suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 04, 2017 9:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 02, 2016 11:02 am
Posty: 75
Witam. Zakładam temat aby każdy mógł się wypowiedzieć w temacie osłon pod silnik most i reduktor. Uważacie że osłona pod reduktorem pomaga w terenie czy przeszkadza ? U mnie jest osłona mostu i reduktora i co zauważyłem że często w błocie auto nie osiada przez co koła szybko tracą kontakt i wiszą w powietrzu.


Na górę
Post: ndz mar 05, 2017 11:47 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wszystko zależy od terenu.
Solidne osłony są potrzebne w suchym kamienistym terenie (rock crawling). Tego w PL raczej niewiele mamy.
W błocie moim zdaniem powinny być jak najmniejsze. Na tyle duże aby chroniły newralgiczne elementy samochodu.
Osłony powinny być łatwo demontowalne na wypadek konieczności naprawy w terenie. Łatwo, nie znaczy na rezpy i zatraski. Ale tak aby nie były zintegrowane ze zderzakiem lub płytą wyciągarki.
Osobną sprawą są osłony w autach wyprawowych. Tu mam mało doświadczeń. Może wypowiedzą się właściciele wyprawówek :)

Błoto:
Bazując na moim doświadczeniu wystarczająca jest osłona z przodu która chroni chłodnicę i paski klinowe przed natarczywymi patykami. Ta osłona jak się ją przedłuży załatwi ochronę przedniego mostu, ale nie powinna być zbyt mocno zabudowana aby nie robiła za zbiornik błotno-torfowy.
Duże osłony w błocie powodują efekt przyssawki czasami albo jak sam napisałeś auto na nich zawisa.

  • MOST PRZEDNI
    Tu widać osłonę pod most, wersja minimalistyczna, ale działa. Przy okazji nie ogranicza prześwitu.
    viewtopic.php?f=28&t=1603&start=106
    Widoczna osłona belki reduktora nie sprawdziła się.

  • CHŁODNICA
    Tutaj osłona chłodnicy:
    viewtopic.php?f=28&t=1603&start=154

    Tutaj widać jak wystawiona jest chłodnica bez osłony:
    Obrazek

  • ZBIORNIK PALIWA
    Do tego wzmocniona osłona zbiornika paliwa. Mi udało się uszkodzić zbiornik w terenie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz mar 05, 2017 8:48 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Z tą osłoną przedniego mostu to chyba bardziej chodzi o to aby chroniła bardziej belkę pod silnikiem, która jest nie wymienialna tak jak ta od reduktora.


Na górę
Post: ndz mar 05, 2017 9:40 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 02, 2016 11:02 am
Posty: 75
Mi się wydaje że pod reduktorem belka jest wymienna. Czemu piszesz że osłona belki reduktora się nie sprawdza ?


Na górę
Post: pn mar 06, 2017 12:34 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kubanos pisze:
Z tą osłoną przedniego mostu to chyba bardziej chodzi o to aby chroniła bardziej belkę pod silnikiem, która jest nie wymienialna tak jak ta od reduktora.

I żeby działała jako ślizg.

szatan21292 pisze:
Czemu piszesz że osłona belki reduktora się nie sprawdza ?

Potrzebna była aby wzmocnić belkę reduktora bo w 2.0 jest słabsza niż w 1.6.
Niestety działała jak zbiornik na torf co powodowało przyspieszoną korozję.
Nie jest łatwo wykombinować mocowanie tej osłony i to co miałem nie zadziałało. Sama osłona też po kilku wypadach w teren się odkształciła.

Lepszym rozwiązaniem okazał się zakup belki z v6. Jest podobna do tej z 1.6.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 06, 2017 7:22 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
ja mam osłonę i to dość ciężką. muszę ją odchudzić. co jak co, ale kilka rady zadziałała przyjmując na siebie solidne uderzenie o kamień, beton i wszystko co jest ukryte w błocie. ciekawe co by się stało ze stalowym mostem przy centralnym uderzeniu np. w kamień?
niestety osłona zbiera i magazynuje błoto, ale dobrze chroni belkę pod silnikiem. mimo stalowej obudowy mostu osłona zostaje.
poza tym ładnie wygląda heh

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
Post: pn mar 06, 2017 8:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 02, 2016 11:02 am
Posty: 75
danthe pisze:
kubanos pisze:
Z tą osłoną przedniego mostu to chyba bardziej chodzi o to aby chroniła bardziej belkę pod silnikiem, która jest nie wymienialna tak jak ta od reduktora.

I żeby działała jako ślizg.

szatan21292 pisze:
Czemu piszesz że osłona belki reduktora się nie sprawdza ?

Potrzebna była aby wzmocnić belkę reduktora bo w 2.0 jest słabsza niż w 1.6.
Niestety działała jak zbiornik na torf co powodowało przyspieszoną korozję.
Nie jest łatwo wykombinować mocowanie tej osłony i to co miałem nie zadziałało. Sama osłona też po kilku wypadach w teren się odkształciła.

Lepszym rozwiązaniem okazał się zakup belki z v6. Jest podobna do tej z 1.6.



Minusem seryjnej belki reduktora jest wystawianie poniżej poziomu ramy. Ja swoją podcinałem z 2cm co by nie wystawała.


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
odświeżam temacik. Jakie macie patenty na tą nieszczęsną belkę reduktora ? Moja oczywiście ma już boczne ścianki pogięte i wnioskuje, że czasem mnie ogranicza/blokuje błotnych koleinach.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 9:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Mam osłonę.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
przednią osłonę mam od Radzika, tu nie ma problemu :D

Problemem jest belka skrzyni biegów/reduktora co biegnie w poprzek ramy na środku auta. Jest ona lekko poniżej wysokości ramy.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 2:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
wiesiu pisze:
Problemem jest belka skrzyni biegów/reduktora co biegnie w poprzek ramy na środku auta. Jest ona lekko poniżej wysokości ramy.

To znaczy, że masz ten gorszy tym z "pługiem". Była jest druga wersja, nie pamięta czy w starszych czy w młodszych, która jest kompatybilna ale nieco inna i nie wystaje poniżej ramy.


Na górę
Post: czw sty 30, 2020 3:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Jak sa takie do longa V6 to chetnie kupie. Ma ktos fotki jak powinna taka lepsza wygladac ?

Moja wyglada tak:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pt sty 31, 2020 7:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm, przerabiałem to na krótkiej 1.6. Faktycznie w v6 inna rama to i belka inna raczej. Musze zajrzeć pod auto to ci powiem. Ale zdaje się, mi nic nie wystaje.


Na górę
Post: sob lut 01, 2020 2:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
wiesiu pisze:
Ma ktos fotki jak powinna taka lepsza wygladac ?
Generic pisze:
Była jest druga wersja, [...] która jest kompatybilna ale nieco inna i nie wystaje poniżej ramy.
Moja (long V6 manual) jest inna niż u Wiesia, ale trochę jednak wystaje - tak około 0,5-1 cm


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: ndz lut 02, 2020 8:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Super, dzieki, wiem juz czego poszukać. Moze i wystaje podobnie ale moze sie lepiej spisuje i jest mocniejsza

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl