suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:53 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 03, 2008 7:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Ostatnio zrobiłem pomiary i ogledziny pracy przedniego zawiasu.Zmieniłem sprężynyz przodu z twardych sportowych na takie jak kolega Kosciej podciałem o 1,75 zwoja rozwierciłem mocowanie górne piasty do amorka na fasolke (2 śruby tj górna).Koła stoją prosto (nie ma efektu Tatry).
Poprawiły sie wykrzyże i zawiecha pracuje znacznie ładniej niz na tych twardych.Testujac oglądając doszedłem do wniosku ze przednia zawiecha pracowała by jeszcze w wiekszym zakresie gdyby nie stabilizator!!
CZy mozna wyrzucić stabilizator i jak autko bedzie sie zachowywało??
Oczywiście wiem ze podczas jazdy trzeba pamietac że nie mamy stabilizatora i musimy brac to pod uwage podczas prowadzenia.
Prosze o wypowiedz Kolegów którzy pzerabiali w autopsji ten temat.
Pozdrawiam i dziekuje za odowiedz.

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 8:23 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja jeżdże bez stabilizatora od zlotu w Pajęcznie roku zeszłego.Trzeba sobie wbić do głowy żeby nie wchodzić w zakręty z dużą prędkością,w sumie vitara to nie wyścigówka.Auto bardziej przechyla się na zkrętach.
To chyba tyle z moich osobistych obserwacji.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 10:26 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw mar 20, 2008 1:23 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Wałbrzych
podzielam zadanie kolegi ja tez nie mam stabilizatora poza tym ze na zakrętach bardziej sie odchyla to niema większej różnicy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 11:55 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 12, 2008 3:19 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gliwice
BTW zastanawiam sie czy nie można by rozłączyć stablizatora w środku i wstawić jakieś sprzęgło z ręczą, prostą możliwością załączania.
Coś w stylu blokady dyfra.
Obrazek
Kwestie techniczne pozostawiam do omówienia, ale co myslicie o tym pomyśle?
Zawsze wjeżdżając na czarne, mozna by włączać stabilizator i wtedy mniej bujania :)

_________________
Vitara, cabrio Hard-TOP, '94, 1.6 8V, automatyczne sprzęgiełka, opony 225/70/R15, benzyna


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 9:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 26, 2012 9:17 pm
Posty: 60
No taka idea przyświecała producentowi rozpinanego staba w patrolu i we wranglerze...
Nikt z tego co wiem nie robił tego w vitarce.
Tak się właśnie nad takim patentem zastanawiam.
Przydała by sie jakaś przesówka która mogła by spinać na stałe stabilizator.
Muszę zmierzyć średnicę. To nie jest żadna wielka filozofia tylko przydał by się jakiś gotowy do zamontowania element.
W jeepie rozwiązują to rozpinanymi łącznikami. Tez o tym myślałem ale więcej roboty jednak przy zapinaniu i rozpinaniu.
Choć z drugiej strony można zastąpić gałkę śrubą i tuleja z polibusza na na końcu zawleczka.
Tylko wtedy stab by się obijał o łącznik.


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 10:55 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
kilka osob z forum zrobilo rozpinany stabilizator z przodu

_________________
EVitara


Na górę
Post: pt maja 11, 2012 7:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 26, 2012 9:17 pm
Posty: 60
I na jakiej zasadzie działał ?
Nie mogę znaleźć takiego topiku.


Na górę
Post: pt maja 11, 2012 8:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 20, 2011 11:33 am
Posty: 203
Lokalizacja: 15km od Krakowa na wschód
s3R,

o tutaj sobie popatrz co i jak. Jest w miarę wyjaśnione.


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 4:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 26, 2012 9:17 pm
Posty: 60
Dzięki !
Dopiero znalazłem topik :)

Pozdro


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 5:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
No wszystko pięknie i fajnie w vitce i samcu bo jest przed mostem a w GV za mostem i jest różnica pomiędzy schyleniem się i rozpięciem a wczołganiem się pod auto żeby rozpiąć staba :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt paź 30, 2012 5:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
to moze zrobmy zalaczany podcisnieniowo ? ; ]]]]]]]]]]]]]]]

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr paź 31, 2012 9:57 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 26, 2012 9:17 pm
Posty: 60
To już lepiej było by to zrobić na linkę.
I manetkę jakąś pod maską np mieć.
Potrzebna by była przesówka jakaś i prowadzenie żeby się ten drążek nie rozłaził.


Na górę
Post: czw lis 01, 2012 12:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
manetki ? :lol: Panowie przekombinujecie
Albo motacie auto do terenu albo delikatny lift do zabawy nie ma chyba sensu wyciągać stabilizatora skoro auto ma delikatny lift i bywa czasem na szutrach

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: pt lis 02, 2012 5:45 pm 
Jeśli mogę się wypowiedzieć to po wyjęciu stabilizatora rzeczywiście bardziej kołysze na zakrętach, ale nie aż tak jak w poczciwym starym Wartburgu... Tam to choroby morskiej można było dostać. Amortyzatory mam do wymiany bo już kompletnie nic nie trzymają, ale nie wyobrażam sobie, żebym stabilizator ponownie zamontował. Dodam, że co drugi dzień jadę 50 km do pracy - większość po czarnym.


Na górę
   
Post: pt lis 02, 2012 5:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Przy dużym lifcie wyjecie stabilizatora dosyć mocno wpływa na mocniejsze bujanie się auta.
Wzmaga się to jeszcze bardziej jak jedziemy np w 4 osoby.

U mnie przy miękkich sprężynach z przodu stabilizator dużo w terenie nie przeszkadza.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl