suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 24, 2013 4:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Vitara 1,6 8v (Sidekick) 93r
Ze 2 tygodnie temu naprawiałem hamulce z przodu (nowe tarcze, klocki, czyszczenie i regeneracja zacisków, wymiana płynu hamulcowego). Tył mam słaby, ale nie cieknie. Po naprawie hamulce z przodu brzytwa, ale kilka dni temu pojawił się problem - pedał wpadł w podłogę a przód zero hamowania, tylko jakby lekko tył próbował. :? Pompowanie pedałem nic nie dało. Odczekałem chwilę(minutę, dwie) i wszystko wróciło do normy. Taki numer vitara wycina mi średnio raz na kilkadziesiąt km. Układ dobrze odpowietrzony, płyn w zbiorniczku jest, wycieków nigdzie nie widać.

Pompa padła? Macie pomysły co to?


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 6:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Wymień servo

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 7:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
wymień pompę


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 7:28 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
I bądź tu mądry :lol:

Obstawiam pompę.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 9:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sprawdź czy przy maxymalnym skręcie sprężyna nie haczy o zacisk przedni.
Niech kolega trzyma kiere skręconą na max a Ty patrz. A najpierw zobacz po prostu czy widać ślady na zacisku lub sprężynie od tarcia.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lip 24, 2013 9:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
a możne któryś zacisk ci trzyma i płyn się gotuje kiedyś miałem taki przypadek po dobrym pociskaniu po mieście straciłem hamulce gdy ostygło wszystko wróciło do normy

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: czw lip 25, 2013 8:29 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Na servo mi trochę nie pasuje, bo pedał chodzi lekko od odpalenia do zgaszenia.
Pompa też nie do końca mi pasi. Miałem kiedyś uszkodzoną pompę w renówce i po prostu straciłem jedna sekcję, ale nie było akcji typu: raz jest, raz nie ma.

Gumki i tłoczki w zaciskach mam nowe, chodzą lekko, zacisk pływa, więc raczej płynu nie gotuje. Poza tym nie zanotowałem hamowania bez wciskania hamulca lub po jego puszczeniu.

Tak sobie przemyślałem, że najbardziej pasuje mi podpowiedź Radka. Faktycznie problemu nie zanotowałem na prostej, tylko podczas maksymalnego skrętu lub chwile po nim, więc po wymianie tarcz i klocków wszystko się rozszerzyło i może się opierać o sprężynę. Sprawdzę wieczorem i napiszę.


Na górę
Post: ndz lip 28, 2013 9:32 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Wyjaśniło się.

Na skręconych kołach zacisk nie trze o sprężynę, ale tylko na równym... Gdy zawieszenie zapracuje to zaczyna zachaczać. Widać ewidentnie ślady na zacisku. Chyba pozostaje tylko ograniczyć skręt.

A tak z ciekawości. Co się dzieje w zacisku podczas zahaczenia o sprężynę że pedał wpada? Bo nie bardzo mam pomysł. Tłoczek się wciska?


Na górę
Post: ndz lip 28, 2013 5:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
robert01 pisze:
...Tłoczek się wciska?


Dokładnie

PS.
Wystarczy sprężyny założyć tak, żeby nie były wygięte w banan.

Masz jakieś foto jak u Ciebie to wygląda?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lip 31, 2013 8:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
nie bardzo mi się chce wierzyć ze chodzi o sprężynę... miałem dokładnie to samo u siebie. wywaliłem za pompą hamulcową jakieś ustrojstwo (chyba korektor siły hamowania) ale nie pomogło. Więc wymieniłem pompę hamulcową. I moje problemy znikneły. U mnie objaw dokładnie taki sam jak u kolegi. Nigdy nie było wiadomo zatrzyma się czy nie. Kiedyś zatrzymałem się na płocie a parkowałem już samochód. Jakiś czas temu kupiłem pompę ze zbiorniczkiem i serwo za alle za 50zł. Tak więc żadne koszta. Od tej pory znowu wiem ze mam hamulec.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 8:33 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Zdjęcia akurat nie mam. Jak zrobię to wrzucę. Ostatnio zalatany jestem.

Zrobiłem ok 400-500km od momentu diagnozy i ani razu nie zgubiłem hamulców :)
Nie skręcam na maxa, szczególnie jak zawieszenie może zapracować.
Jak chociaż raz zgubie hamulec na prostej to od razu wymienię pompę.


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 8:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Obyś miał w czym te pompę wymieniać.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw sie 01, 2013 9:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
90% wyliftowanych Vitar ma problem z gubieniem hamulców po max skręcie, bo sprężyna wciska zacisk :wink:
Czas zmienić wahacze :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz sie 25, 2013 6:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Podepnę się pod temat. Mam problem z hamulcami, znacznie osłabły. Pedał chodzi lekko i trzeba go głęboko wcisnąć żeby auto zaczęło hamować. Dodatkowo podczas szybkiego wciskania pedału na postoju coś wydaje dźwięk podobny do trąbienia. Czy to wina pompy hamulcowej?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: ndz sie 25, 2013 8:48 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
a odpowietrzałeś hamulce?
Jak nie to zacznij od tego.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl