suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 28, 2012 11:29 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2012 12:07 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Zabrze
Witam.

Przeglądam forum od jakiegoś czasu i zbieram informacje na temat liftu.
W mojej Zuzie ( na razie seria poza oponami marix puma 205/70/15) planuje zamontować wyciągarkę, stalowe zderzaki na przód i tył, boczne progi pod hi lifta a w przyszłości może jeszcze jakiś bagażnik dachowy na szpeje.
Pytanie jakie mnie nurtuje to na jakich podzespołach przeprowadzić lift zawieszenia zakładając że goła Zuza waży 1100kg (wersja 1,6 8V 3D cabrio Hard top), wyciągarka 40kg, zderzaki po 30-40 każdy plus progi jakieś 20-30 w sumie. Daje nam to masę w zaokrągleniu w górę 1300kg. Do tego dokładamy paliwo i gaz lpg, kierowca z pasażerem i jakieś graty typu łopata, siekiera pasy itp i robi się 1500kg
Co do samego listu to myślę 2-3 cale na początek, przód na dystansach z regulacja przesunięcia itp.
Dostęp do maszyn i narzędzi ślusarskich mam więc z wykonaniem części nie będzie problemu.

Pytanie do Was doświadczonych wyjadaczy na jakich sprężynach i amorach to wszystko poskładać? Na firmowe zawieszenia nie mam kasy więc zostaje motanie z tego co jest dostępne czyli merc focus itp.....

Pozdrawiam Wojciech

_________________
91' 1,6 8V 3D Hart Top
Body lift 2'' Lift 2'' Escape 12000 Lbs
205/70/15 Marix Puma


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 12:17 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ostatnią linijką postu sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie.
Poczytaj kto co i ile żelastwa ma pomontowane i jakie zawieszenie wybrał.
Na przód w Twoim przypadku jedynie MB 300D. Tył w zależności od obciążenia. Felicja/samara/focus.
Nie ma sensu robić zderzaków z szyny kolejowej :wink:
Więcej czytaj.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr mar 28, 2012 12:31 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
same zderzaki po 40kg :shock: progi 20kg :shock: to raczej 300D będzie mało :lol:
chłopie z ciężarami to pojechałeś po bandzie no chyba że robisz czołg to ok

Wszystko zależy jeszcze czy będziesz robił od razu komplet czy stopniowo bo jak założysz bardzo twardy zawias a winde i zderzaki będziesz miał w dalszych planach to będzie taczka a znowu ciąć nie ma sensu bo będzie komfort bez szpeju a po dodaniu siądzie i będzie znowu cenzura

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:23 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2012 12:07 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Zabrze
Nie no czołgu nie mam zamiaru robić a wagę zderzaków podałem orientacyjnie- płyta pod windę blacha 6mm, środek zderzaka 3-4mm i im bardziej na boki auta tym cieńsza blacha ale najmniej to 1,5mm. Wczoraj w pracy wypaliłem sobie uszy do szarpania i jedno ucho waży ponad kilogram- mam sporo do czynienia z ruskimi motocyklami a tam jest wszystko pancerne.
Reasumując: przód tak jak myślałem 300D i to pewnie wzmacniane, do tego dystans z regulacja i gotowe.
tył obstawiam że focus- wiecie może jakie roczniki wchodzą w grę to tego przyznam się szczerze nie doczytałem.
amor na tył pewnie truck albo lublin.
Lifta, zderzaki i windę chce zrobic za jednym zamachem- jak tylko uzbieram kasę na windę to biorę się za motanie całości. Musze jeszcze tylko przeliczyć koszty zawieszenia ile to dokładnie wyjdzie.
Ale zawsze można liczyć na pomoc drugiej połówki bo ostatnio machała ręczną wyciągarka jak się powiesiliśmy na podwoziu i puściła tekstem abym szybciej kupował tą wyciągarkę bo ją ręce bolą :lol:

_________________
91' 1,6 8V 3D Hart Top
Body lift 2'' Lift 2'' Escape 12000 Lbs
205/70/15 Marix Puma


Na górę
Post: wt kwie 10, 2012 9:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ten tylny zderzak z blachy 3mm waży 24kg z błotem :wink:
Bagażnik dachowy aluminiowy 12kg
Progi (bardzo solidne) z tego co pamiętam 13kg/szt
Obrazek

W Twoim przypadku na przód właśnie te RD1102 ale nie wzmacniane raczej
Na tył o felicij zapomnij (drut 11,3mm siądzie szybciutko)
Ja jak widzisz stali mam napakowane +butla LPG 60L i mam focusy wzmacniane i jest akurat.
Do Ciebie celował bym też w focusa I kombi ale nie wzmacnianą.
Ewentualnie CRV wzmocniony

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 10, 2012 10:15 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
i jeszcze stary dobry accord, ale to sprężyna z tych twardszych

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 7:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
nie przesadzaj z wagą bo szybko to wszystko będziesz ściągał. wszystko zależy od tego jak i gdzie chcesz jeździć ale vitarka [1.6 8v] nie lubi dodatkowych kilogramów. ja teraz jestem na etapie odchudzania, a nie opancerzania [nie mam już wykładziny, tylnych foteli, a szpadel mam ze złamaną rączką, zastanawiam się jeszcze co by tu zrobić żeby móc zdjąć drzwi na szybko]. zamiast wyciągarki lepszy efekt da LR na tyle. a zamiast stalowych zderzaków sprytne orurowanko, może dla bardziej finezyjnych kierowców lekka klatka. ale jak już wcześniej napisałem. wszystko zależy od tego jak i gdzie chcesz jeździć .
pewnie znowu ktoś skomentuje że jestem strasznym teoretykiem ale ciężko mi się powstrzymać.
tak z ciekawości sobie nawet policzyłem że:
1100[kg]/80[KM] daje 13,75[kg/KM]
1500[kg]/80[KM] daje 18,75[kg/KM]
różnica to 5[kg/KM] czyli 36,364%
na moje oko jest to różnica między wjechać pod górkę albo nie.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 8:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
lukasz.szettel pisze:
nie przesadzaj z wagą ...
...na moje oko jest to różnica między wjechać pod górkę albo nie.

Dokladnie tak. Największa zaleta samochodów 4x4 marki Suzuki to niska masa w porównaniu z konkurencją. Trzeba tego pilnować.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 8:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
lukasz.szettel pisze:
zamiast wyciągarki lepszy efekt da LR na tyle.


oo a to ciekawe....

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 8:39 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Teee z tą blokadą to pojechałeś... :lol:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 8:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Jak będzie chciał wystartować w jakimś turystyku czy wyczynie to tylko blokada mu pomoże bo winde i tak mu zaplombują... Ale do weekendowego upalanka, turystyki itp to wyciągarka bardziej się przyda.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 11:52 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
z tą blokadą chodzi mi o to że za cenę wyciągarki masz blokadę, mając LR sprawniej poradzisz sobie z większością przeszkód których bez blokady nawet nie ma szans pokonać.LR praktycznie nie zmienia masy auta. poza tym blokada pracuje cały czas, a wyciągarkę wozisz ze sobą aż się nie utopisz, a jak już się utopisz to pomoże ci ona o ile jej nie zalałeś i masz się do czego zapiąć. więc moim zdaniem lepiej zainwestować w blokadę niż w wyciągarkę.
a jak już mamy blokadę to chyba najrozsądniej by było wsadzić wyciągarkę wewnątrz auta.

ale tu wracamy do tego co napisałem w pierwszym zdaniu. wszystko zależy od tego gdzie i jak @fuxs_gce zamierza jeździć. jeżeli chce fajne turystyczne auto [na ryby i grzyby] to niema się co przejmować wagą i wytrzymałością zawieszenia bo przy delikatnej jeździe zestaw fokus -mercedes wytrzyma wszystko gdzie da radę wjechać. jeżeli chce szarpać oesy na czas albo błoto po szyby albo 30m podjazdy na piaskowni, to nie tędy droga. grunt to dopasować auto do własnych potrzeb ale musimy najpierw dobrze te potrzeby określić. vitarka to specyficzna terenówka i ma chyba tyle samo wad co zalet. ale jeżeli chodzi o wagę to tu trzeba liczyć się z tym, że każdy zbędny kilogram szybko o sobie przypomni.

znowu się rozpisałem :)

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 6:27 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
powieś auto na 'brzuchu' to będziesz wtedy pisał - szkoda, że nie mam windy, ale nie mieć windy a mieć LR to in+ niejednokrotnie mega wykrzyż niewystarcza a blokada tak

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl