suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Rezonans w okolicy skrzyni biegów
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=8230
Strona 2 z 3

Autor:  jurczi [ ndz sie 12, 2012 8:53 am ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Aha... No to dzięki za info.

Autor:  jazlok [ śr lis 28, 2012 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

zdiagnozowałeś przyczynę tych drgań? bo u mnie chyba to samo mam :(

Autor:  Rad86 [ czw lip 14, 2016 7:41 am ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

To samo u mnie po lifcie 4" zaczelo chrobotac w czasie puszczania pedalu gazu jak w starych autobusach. Okazalo sie ze jest luz i to duzy na wejsciu wału do reduktora. Czy to oznacza ze mam od razu szukac reduktora czy spróbować najpierw wymienic wal?

Autor:  radzik071 [ czw lip 14, 2016 12:05 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

trzeba wymienić reduktor i wał.
najlepiej z jakiegoś nowszego rocznika po 1996r bo mają już poprawione te wyjścia wału na wzmocnionym wieloklinie pokrytym zieloną powłoką z jakiegoś tworzywa.
One już się tak nie rozklekotywowywują :)

Same drgania mogą być od wywalonych krzyżaków

Autor:  NuVo [ czw lip 14, 2016 1:52 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Powodem rozklekotania nie będzie również padnięte łożysko na wyjściu z reduktora?

Autor:  radzik071 [ czw lip 14, 2016 5:50 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

głównie o nie się rozchodzi.
Ale jak wymienisz same łożysko i założysz stary przetyrany wał to za długo to nie pojeździ.
Błąd konstrukcyjny - w nowszych V i wszystkich GV jest to już poprawione i dłużej wytrzymuje

Autor:  NuVo [ czw lip 14, 2016 6:30 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Albo odwrotnie. Niemniej cena i wymiana używanego wału a ilość pracy przy wymianie łożyska jest niewspółmierna :mrgreen:
Co jeszcze zmienili w tych nowszych oprócz wieloklinu z powłoką?

Autor:  Rad86 [ czw lip 14, 2016 7:44 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

radzik071 pisze:
trzeba wymienić reduktor i wał.
najlepiej z jakiegoś nowszego rocznika po 1996r bo mają już poprawione te wyjścia wału na wzmocnionym wieloklinie pokrytym zieloną powłoką z jakiegoś tworzywa.
One już się tak nie rozklekotywowywują :)

Same drgania mogą być od wywalonych krzyżaków

Wlasnie mialem nadzieje ze to beda krzyzaki ale niestety. Dzis jade po wał jutro go wsadze i bede sie modlil cala noc żebyś się mylił i zeby sam wal wystarczyl. I tak juz koszta przekroczyły moje oczekiwania a jeszcze dobrze w teren nie wyjechalem. Ciagle cos nowego wyskakuje.

Autor:  michal.b [ czw lip 14, 2016 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Witam

wtrące się do tematu i zacytuję radzika:

radzik071 pisze:
to w najlepszym :wink:
w najgorszym to i wał i reduktor (wymiana łożyska nieopłacalna )


W którymś juz z kolei temacie czytam że wymiana tego łożyska jest nieopłacalna i bez sensu, może ktoś dokladniej opisać dlaczego? koszty robocizny?czy wymiana nie rozwiązuje problemu?
Pytam bo u siebie mam problem z tym właśnie elementem i powoli myślalem właśnie o wymianie tego łozyska.

Autor:  radzik071 [ czw lip 14, 2016 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

nowe oryginalne łożysko to koszt ~150zł (chińskie podobno ~50zł)
Wymiana nie jest łatwa bo łożysko wyprasowywane jest do środka reduktora czyli trzeba go wyjąć z auta i rozkręcić. Poza tym ciężko podejść, żeby je wyprasować.
Jak już zmienimy to łożysko to dalej zostaje nam wał, który już stracił na średnicy i nie jest idealnie okrągły/gładki w miejscy styku z łożyskiem przez co szybko rozwali nam nowe łożysko (mi oryginalne łożysko ze starym wałem wytrzymało niecały rok)
I dalej mamy reduktor który w nowszych rocznikach został zastąpiony lepszym.

Następnym razem zmieniłem reduktor na taki z vitary 2.0 99r czyli z zielonym wieloklinem i założyłem też do starego wału 1.6 końcówkę z wału 2.0 z lepszym wieloklinem (tym co wchodzi do reduktora)
Trzymało to się bez zastrzeżeń.
W Vitarze Justyny też na starcie wrzuciłem reduktor i wał z 2.0 i po 3 latach dalej jest elegancko.
koszt reduktora i wału to jakieś 300zł i szybko się to wymienia.
Można też zastosować reduktor z GV ale trzeba wtedy wymienić wyjście na linkę prędkościomierz na taką ze starego reduktora Vitary (też trzeba rozkręcić reduktor ale jest to prostsze niż wymiana łożyska)

Wg mnie jak już motać to ze zmianą na lepsze a nie na nowe ale tak samo kiepskie.

PS.
Na zdjęciu po lewej wieloklin nowszego wału z 2.0 po prawej stare 1.6

Autor:  Generic [ pt lip 15, 2016 8:26 am ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Chyba mam podobny problem.

Jeździć aż zajeździć? I co się wtedy stanie, rozpadnie się całkiem łożysko, stracę napęd i tak samo będzie do wymiany reduktor i wał? Olej się nie wyleje i po wyjęciu wału wrócę do domu na samym przodzie?

Autor:  radzik071 [ pt lip 15, 2016 9:05 am ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

puki jest tylko hałas i nie wali olejem to można jeździć.
będzie coraz głośniej i coraz bardziej będzie lało ale raczej się nie rozpadnie.

Autor:  Generic [ pt lip 15, 2016 11:20 am ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

Kiedyś zaczęło cieknąć z wyjścia wału, wymieniłem uszczelniacz, jest ok.
Będzie rozwalało uszczelniacze przez luzy?


Skoro się nie pali to poczeka na jakieś większe modyfikacje vitary o-)

Autor:  michal.b [ pt lip 15, 2016 6:18 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

no właśnie u mnie leje powoli na uszczelniaczu , już drugi uszczelniacz wymieniłem w ciągu ok. 1,5 roku ,

dzięki Radzik za wyczerpującą odpowiedz i rozwianie wątpliwości zaczynam powoli szukać reduktora i walu z nowszego rocznika :D

jeszcze tylko pytanko czy jak założę reduktor z 2,0 to wyjście na przedni wal będzie pasowało czy także trzeba końcówkę zamieniać?

Autor:  radzik071 [ pn lip 18, 2016 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: Rezonans w okolicy skrzyni biegów

przedni wał we wszystkich V i GV ma ten sam wieloklin.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/