suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob maja 04, 2024 8:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 9:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
To pomęcze jeszcze temat:
Czy jest dużo rzeźby przy obniżaniu mostu przedniego. Co z wałęm? Jak mocowania? Można gdzieś kupić gotowe rozwiązania czy trzeba wymyślać proch?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 23, 2007 10:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
to jest temat rzeka nawet calmini nie zrobiło liftu pod polskie warunki :wink:
most opuscic to mozna na kilka sposobów
gotowce sa :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 8:26 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
przednie merc 124 przód ucinasz ile ci sie chce :lol:

Sądząc po wadze merca to będą twarde jak kamień???
Może ktoś wymyślił jakieś bardziej cywilizowane?

PrzeM pisze:
Jeśli można podpowiedzieć to tylne sprężyny od Łady Samary, mają tą samą średnicę a są odpowiednio dłuższe. To rozwiązanie jest dobre o ile chcesz podnieść tył o jakieś 5-6 cm. Ja musiałem jednak rozwiązać tył jeszcze inaczej.

Tył to szukam od Samary jak radzicie. Cena bardzo sympatyczna. :D Tylko czy lepiej wziąść od hatchback'a czy sedana??? A może zastosować skodowskie tylko jaki model będzie pasował? Przymierzałem od Octavi i są za krótkie mają tylko 35 cm.

Chciałem rozciągać orginalne, ale kowal Elbląski stwierdził że rozciąga na zimno bo jak zrobi na gorąco to: "Będzie Pan mógł wyrzucić te spreżyny!" :shock: :roll: .

Kurcze ale to motanie to bolesny proces :wink: :D

BTW opuszczenie mostu odpuściłem, bo boje się że po extremalnym lifcie (np zestaw Pajęczno bez stabilizatora) nie będzie się dało jeździć po czarnym.

Jeszcze jedno pytanie: Podobno do tyłu podchodzą amory od wołgi. Podobno są lepsze niż Polonez. Tylko jaka to wołga? Który to model? Co mam kupić??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 9:31 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak nie chca rozciagac bez gwarancji ze bedzie dobrze to tylko dystanse po sprezyny cie ratuja :wink:


moj kowal robi wszystko tylko zalezy czy sprezyny nie sa zmeczone
do kucia wybieram orginał dobre nie zardzewiałe itp

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 08, 2007 10:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
jak nie chca rozciagac bez gwarancji ze bedzie dobrze to tylko dystanse po sprezyny cie ratuja :wink:

Nie namierzyłem kowala który by chciał to zrobił "na gorąco". Co prawda nie wiem też skąd wziąść dystanse do przodu.
Ale rozumiem że te springi z Samary mogą "podejść" na tył zostaje tylko rozwiązanie przodu. Chyba że ktoś mi podpowie inne springi w miarę miekkie.

slaw pisze:
moj kowal robi wszystko tylko zalezy czy sprezyny nie sa zmeczone
do kucia wybieram orginał dobre nie zardzewiałe itp

Cholera do W-wy trochę dalko od kowala :evil: . Może poszukam jeszcze kogoś bliżej.

Najgorzej że nie mam orginałów zdjętych żeby porównać, a gość na warsztacie kręci nosem żeby auto dłużej u nigo stało bez zawiechy.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 10:26 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
wiec tak:

Vitara cabrio 2.0 98`

na MT 235/70/r16 od gleby do ramy jest 29 cm

TYL - sprezyny od LADY SAMARY tylne wersja hatchback(nie wiem jak to sie pisze) do kupienia na allegro za 80 zeta za komplet , nic nie ucinamy, i amortyzatorki monroe do poloneza - autko idzie ladnie w gore 9 cm, komfort poprawia sie OGROMNIE,

PRZOD - mercedes 124 przednie, okolo 80 zeta za sztuke, ucinamy 2 zwoje , odwracamy mocowanie amortyzatora, autko idzie 7 cm w gore, zaiwszenie robi sie deczko twardsze ale odczucie moim i goscia ktoremu to robilem zdaniem jest pozytywne, dosc stabilnie sie prowadzi i nie ma tragedii na wyjebach, mowa oczywiscie o sprezynach NOWYCH ktore jeszcze nie sa wypracowane i "zmiekczone" przez prace ; ]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 16, 2007 10:54 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Fajny opis- już wszysko jasne. Zbierać trzeba kaskę do kolejnego etapu motania, (ale najpierw oponki) :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 9:35 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
vaiker pisze:
wiec tak:

Vitara cabrio 2.0 98`TYL - sprezyny od LADY SAMARY tylne wersja hatchback(nie wiem jak to sie pisze) do kupienia na allegro za 80 zeta za komplet , nic nie ucinamy, i amortyzatorki monroe do poloneza - autko idzie ladnie w gore 9 cm, komfort poprawia sie OGROMNIE,

PRZOD - mercedes 124 przednie, okolo 80 zeta za sztuke, ucinamy 2 zwoje , odwracamy mocowanie amortyzatora, autko idzie 7 cm w gore, zaiwszenie robi sie deczko twardsze ale odczucie moim i goscia ktoremu to robilem zdaniem jest pozytywne, dosc stabilnie sie prowadzi i nie ma tragedii na wyjebach, mowa oczywiscie o sprezynach NOWYCH ktore jeszcze nie sa wypracowane i "zmiekczone" przez prace ; ]


No dobra mam już springi: przód merc 124, tył samara, amory Monroe 23296 idą kurierem. Jeszcze mam pytanka:
Ile dokłądnie mam przyciać tych speżyn z przodu?
jaką mają mieć długość?
lepiej przycinać po trochu i przymierzać czy pójść vabank? :wink:
co do przodu to tylko odwrócić czy lepiej dystans pod mocowaie amora?
co z wałem? podono jakiś dystan warto wrzucić... dużo roboty co muszę rozebrać? i jaki ten dystans do lifta na sprężynach z Samary?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 7:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 7:04 pm
Posty: 516
Lokalizacja: w-wa
Załóż wszystko niech się ułoży porządnie i zmierz jaki lift wyjdzie, wtedy będziesz wiedział jaki dystans :)

Dystans wkładasz między krzyżak a atak.

_________________
michal_cobra
vitara 1.6 8v LPG, Stalowy zderzak + Escape
Lift calmini 2 + 2 cala, LSD, Simex 30"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 8:33 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jesli masz nowe springi obcinam 1.5-2 zwoje
dystans 1 cm wystarczy wsadzasz pod mocowanie wału do mostu tylko dystans z prowadzeniem musisz zrobic :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 9:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Masmo pisze:
..... amory Monroe 23296 idą kurierem. ...

Niestety nie idą. Ostatnie ktoś podkupił, wycofane z produkcji :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: .
Jutro sprzedawca ma mi zaproponować coś w zamian. Wspominał coś o gazowych KYB-ach.
slaw pisze:
jesli masz nowe springi obcinam 1.5-2 zwoje
dystans 1 cm wystarczy wsadzasz pod mocowanie wału do mostu tylko dystans z prowadzeniem musisz zrobic :wink:

Springi na przód są niby lekko używane (wyglądają jak nówki). 1,5-2?? To ile cm powinna mieć spręzyna?
Co do dystansu to myślałęm o Leszku. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 18, 2007 9:17 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wez S1106 :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 20, 2007 5:53 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
wez S1106 :wink:

Dziś przyniósł kurier 142 zł z przesyłką w http://www.autojarex.pl/index.php
Fajne z osłonami. To mogę już się zabrać do roboty...

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 5:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
a czy do longa tez bedzie pasowac to co do krotkiej czyli amorki i sprezyny.bo im wiecej czytam tym miej wiem.Jak ktos kiedys napisal"KTO PYTA TEN BLADZI Z INNYMI"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 09, 2007 8:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
juz czekam 6-ty dzien...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl