suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:08 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sie 09, 2012 8:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
Po zrobieniu lifta pojawił się w mojej vitce metaliczny dźwięk w okolicy skrzyni/reduktora podczas puszczania gazu przy prędkości ~80km/h i wyższych, przy niższych nie słychać tego. Pomyślałem, że to pewnie przez brak dystansu na wale, pojeździłem bez niego jakiś czas, ale w końcu założyłem i ten metaliczny dźwięk występuje nadal. Dystans standardowy 1cm, z tego rysunku:

Obrazek

Lift tył - cała sprężyna z focusa kombi. Możliwe, że dystans 1cm to za mało?


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
,


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 8:44 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sie 09, 2012 8:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:03 pm
Posty: 389
.


Ostatnio zmieniony czw cze 01, 2017 8:43 pm przez lipa olsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw sie 09, 2012 10:23 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Sprawdź czy wał nie ma luzu przy wejściu do reduktora.
Minimalny może być, jednak jak wał w reduktorze ma duży luz to może być to.
No i oczywiście luzy na krzyżakach.
Dystans sierżanta masz?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 6:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
lipa olsztyn, na filmiku klika w innym miejscu.

radzik071, "na oko" nie ma dużego luzu, a jeśli jednak jest to co trzeba wymienić? Wał? Na krzyżakach luzów nie ma. Dystans pod sierżanta mam 4cm. Może jednak spróbuję zmienić dystans na wale np na 1,5cm albo 2cm? Chociaż nie wiem czy to nie za dużo i czy przy 2cm dystansie wał przy jakimś większym skoku nie wbije się za głęboko w reduktor.


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 6:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
a dawno ten lift robiłeś?może jeszcze widać jak był wał w starym położeniu przed liftem. wydaje mi się, że najlepiej zrobić taki dystans, który ustawi wał w takim samym położeniu jak przed liftem (będzie miał tyle samo miejsca to wysunięcia jak i wsunięcia). ja sobie zaznaczyłem markerem położenie wału przed liftem (standardowe podkładki gumowe) i po włożeniu dystansu 1 cm wyszło mi idealnie tak samo.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 6:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
Ponad 2 miesiące temu. Niestety nie widać w jakim położeniu był wał przed liftem. Spróbuję z grubszym dystansem (tokarz bierze 30zł więc nie ma problemu).


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 6:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
no racja, skoro ja przy 4 cm liftu dałem dystans 1 cm i był kurat to przy Twoim wyższym podniesieniu lepiej dać nieco grubszy dystans.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 12:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
mam lift 4" i mam dystans tylko 1cm i starcza , nic nie hałasuje ani niema luzu

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 12:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
no to przyczyna widocznie leży gdzie indziej..

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 12:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
większy dystans nic nie pomoże.
1cm jest optymalnie.
Jak dasz większy to wał będzie uderzał w reduktor i w terenie będzie Ci wybijał z 4L na N

Ciężko nie widząc auta ocenić co to może być.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 4:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
To w takim razie czekam na osobistego mechaniora i może się uda znaleźć przyczynę. Dzięki za pomoc. Mam tylko nadzieję, że to nie przez to że bez dystansu zrobiłem z jakieś hmm 2-3k km i coś się wyrobiło...


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 12:03 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Może tak być.
Jak wał jest wysunięty bez dystansu to łożysko w reduktorze dostaje po dupie.
Tak samo ta końcówka wału , która wchodzi w reduktor.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 2:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
Czyli w najgorszym przypadku do wymiany jest wał napędowy?


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 8:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to w najlepszym :wink:
w najgorszym to i wał i reduktor (wymiana łożyska nieopłacalna)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl