suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 24, 2008 1:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw sty 24, 2008 3:01 pm
Posty: 110
zauważyłem ciekawa zaleznosc jesli chodzi o tylne hamulce
jadąc na spiętym napędzie 4x4 auto bardzo ładnie hamuje na wszystkie 4 koła natomiast jadąc tylko na tylnym napędzie chamuje tylko przód a tył zupełnie nic :?: :?:
od czego to zalezy


Na górę
Post: czw lip 24, 2008 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Przecież 4x4 jest na sztywno - hamowanie przednich kół poprzez układ napędowy zwalnia też tylną oś.
Jeżeli zrobiłeś lift, to przestawiłeś też korektor tylnych hamulców?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Ostatnio zmieniony pt lip 25, 2008 1:29 pm przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw lip 24, 2008 6:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
Co to jest korektor i gdzie się znajduje podejrzewam że gdzieś nad mostem .Jak się to
reguluje .

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Post: czw lip 24, 2008 6:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
Co to jest korektor i gdzie się znajduje podejrzewam że gdzieś nad mostem .Jak się to
reguluje . :shock:

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Post: pt lip 25, 2008 9:08 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Teoretycznie można regulować...Ale tam dużo rdzy lubi być i się już nie reguluje, tylko młotkiem napie... żeby obniżyć cały korektor w stronę sierżanta....

A po napie... zaczyna cieknąć i się go wywala i wstawia trójnik - koszt kole ~40 PLN - radzę od razu tak zrobić i mieć hamulce jak nowe :D

W tym dziale są opisane moje przejścia z korektorem - poczytaj, a jakby co to wal śmiało :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lip 25, 2008 1:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
A u mnie korektor daje się regulować bez problemu.
Trzeba napiąć mocniej sprężynę. Najlepiej przed liftem zmierzyć jej długość, a po podniesieniu zawieszenia ustawić taką samą.
Znalazłem takie dane regulacyjne korektora:
Załącznik:
korektor.gif


Ja bym nie rezygnowal z korektora. Mam negatywne doświadczenia z za mocnymi tylnymi hamulcami. Przy awaryjnym hamowaniu wrażenia są niezapomniane... :shock:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt lip 25, 2008 7:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No u mnie nie dało się nic tam ruszyć - wszystko było zaspawane rdzą.
Jak próbowałem odkręcić, to się urwało.

Co do wrażeń...Trzeba pamiętać, że się ma tył łatwy do zblokowania. Ja i tak mam tył dociążony, bo butla LPG trochę waży...

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lip 25, 2008 10:25 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wymaga to troche pracy i przeróbki ale mozna wsadzc cos takiego

http://www.run4x4fun.com/proportioning_valve2.jpg

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lip 26, 2008 4:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kosciej pisze:
...Trzeba pamiętać, że się ma tył łatwy do zblokowania...

Dobrze jest też na zderzakach umieścić naklejki podobne do tych z autobusów komunikacji miejskiej:"Uwaga, tył zachodzi przy hamowaniu o 2m" :wink:

rozwiązanie pokazane przez @slawa jest niezbędne w wyczynie, ale normalnym ruchu drogowym może być kłopotliwe w regulacji

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn lip 28, 2008 12:58 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
masz racje nalepszy jest orginalny korektor moja propozycja dotyczyła ludzi który maja uszkodzony :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn lip 28, 2008 7:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
Eno, ja mam podwieszony na stałe i jest OK, tylko trza wiedzieć że jest tak a nie inaczej :wink:
A moja druga-lepsza połówka też się już przyzwyczaiła że najpierw tył na mokrym się zatrzymie :mrgreen:

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Post: wt lip 29, 2008 7:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
papas pisze:
Eno, ja mam podwieszony na stałe i jest OK, tylko trza wiedzieć że jest tak a nie inaczej :wink: A moja druga-lepsza połówka też się już przyzwyczaiła że najpierw tył na mokrym się zatrzymie :mrgreen:

Tylko po co przyzwyczajać się do źle działających hamulców :?: Nie lepiej dążyć do optymalnej ich skuteczności?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt lip 29, 2008 1:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
Pavel pisze:
Tylko po co przyzwyczajać się do źle działających hamulców :?: Nie lepiej dążyć do optymalnej ich skuteczności?

Lenistwo, zwykłe lenistwo :oops:
Sierżant home made niema dospawanej tej blaszki regulującej naciąg sprężynki.
A niema dospawane bo sierżanta trza zrobić nowego, a na to trza ciutkę czasu :oops:
:wink:

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl