suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Uchwyt zapasu a koło 31" http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=224 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Hadek [ wt mar 06, 2007 9:15 pm ] |
Tytuł: | Uchwyt zapasu a koło 31" |
Witam, mam pytanie do włascicieli suzuk którzy maja u siebie opony w rozmiarze 31". Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu?? Ja na ten przykład przerobiłem mocowanie, niestety, klapa strasznie stuka pod obciążeniem. Sam uchwyt zaczyna pękac od otworów mocujących.. Jakies pomysły, sugestie?? |
Autor: | Masmo [ śr mar 07, 2007 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Uchwyt zapasu a koło 31" |
Hadek pisze: ....Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu
To zapytam przy okazji: Czy na orginalne mocowanko wejdzie oponka 215R15? Bo będzie bardziej pasować do 235/75 R15 ![]() |
Autor: | mdeja [ śr mar 07, 2007 2:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Uchwyt zapasu a koło 31" |
Hadek pisze: Witam, mam pytanie do włascicieli suzuk którzy maja u siebie opony w rozmiarze 31".
Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu?? Ja na ten przykład przerobiłem mocowanie, niestety, klapa strasznie stuka pod obciążeniem. Sam uchwyt zaczyna pękac od otworów mocujących.. Jakies pomysły, sugestie?? W ciekawy sposób zrobił to Maq w swojej GV. U mnie w okolicach zrobił podobnie Anatol w Długim Patrolu Hiszpanie motanym dla podróżnika Piotra Pustelnika. Chodzi mianowicie o konstrukcje z zawiasem montowaną do metalowego zderzaka. Rama na zawiasach odchyla się w tą samą strone co drzwi. Tyle ze trzeba na raty otwierać bagażnik - najpierw koło na bok, potem bagażnik. Chyba takie coś fabrycznie w Terrano I było |
Autor: | papas [ pt mar 09, 2007 9:59 am ] |
Tytuł: | Re: Uchwyt zapasu a koło 31" |
mdeja pisze: W ciekawy sposób zrobił to Maq w swojej GV. U mnie w okolicach zrobił podobnie Anatol w Długim Patrolu Hiszpanie motanym dla podróżnika Piotra Pustelnika. Chodzi mianowicie o konstrukcje z zawiasem montowaną do metalowego zderzaka. Rama na zawiasach odchyla się w tą samą strone co drzwi. Tyle ze trzeba na raty otwierać bagażnik - najpierw koło na bok, potem bagażnik. Chyba takie coś fabrycznie w Terrano I było
E, chyba nie, raczej w sportage albo frotce... Tyrany chyba koło we środku miały..... Ale patent ciekawy, klapa się nie uleci tak szybko.... |
Autor: | slaw [ pt mar 09, 2007 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
koło to trzeba zabrac z tylnej klapy po 31 to juz całkiem ogranicza widocznosc do 0 ![]() |
Autor: | piotr_z [ pt mar 09, 2007 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
slaw pisze: koło to trzeba zabrac z tylnej klapy po 31 to juz całkiem ogranicza widocznosc do 0
![]() ja mam u siebie na zapasie jakies 255/75/15 czyli 30" bo 31" to bym musial zderzak podcinac. a co do widocznosci to 100% racji |
Autor: | PrzeM [ pt mar 09, 2007 8:25 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie na zapasie jeździ 31" ale mam zrobione "zderzaki" a wewnętrzne lusterko- a co to jest panie? ![]() |
Autor: | slaw [ ndz mar 18, 2007 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
w lusterko to nie patrze ale miło otworzyc tył plandeki i widziec na co sie cofa ![]() |
Autor: | Masmo [ czw wrz 27, 2007 4:12 pm ] |
Tytuł: | Re: Uchwyt zapasu a koło 31" |
Masmo pisze: Hadek pisze: ....Jak rozwiązaliście problem mocowania zapasu To zapytam przy okazji: Czy na orginalne mocowanko wejdzie oponka 215R15? Bo będzie bardziej pasować do 235/75 R15 ![]() W ramach odpowiedzi na moje stare pytania: Tak bez problemu weszło 215R15. Jest jeszcze z 1 cm luzu. Musiałem tylko przyciąć gumowe kołki dystansowe miedzy klapą a oponą (seryjna felga stalowa 5,5J15). |
Autor: | bushido1 [ śr paź 31, 2007 8:36 am ] |
Tytuł: | |
Tak szczerze powiedziawszy to koła wlasciwie tam nie powinno być a to dlatego ze: 1 nic nie widac 2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie 3 niepotrzebne obciazenie 4 zły rozkład masy A co dalej - nie wozic koła wogole - wozic male kołko na dojazdy (nominal) To koło to jest taki wrzód na d... ![]() |
Autor: | czaya [ śr paź 31, 2007 9:18 am ] |
Tytuł: | |
bushido1 pisze: 1 nic nie widac fakt bushido1 pisze: 2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie też bushido1 pisze: 3 niepotrzebne obciazenie dla zawiasów ... bushido1 pisze: 4 zły rozkład masy
a tu się nie zgodzę. lepiej dociążony tył czyli chyba lepiej... szczególnie jak szybciej jedziesz. ja mam koło leżące z tyłu w "bagażniku" w rozmiarze i bieżniku takim jak pozostałe cztery. dzięki temu jeszcze nidgy nie kończyłem, imprezy na łysej dojazdówce nieznanego rozmiaru, nie mówiąc już o braku koła w ogóle... |
Autor: | Masmo [ śr paź 31, 2007 9:23 am ] |
Tytuł: | |
bushido1 pisze: .....
- nie wozic koła wogole - wozic male kołko na dojazdy (nominal)....... Nie czuł bym się za fajnie nie mając zapasu. Zwałaszcza w terenie. Ryzyko przecięcia, rozszczelnienia opony jest chyba wysokie. Ja do podstawowego kompletu 235/75R15 wożę zapas 215R15, ale jak zmienie na 31" to sam nie wiem co powiesić na zapasie. 31" przy seryjnym wieszaku i zderzaku raczej się nie zmieści, a jechać na 3-ech 31" i jednym niecałe 29" to może być słabo zwaszcza z napędem na 4 łapy. ![]() |
Autor: | MarekS [ śr paź 31, 2007 10:23 am ] |
Tytuł: | |
Na 4 łapy, to nie bardzo, ale po czarnym można się do domu dobujać. Jeśli chodzi o miejsce, to dużego wyboru nie ma - na klapie przy orginalnym mocowaniu raczej nie wejdzie (chyba, że bez powietrza i wepchnięte na chama; - na dachu (trzeba mieć solidny bagażnik i środek ciężkości idzie wysoko) - za fotelami w środku - jeśli auto służy na co dzień, może to być pewne utrudnienie ![]() - klasycznie, tzn. na masce przedniej - taki Seria / Def style ![]() |
Autor: | bushido1 [ śr paź 31, 2007 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
MarekS pisze: Na 4 łapy, to nie bardzo, ale po czarnym można się do domu dobujać.
Jeśli chodzi o miejsce, to dużego wyboru nie ma - na klapie przy orginalnym mocowaniu raczej nie wejdzie (chyba, że bez powietrza i wepchnięte na chama; - na dachu (trzeba mieć solidny bagażnik i środek ciężkości idzie wysoko) - za fotelami w środku - jeśli auto służy na co dzień, może to być pewne utrudnienie ![]() - klasycznie, tzn. na masce przedniej - taki Seria / Def style ![]() ![]() ![]() ![]() ja proponuje po lewo snork a po prawo peryskop ![]() ![]() ![]() |
Autor: | bushido1 [ śr paź 31, 2007 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
czaykowski pisze: bushido1 pisze: 1 nic nie widac fakt bushido1 pisze: 2 poteguje ewentualne obrazenia tylu jak sie na cos wjedzie też bushido1 pisze: 3 niepotrzebne obciazenie dla zawiasów ... bushido1 pisze: 4 zły rozkład masy a tu się nie zgodzę. lepiej dociążony tył czyli chyba lepiej... szczególnie jak szybciej jedziesz. ja mam koło leżące z tyłu w "bagażniku" w rozmiarze i bieżniku takim jak pozostałe cztery. dzięki temu jeszcze nidgy nie kończyłem, imprezy na łysej dojazdówce nieznanego rozmiaru, nie mówiąc już o braku koła w ogóle... Lepiej dociazone tylne amory paredziesiat centow za osia tln. gina szybciej ![]() Ja rozumiem zabrac zapas na rajd ale nie wozic go codzien do roboty i na zakupy. To tak jak jezdzic tylko po miescie gdzie stacje co 20 metrow z full zbiornikiem ,ja sie pytam na co ten szajs wozic ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |