suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Uchwyt zapasu a koło 31"
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=224
Strona 1 z 2

Autor:  Hadek [ wt mar 06, 2007 9:15 pm ]
Tytuł:  Uchwyt zapasu a koło 31"

Witam, mam pytanie do włascicieli suzuk którzy maja u siebie opony w rozmiarze 31".
Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu??
Ja na ten przykład przerobiłem mocowanie, niestety, klapa strasznie stuka pod obciążeniem. Sam uchwyt zaczyna pękac od otworów mocujących..
Jakies pomysły, sugestie??

Autor:  Masmo [ śr mar 07, 2007 2:08 pm ]
Tytuł:  Re: Uchwyt zapasu a koło 31"

Hadek pisze:
....Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu

To zapytam przy okazji: Czy na orginalne mocowanko wejdzie oponka 215R15? Bo będzie bardziej pasować do 235/75 R15 :idea:

Autor:  mdeja [ śr mar 07, 2007 2:12 pm ]
Tytuł:  Re: Uchwyt zapasu a koło 31"

Hadek pisze:
Witam, mam pytanie do włascicieli suzuk którzy maja u siebie opony w rozmiarze 31".
Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu??
Ja na ten przykład przerobiłem mocowanie, niestety, klapa strasznie stuka pod obciążeniem. Sam uchwyt zaczyna pękac od otworów mocujących..
Jakies pomysły, sugestie??

W ciekawy sposób zrobił to Maq w swojej GV. U mnie w okolicach zrobił podobnie Anatol w Długim Patrolu Hiszpanie motanym dla podróżnika Piotra Pustelnika. Chodzi mianowicie o konstrukcje z zawiasem montowaną do metalowego zderzaka. Rama na zawiasach odchyla się w tą samą strone co drzwi. Tyle ze trzeba na raty otwierać bagażnik - najpierw koło na bok, potem bagażnik. Chyba takie coś fabrycznie w Terrano I było

Autor:  papas [ pt mar 09, 2007 9:59 am ]
Tytuł:  Re: Uchwyt zapasu a koło 31"

mdeja pisze:
W ciekawy sposób zrobił to Maq w swojej GV. U mnie w okolicach zrobił podobnie Anatol w Długim Patrolu Hiszpanie motanym dla podróżnika Piotra Pustelnika. Chodzi mianowicie o konstrukcje z zawiasem montowaną do metalowego zderzaka. Rama na zawiasach odchyla się w tą samą strone co drzwi. Tyle ze trzeba na raty otwierać bagażnik - najpierw koło na bok, potem bagażnik. Chyba takie coś fabrycznie w Terrano I było

E, chyba nie, raczej w sportage albo frotce... Tyrany chyba koło we środku miały.....
Ale patent ciekawy, klapa się nie uleci tak szybko....

Autor:  slaw [ pt mar 09, 2007 3:14 pm ]
Tytuł: 

koło to trzeba zabrac z tylnej klapy po 31 to juz całkiem ogranicza widocznosc do 0 :wink:

Autor:  piotr_z [ pt mar 09, 2007 5:56 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
koło to trzeba zabrac z tylnej klapy po 31 to juz całkiem ogranicza widocznosc do 0 :wink:


ja mam u siebie na zapasie jakies 255/75/15 czyli 30" bo 31" to bym musial zderzak podcinac. a co do widocznosci to 100% racji

Autor:  PrzeM [ pt mar 09, 2007 8:25 pm ]
Tytuł: 

u mnie na zapasie jeździ 31" ale mam zrobione "zderzaki" a wewnętrzne lusterko- a co to jest panie? :lol:

Autor:  slaw [ ndz mar 18, 2007 1:16 pm ]
Tytuł: 

w lusterko to nie patrze ale miło otworzyc tył plandeki i widziec na co sie cofa :wink:

Autor:  Masmo [ czw wrz 27, 2007 4:12 pm ]
Tytuł:  Re: Uchwyt zapasu a koło 31"

Masmo pisze:
Hadek pisze:
....Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu

To zapytam przy okazji: Czy na orginalne mocowanko wejdzie oponka 215R15? Bo będzie bardziej pasować do 235/75 R15 :idea:

W ramach odpowiedzi na moje stare pytania:
Tak bez problemu weszło 215R15. Jest jeszcze z 1 cm luzu. Musiałem tylko przyciąć gumowe kołki dystansowe miedzy klapą a oponą (seryjna felga stalowa 5,5J15).

Autor:  bushido1 [ śr paź 31, 2007 8:36 am ]
Tytuł: 

Tak szczerze powiedziawszy to koła wlasciwie tam nie powinno być a to dlatego ze:
1 nic nie widac
2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie
3 niepotrzebne obciazenie
4 zły rozkład masy

A co dalej
- nie wozic koła wogole
- wozic male kołko na dojazdy (nominal)

To koło to jest taki wrzód na d... :twisted:

Autor:  czaya [ śr paź 31, 2007 9:18 am ]
Tytuł: 

bushido1 pisze:
1 nic nie widac

fakt
bushido1 pisze:
2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie

też
bushido1 pisze:
3 niepotrzebne obciazenie

dla zawiasów ...
bushido1 pisze:
4 zły rozkład masy

a tu się nie zgodzę.
lepiej dociążony tył czyli chyba lepiej...
szczególnie jak szybciej jedziesz.

ja mam koło leżące z tyłu w "bagażniku" w rozmiarze i bieżniku takim jak pozostałe cztery.
dzięki temu jeszcze nidgy nie kończyłem, imprezy na łysej dojazdówce nieznanego rozmiaru, nie mówiąc już o braku koła w ogóle...

Autor:  Masmo [ śr paź 31, 2007 9:23 am ]
Tytuł: 

bushido1 pisze:
.....
- nie wozic koła wogole
- wozic male kołko na dojazdy (nominal).......

Nie czuł bym się za fajnie nie mając zapasu. Zwałaszcza w terenie. Ryzyko przecięcia, rozszczelnienia opony jest chyba wysokie.
Ja do podstawowego kompletu 235/75R15 wożę zapas 215R15, ale jak zmienie na 31" to sam nie wiem co powiesić na zapasie. 31" przy seryjnym wieszaku i zderzaku raczej się nie zmieści, a jechać na 3-ech 31" i jednym niecałe 29" to może być słabo zwaszcza z napędem na 4 łapy. :roll:

Autor:  MarekS [ śr paź 31, 2007 10:23 am ]
Tytuł: 

Na 4 łapy, to nie bardzo, ale po czarnym można się do domu dobujać.

Jeśli chodzi o miejsce, to dużego wyboru nie ma
- na klapie przy orginalnym mocowaniu raczej nie wejdzie (chyba, że bez powietrza i wepchnięte na chama;
- na dachu (trzeba mieć solidny bagażnik i środek ciężkości idzie wysoko)
- za fotelami w środku - jeśli auto służy na co dzień, może to być pewne utrudnienie :wink:
- klasycznie, tzn. na masce przedniej - taki Seria / Def style :mrgreen:

Autor:  bushido1 [ śr paź 31, 2007 3:23 pm ]
Tytuł: 

MarekS pisze:
Na 4 łapy, to nie bardzo, ale po czarnym można się do domu dobujać.

Jeśli chodzi o miejsce, to dużego wyboru nie ma
- na klapie przy orginalnym mocowaniu raczej nie wejdzie (chyba, że bez powietrza i wepchnięte na chama;
- na dachu (trzeba mieć solidny bagażnik i środek ciężkości idzie wysoko)
- za fotelami w środku - jeśli auto służy na co dzień, może to być pewne utrudnienie :wink:
- klasycznie, tzn. na masce przedniej - taki Seria / Def style :mrgreen:


:lol: :lol: :lol: DEF STYLE rules z 31/10.5 cala
ja proponuje po lewo snork a po prawo peryskop :lol: :lol: :lol:

Autor:  bushido1 [ śr paź 31, 2007 3:28 pm ]
Tytuł: 

czaykowski pisze:
bushido1 pisze:
1 nic nie widac

fakt
bushido1 pisze:
2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie

też
bushido1 pisze:
3 niepotrzebne obciazenie

dla zawiasów ...
bushido1 pisze:
4 zły rozkład masy

a tu się nie zgodzę.
lepiej dociążony tył czyli chyba lepiej...
szczególnie jak szybciej jedziesz.

ja mam koło leżące z tyłu w "bagażniku" w rozmiarze i bieżniku takim jak pozostałe cztery.
dzięki temu jeszcze nidgy nie kończyłem, imprezy na łysej dojazdówce nieznanego rozmiaru, nie mówiąc już o braku koła w ogóle...


Lepiej dociazone tylne amory paredziesiat centow za osia tln. gina szybciej :(

Ja rozumiem zabrac zapas na rajd ale nie wozic go codzien do roboty i na zakupy. To tak jak jezdzic tylko po miescie gdzie stacje co 20 metrow z full zbiornikiem ,ja sie pytam na co ten szajs wozic :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/