Opisze tu kolejne etapy liftu vitary 3d jakie należy wykonać żeby włożyć koła 29-29,5 cali.
1. Pierwszym etapem jest lift zawieszenia:
a) Do motania przodu potrzebne nam będą:
-dystanse pod amortyzator przedni o wysokości 3 cm, (Np z Pajęczna)
-rozciągnięte oryginalne przednie sprężyny do długości 28cm
-3 dodatkowe śruby (o grubości takiej jak szpilki w amorku) do przykręcenia dystansu do ramy i 3 nakrętki do przykręcenia dystansu do amorka ( Przy takiej wysokości dystansu nie trzeba wybijać szpilek z amorka tylko wykorzystać je tak jak to widać na obrazku).
http://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ansjy5.jpghttp://img209.imageshack.us/my.php?imag ... ns1vc4.jpgMontaż jest względnie prosty, potrzebny nam będzie lewarek, jakaś łyżka, i 2 dobre ściągacze do sprężyn. Przy takiej długości sprężyn wystarczy odkręcić górne mocowanie amorka i wcisnąć sprężynę w gniazdo. Dystans przykręcamy tak jak na wyżej załączonym obrazku. Ważne jest żeby najpierw przykręcić dystans do amorka a potem do ramy.
Po takim zabiegu trzeba pamiętać o ustawieniu kątów, bo zbieżność nam się nie zmieni!
b) Do motania tyłu potrzebne będą:
- amortyzatory tylne Monroe od poloneza trucka (symbol S1106), ponieważ Są o 5 cm dłuższe i nie trzeba przy nich nic przerabiać.
Lepszą alternatywą są amorki od wołgi, są takiej samej długości ale są dwustronnego działania
- sprężyny od skody o długości 39cm, obwodzie zewnętrznym 10,7cm i grubości drutu 12,5mm
Do montażu potrzebne będą nam klucze do odkręcenia amortyzatora i lewarek, ściągacz raczej się nie przyda. Odkręcamy stary amortyzator, po czym most opada na dół i można wyjąć sprężynę, na jej miejsce bez problemu wkładamy nową sprężynkę od skody
podstawiamy lewarek pod most i montujemy nowy amortyzator Monero.
Zdjęcie amorka i sprężyny
http://img216.imageshack.us/my.php?imag ... 887yl1.jpghttp://img245.imageshack.us/my.php?imag ... 880yt5.jpgRobiąc nawet nie wielki lift warto wzmocnić przednie wahacze profilem tak jak to widać na zdjęciu.
http://img294.imageshack.us/my.php?imag ... czybg8.jpgc)Taki lift podniesie nasze autko o (czekam na pomiary seryjnej vitki) cale
Pomiary przednie:
Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54,5 cm
Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm
Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm
Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii!
Pomiary tylne:
Odległość od środka koła do rantu błotnika wynosi54 cm
Odległość progu od ziemi wynosi ok. 38cm
Odległość ramy od ziemi wynosi ok. 27,5cm
Są to pomiary z 5 centymetrowym liftem karoserii!
Vitka Po lifcie zawiechy
http://img205.imageshack.us/my.php?imag ... ciewx1.jpg2. Drugim etapem jest lift karoserii o 5 centów co pozwoli uniknąć cięcia opon na wykrzykach i poprawi brodzenie. Opis lift jest opisany na stronie
http://suzuki.a-net.waw.pl/?t=7;31;&a=25 Ja zakupiłem gotowy zestaw z pajęczna.
Vitka Po lifcie zawiechy + body lifcie
http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... amial0.jpghttp://img208.imageshack.us/my.php?imag ... mi1gj5.jpgWażną żeczą przy tkim lifcie jest przedłużenie tylnego wału(dystans) o 1cm zapobiegnie to szybszemu zużyciu sie łożyska w reduktorze