rajd to przeprawówka była :)
Było raptem 2km szutrowej drogi gdzie można było pojechać >40kmh.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 12, 2015 9:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
Cytuj:
a czy ktoś z Was zakładał o takie :
LESJÖFORS ? LS4056834 ? Sprężyna zawieszenia
Sprężyna zawieszenia P DB W124 300D Turbo (oraz kombi) 1/85-5/95 tylko z "extra wyposażeniem"!!!

piszą że z "extra wyposazeniem" - co to zanczy - że są wzmocnione i jeszcze troszkę ?

czy nie kombinować i założyć LS4056813 ??


wiec tak, sam sprawdzilem ten temat. te z extra wyposazeniem jakies 1.5 - 2cm sa nizsze takze nie ma co. grubosc ta sama.

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl