suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 25, 2018 1:09 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 04, 2017 10:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witam
Mam problem związany z wydajnością układu hamulcowego w mojej Vitarze. Sprawa komplikuje się tym bardziej, że Vitarkę obsługuje tylko rękoma. W lewej mam gaz i hamulec a drugą ręką kieruje ze względu na paraliż nóg. W innych autach, którymi jeżdżę, hamulce na tyle lekko chodzą, że auto staje w miejscu. Natomiast Vitara jest dosyć oporna. Koła mam oczywiście większe - Simexy 235/70/R16, cały układ hamulcowy jest zregenerowany, czyli nowe tarcze, klocki, tłoczki, reperaturki, przewody hamulcowe. Z tyłu też mam nowe hamulce tarczowe, zaciski Golf IV, usunięty korektor hamowania, oraz zrobiony hydrauliczny ręczny, a wszystko zrobione przez profesjonalną firmę. Nawet osoba chodząca po stanięciu nogą na pedał hamulca, ma problem, by auto hamowało efektownie. Nie mówiąc już o tym, że ja hamuję ręka, i fajnie by było, gdyby ten układ był sporo wydajniejszy.
Proszę forumowiczów o poradę, co zrobić by przy użyciu tej samej siły, auto hamowało a nie tylko spowalniało

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: śr paź 04, 2017 12:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5061
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Serwo i pompa nowe?
W twoim przypadku, tak jak z układem kierownuczym kiedyś, trzeba by pomysleć na jakimś dodatkowym wspomaganiem hamulcy. Być może coś elektrycznego.
Na przód można by dać hamulce z większych wersji silnikowych, ale nie wypowiadam sie bo nie ćwiczyłem tego.

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 04, 2017 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Poznań
Ja wsadziłem przednie hamulce od 2.0 td 98r (duże wentylowane tarcze fi niestety nie pamiętam) z tyłu też tarcza. Pedał łapał przy dole, pomogła wymiana pompy, na taką z największą średnicą tłoczka.
Jak zadzwonisz do Poznańskich szrociarzy to będą wiedzieć o co chodzi.
W twoim przypadku powinna pomóc wymiana serwa.


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 8:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3712
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
jak nawet nogami słabo hamuje to trzeba naprawić hamulce a nie przerabiać zepsute.
Przy zaciskach z Megane też były takie problemy i okazało się że tak trzeba je odpowietrzać:
Cytat z instrukcji:
Podczas odpowietrzania hamulców, tylne zaciski muszą być odkręcone od jarzm i ustawione pod takim kątem, żeby wąż, którym wpływa płyn z pompy do zacisku, był skierowany pionowo do góry. Odpowietrznik będzie wtedy skierowany w bok.

W zaciskach z golfa może być podobnie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 10:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
O to chodzi że układ jest dobrze odpowietrzony i nowy za wyjątkiem pompy i serwa. Nogą jak się stanie to hamuje chodź kół nie blokuje, i nigdy nie blokowało, nawet gdy Vitara była w 100% seryjna, na oryginalnych szosowych kołach. A wiadomo, że przy hamowaniu ręką tej siły jest jeszcze mniej. Dlatego szukam rozwiązania co jeszcze poprawić by przy użyciu mniejszej siły rąk auto zatrzymywało się efektownie. Hm a może faktycznie to serwo i pompa nie dają rady, skoro od zawsze tak było?

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 10:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Drugie pytanie:
Co trzeba przerabiać by włożyć tarcze hamulcowe od Vitary 2.0?

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: czw paź 05, 2017 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Poznań
matiyas123 pisze:
Drugie pytanie:
Co trzeba przerabiać by włożyć tarcze hamulcowe od Vitary 2.0?


Jeśli chodzi o 2.0 td, 2.0 v6 (to samo) to kupiłem całe "nogi" z tarczami i zaciskami. Cała filozofia
Piasta jest sporo solidniejsza niż w 1.6

Po taki zabiegu to felgi 16.
I oczywiście pompa hamulcowa większa bo od 1.6 łapie przy podłodze.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 11:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witajcie
Problem hamulców rozwiązany. Założyłem kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami od GV V6, pasują idealnie a do tego serwo i pomka od GV V6, która też pasowała idealnie. Z tyłu tarcze i zaciski od Golfa IV. Wszędzie nowe przewody i wywalony korektor siły hamowania. Auto hamuje na dotyk. Mega lekko i mega skutecznie.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 11:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3712
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
bolus34 pisze:
...
Jeśli chodzi o 2.0 td, 2.0 v6 (to samo) to kupiłem całe "nogi" z tarczami i zaciskami. Cała filozofia
Piasta jest sporo solidniejsza niż w 1.6

Po taki zabiegu to felgi 16.
I oczywiście pompa hamulcowa większa bo od 1.6 łapie przy podłodze.


Ja w Vitarze 1.6 zmieniłem hamulce (kompletne zwrotnice z tarczami i zaciskami) na takie z 2.0v6, a pompa i serwo została oryginalna i hamuje bardzo dobrze.
Może coś namotałeś że Ci pedał do końca wpadał...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 12:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Pedał nie wpadał przy oryginalnej pompce ale chciałem też zwiększyć siłę hamowania. Ja hamuje jedna ręką i teraz przy serwie z GV V6 to hamuje jednym paluszkiem i o to mi właśnie chodziło. Przy hamowaniu nogą oryginalne serwo powinno w pełni wystarczyć.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 3:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3712
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Napisałem to do "bolus34"

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 5:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Poznań
radzik071 pisze:
Napisałem to do "bolus34"

Nie będę się kłócić bo to twoje auto ale myślałem (czytałem w twoim watku) że wsadziles hamulce od 2.0 16v. 1.6 16v po 95r. ma większą pompę hamulca niż 1.6 8v.
Ale faktycznie problem z hamulcem się ostatnio sam znalazł, przgniła łapa od korektora siły hamowania i wylazl przez rudą szmatę.
Trójnik już czeka na montaż.


Na górę
Post: wt sty 02, 2018 8:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3712
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zwrotnice w 2.0 16v i w 2.0 V6 są identyczne i zaciski też. Ja je wkładałem do 1.6 8v z 1991r czyli mam tą mniejszą pompę ?
Nawet nie wiedziałem że są jakieś mniejsze i większe pompy :oops:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 9:25 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 01, 2016 1:27 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.3
Model: Samurai
Rok prod.: 1990
Mati to trzeba w niedziele ostro przetestować hamulce ;)
Fura już stoi u ciebie?

_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, Escape EVO EWB, cdn.


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 11:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 64
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Trzeba pojeździć obowiązkowo.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl