suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt wrz 26, 2017 8:26 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 10, 2017 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Krótka 1.6, lift Radzika.
Ostatnio zaczęła ściągać raz w prawo raz w lewo. Dość mocno. Kiedy np wyjeżdżam z parkingu i mocno muszę skręcić w lewo to potem na prostym ciągnie mnie w lewo. Analogicznie po mocnym skręcie w prawo auto później ściąga w prawo.

W typowych przednionapędówkach z mcpersonem zwykle takie objawy są przy rozwalonych łożyskach na kolumnach.
No ale w vitarze to jest trochę inaczej przecież.

Gdzie szukać przyczyny? Bo słabo się jeździ. A temperatury nie zachęcają do długotrwałego przebywania w nieogrzewanym garażu i główkowania o-\


Na górę
Post: wt sty 10, 2017 11:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3393
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a jaką masz tuleję wąsa przekładni ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 5:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Yyy, odpowiem tak - oryginalną? Bo nie ruszaną...
Tu napisałem coś innego, ale doczytałem, znalazłem u Ciebie tuleje i wzmocnienie zapobiegające wygięciu a na sklepie z częściami cały element jeśli bym miał już pogięty.
Zajrzę tam.

Dodam tylko, ze efekt pojawił się nagle. Po wyjeździe w zimie, na mrozie, na zmrożonych koleinach... Ale nie zauważyłem go wracając kilkadziesiąt km z tego wyjazdu tylko dopiero parę dni później.


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 6:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3393
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
całe nowe chińskie wsporniki wytrzymują pół roku rok. Lepiej reanimować oryginał.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 8:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A jeśli by był ugięty to i tak prostować oryginał, wymienić tuleję na poliuretanową + dołożyć wzmocnienie?
Czy ugięty to już w kosz?


Na górę
Post: pt sty 13, 2017 1:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3393
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Kup oryginalną używkę w dobrym stanie i do tego wspornik i jest git.
Albo po kosztach cały wspornik z wywaloną tuleją, zmiń tuleję, daj wspornik i też git.
Napisz do Sushi z forum. Pewnie pomoże z używką.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sty 13, 2017 3:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
To jeśli to będzie to to taki właśnie mam plan. Tzn Sushi jako niezawodne źródło części w dobrym stanie o-)

Bo końcówki drążków (w tym nieszczęsnego środkowego) takiego efektu raczej by nie dawały, prawda?


Na górę
Post: pt sty 13, 2017 3:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3393
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
za ciaste przeguby lub customowe tuleje w drążku środkowym jak są to jest taki efekt.
Nie wiem czy wymiana samej podpory z tuleją pomoże ale jak jest wywalona i/lub krzywa to od czegoś trzeba zacząć.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Jakiś ewidentnych uszkodzeń na żadnych el. metalowo-gumowych nie znalazłem. Końcówki drążków zew, wew, środkowy, wspornik. Szarpiąc ręką też nic nadzwyczajnego nie stwierdziłem, ale doświadczenia za wiele nie mam.

Czy może to być jakiś problem z samą przekładniom/wspomaganiem? Wolał bym, żeby nie o-) Ale też szkoda było by na ślepo wymieniać el. met-gum w sytuacji kiedy dostępne zamienniki są podłe jakościowo.


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 7:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Sprawdź sworznie w wahaczach. Tylko jakąś łapką, bo sprężyna dociska sworzeń i samo szarpanie nic nie pokazuje.
I środkowy drążek kierowniczy, nie może się obracać wokół własnej osi bo zmienia się zbieżność.


Na górę
Post: sob sty 14, 2017 7:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Środkowy drążek ciężko (no przynajmniej sporo ciężej niż drążki idące do kół), ale dało się go ręką trochę obrócić.
Tuleje wahaczy powinny być ok bo są włożone poliuretanowe z 2 lata temu - chyba, że się poddały o-\

Może podjadę na stację diagnostyczną i wyszarpiemy co się da i może gość coś zauważy.


Na górę
Post: ndz sty 15, 2017 5:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Sprawdź sworznie.
A drążek środkowy złap kluczem i poobracaj. Zobacz co wtedy robią koła.


Na górę
Post: ndz sty 15, 2017 8:06 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3393
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
drążek środkowy nie powinien ani drgnąć nawet jak go kombinerkami będziesz chciał obracać.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na http://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 16, 2017 6:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 150
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Skoro drążek środkowy nie powinien ani drgnąć to działam w tym kierunku.

Już szukałem jakiej firmy zamienniki kupować, żeby były najlepsze. Bo mam przykre doświadczenia z tego typu częściami (rok i gorzej niż o co 20lat było na aucie) ale mnie tknęło i wykonałem telefon...
Sushi przyjacielem naszym, więc zobaczymy jak się sprawdzi używany komplet oryginalnych drążków w dobrym stanie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl