suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 06, 2014 8:33 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Witam. Po remoncie autka (rama, podłoga, podwozie) hamulce mi "zmiękły". Płyn był spuszczony, po złożeniu auta zalane świeżym odpowietrzone (tak odebrałem auto z warsztatu) Jednak hamulec łapał słabo czasem za drugim naciśnięciem pedału. No to nie oglądałem się tylko wężyk i przepompowałem układ (po kilka minut "dymania" każdego odpowietrznika). W płynie pojawiają się odrobinki powietrza (coś jak bardzo wygazowana lemoniada ;) ). Po tej operacji jakby nieco lepiej, hamulec łapie tuż nad podłogą. Jak odpalę silnik to nawet jak hamulce złapią to mogę jakby dopchnąć pedał do podłogi.
tak się zastanawiam czy przypadkiem nie sypie się pompa. Wycieków nie ma, płynu nie ubywa.

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 2:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
no ja bym to odpowietrzył jeszcze raz tylko tym razem bez efektu lemoniady, bo zapewne powietrze z lemoniady jest w przewodach, odpowietrz może nie pompując pedałem a z ciągając płyn strzykawką

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 11:51 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Odpowietrzyłem hamulce jeszcze raz, płyn klarowny leci. Jak by pompa była do bani to by ciśnienia nie dawała, a jak depnę drugi raz to jest, więc to raczej nie ona. Nie wiem już co kombinować, może to być objaw kończących się klocków/szczęk?

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: ndz kwie 13, 2014 5:35 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Dhaeraow pisze:
Odpowietrzyłem hamulce jeszcze raz, płyn klarowny leci. Jak by pompa była do bani to by ciśnienia nie dawała, a jak depnę drugi raz to jest, więc to raczej nie ona. Nie wiem już co kombinować, może to być objaw kończących się klocków/szczęk?

zapewne tylne samoregulatory powiedziały papa. zapewne też z tego samego powodu masz kiepski ręczny lub jego brak

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 6:01 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Ręcznemu nic nie dolega, działa wzorowo.

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 8:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Korektor hamowania do kontroli.Jesli auto.po lifcie to potrzebna korekta ustawienia korektora tj. jego dźwigni

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 1:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Korektor zmienia rozkład siły hamowania z tego co wiem, jaki miał by mieć wpływ na "twardość" pedału? swoją drogą na czym ta korekta ma polegać wydłużyć sprężynę czy skrócić?

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 3:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Szczeki z tyłu się kończą i brakuje regulacji na samoregulatorach.
Ewentualnie linki ręcznego ciężko chodzą i psują prace samoregulatorów.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 3:36 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zazwyczaj takie hamulcowe wątpliwości rozwiewa ściągnięcie bębnów... :roll:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn kwie 14, 2014 5:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Dhaeraow pisze:
Korektor zmienia rozkład siły hamowania z tego co wiem, jaki miał by mieć wpływ na "twardość" pedału? swoją drogą na czym ta korekta ma polegać wydłużyć sprężynę czy skrócić?

u mnie po lifcie zawiasu nie było hamulców z tyłu. a przed były.więc ma to wpływ. tak czy siak trzeba najpierw zaczac od kontroli szczęk bębnów etcetera

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 3:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
No dobra, szczęki jak żyletki, czyli chyba wszystko jasne. Ale pojawił się kolejny problem po zajrzeniu na allegro. W sklepie przez telefon facet powiedział mi że są trzy rodzaje do vitar i trzeba znać średnicę bębna. no więc pomierzyłem i średnicę mam 250mm, szerokość szczęki 45mm.
Będą takie:
http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-suz ... 24663.html
czy takie:
http://allegro.pl/trw-szczeki-hamulcowe ... 10463.html

Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, czy różnice w rozmiarach można brać jako rozrzut pomiędzy producentami? (pierwsze 260x45 drugie 254x47)

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Post: czw kwie 17, 2014 5:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Sprawdź korektor siły hamowania, w niektórych modelach posiada odpowietrznik.


Na górę
Post: ndz kwie 27, 2014 1:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 04, 2013 8:59 am
Posty: 48
Wszystko jasne już, wymieniłem gumki w pompie, chodzi elegancko. Przy okazji poszły szczęki do wymiany, a niedługo czas na tarcze bo się kończą.
Krótko mówiąc Happy End :)
Dziękuję za rady.

P.S. Nadal nie wiem gdzie się odpowietrza regulator, no chyba że mój nie ma odpowietrznika.

_________________
Vitara 1,6 16v, BFGoodrich M/T lift, 4"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl