suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:43 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 06, 2012 2:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Hej, ostatnio oglądając fotki rajdowych pajero w specyfikacji T2 , naszła mnie myśl jakie byłby plusy gdyby z przodu zamontować dodatkowy wahacz z przodu eliminując tym samym Mcpercona.

Nie mówię tutaj o atakowaniu w markowe coilovery(z drugiej strony kto broni ;) ) tylko o zwiększeniu gamy możliwości motania całych sprężyn oraz eliminacji seryjnego amora z przodu od vitary na rzecz amorów szpila-ucho, ucho-ucho

jak Wy to widzicie?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 4:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Znam rozwiązanie z frontery Starszych i mi się podoba. Mam wrażenie że zawieszenie jest sztywniejsze. Wg mnie łatwiej serwisować przód na dwóch wahaczach, ale frota ma dodatkowo drążki skrętne zamiast springów.

Z liftem chyba więcej zachodu - u nas pochylenie koła regulujesz mimośrodem albo przesunięciem dystansu, tam żeby było dobrze to dłuższy wahacz albo górny sworzeń trzeba przerabiać chyba

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 4:58 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Też mi chodzi to po głowie cały czas.
Jak by wymotać, żeby oba wahacze były tej samej długości to w ogóle by sie tatra nie robiła

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 7:02 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Hehe, widzę że nie tylko mnie się nudzi :wink:
Myślałem żeby zaadaptować sierżanta jako wahacz.
Na plus takiego rozwiązania - można dać tyle amortyzatorów i sprężyn ile się zmieści o wszelkiej twardości i uj wie czym jeszcze :mrgreen:
Na minus - większa komplikacja (ilość elementów) przedniego zawieszenia :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 7:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Nuvo jak to mówią, "albo rybki, albo Cip*ki" ;)

mi chodzi o otwartą drogę do montowania czego dusza zapragnie na przód...

może uda się zrobić lift 5 cali np ;) (przerabiając dolną belkę by była "z góry" mostu ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 7:34 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
WOLVERINE pisze:

może uda się zrobić lift 5 cali np ;)



Pozdrowienia dla półosi.
żeś się ku.wa rozmarzył :mrgreen:

Ty mówisz o dodatkowych sankach? Gdzieś na necie przewijała się tak zrobiona vitara z usa.
Ja myślałem raczej żeby wahacz dołożyć na wysokości ramy. Z tym że trzeba by sprawdzić czy np. na hopkach koła nie będą się schodzić do wewnątrz. Taka konstrukcja to już nie gilgotki.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 7:40 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Takie?

Obrazek

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 8:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
NuVo pisze:
WOLVERINE pisze:

może uda się zrobić lift 5 cali np ;)

Pozdrowienia dla półosi.
żeś się ku.wa rozmarzył :mrgreen:


Chodzi mi o to by dokonać jeszcze bardziej wygięte wahacze na dół niż Calmini, na wysokości ramy dodać dodatkowy wahacz do trzymania koła w odp pozycji, a most dać pod belkę, ew ją przerobić tak by most trzymała od góry a nie od dołu... (nie wiem czy opisałem to dostatecznie jasno, jak coś pisz). Zawias z tyłu jest prosty do motania pod 5 cali ;) dłuższy sierżant, wahacze wleczone i dystans pod wał (springi i amory dłuższe).


P.S. piłem...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 8:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
NuVo pisze:
Takie?

[img]......]



Też o tej myślałem - ona ma chyba od 4runnera motany przód? tam jakoś półośki były spawane - mi to tak średnio wyglądało. Ale koła zacne :mrgreen:

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 8:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
nie chodzi o to by upchnąć tam 37 cali...

bardziej uzyskać kompozycje 33cale i lift z przodu jakieś 45/50cm na niezajebliwych półosiach...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 8:52 pm 
NuVo pisze:
Takie?

Moim zdaniem wachacze powinny być równej długości i ustawione równolegle. W tej konfiguracji podczas pracy zawieszenia geometria nie będzie zachowana. I tak myślę. Na zdjęciu nie ma mostu. (chyba, że na wzrok mi się rzuciło) Jak założymy most pod wachacze to wrócimy do punktu wyjścia z prześwitem... :?:


Na górę
   
Post: wt mar 06, 2012 9:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
tylko ten pomarańczowy Vit daje radę przejechać przez wiadro ;)

tam most wchodzi między górny a dolny wahacz ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Też kiedyś o tym myślałem,ale odpuściłem i zmotałem sztywny most.
Trzeba by było zostawić samą główkę mostu zamontowaną na środku,żeby można było założyć długie półosie.
Wahacze powinny być tej samej długości,żeby koła pracowały równolegle.
Hadek ma w doświadczenie w takich rozwiązaniach.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 9:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
pytanie jakby pójść krok dalej i wrzucić np mosty od Toyoty, która ma z przodu IFSa, tamte przeguby znoszą lepiej 33 cale ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 10:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
czyli nie sprzedajesz jednak ? :wink:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 66 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl